Gå til innhold

Bruke min PC som "server" til TV'en


Anbefalte innlegg

Hei,


Jeg har en smart-tv fra samsung, hvor jeg skulle ønske jeg kunne koble direkte til min PC, ikke som en ekstern nettverksskjerm, men slik at jeg kan se filer o.l., feks .avi/.mkv-filer osv og spille disse av på TVen, akkurat som om PCen min var en form for mediastasjon, men at jeg fremdeles kan bruke den til gaming.

Kort og enkelt: Er det en mulighet å se filmer jeg har "lånt" fra visse nettsteder på TVen via PCen uten å bruke HDMI-kabel og bruke TVen som en ekstern skjerm?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å forstå hva du er ute etter?

Finnes ting som TeamViewer for Smart-TV, som gjør at du kan bruke TV'en som skjerm uten å trekke kabel.
Dog, du ønsker ikke "nettverksskjerm", så det er kanskje ikke det rette.

Best resultat får du åpenbart med en kabel, men det ønsker du heller ikke?

Du kan sette opp Plex på PC'en, å kjøre en Plex-klient på TV'en, men igjen, det blir en slags nettverksskjerm, og det er ikke optimalt å kjøre Plex på en PC du skal bruke til andre ting.

Kort og enkelt: Det finnes mange muligheter for å se filer du har på PC'en, rett på din TV, men det krever jo enten en kabel, eller en eller annen nettverksløsning.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
Boris Yeltsin skrev (8 timer siden):

Jeg har en smart-tv fra samsung, hvor jeg skulle ønske jeg kunne koble direkte til min PC, ikke som en ekstern nettverksskjerm, men slik at jeg kan se filer o.l., feks .avi/.mkv-filer osv og spille disse av på TVen, akkurat som om PCen min var en form for mediastasjon, men at jeg fremdeles kan bruke den til gaming.

Installer Plex Media Server på PC-en og stream via Plex-app på TV-en din er definitivt det enkleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...