Tullballj Skrevet 10. april Rapporter Del Skrevet 10. april (endret) Jeg har en bil som jeg kjøpte ny i desember. Ser at bakluken er skjev slik at lakken på støtfangeren og bakluken har fått skader. Jeg blir fortalt av en kar at jeg mest sannsynlig ikke vil få det dekket selv om bilen har nybil garanti – siden den er kjøpt fra en annen forhandler enn merkeforhandler. At det er ting som pleier å bli ordnet før bilen blir levert ut. Bilen er altså importert av en norsk forhandler utenom det ordinære forhandler nettverket. Stemmer det? Bilen er for øvrig levert med 7 års fabrikk garanti. Endret 10. april av Tullballj Siter Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 10. april Rapporter Del Skrevet 10. april Høres helt søkt ut, du har jo garanti fra leverandøren. Jeg hadde bare kjørt til leverandøren og bedt de fikse luken og ordne med skaden. Siter Lenke til kommentar
TwoFace Skrevet 10. april Rapporter Del Skrevet 10. april Han "idioten" av en kar, tar grundig feil. Det er ikke bare bare å lure seg unna garanti eller reklamasjon. Siter Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 10. april Forfatter Rapporter Del Skrevet 10. april (endret) Jeg fikk melding av en som jobbet med klargjøring av biler tidligere. Han spurte om bilen har fått montert hengerfeste. Ja, sa jeg. Han mente det kan være at forhandleren jeg kjøpte bilen av ikke har montert støtfangeren skikkelig, og derfor har det skrapt borti. Støtfangeren må demonteres for å montere kroken bak. Jeg starter med merkeverkstedet også får jeg høre hva de mener. Endret 10. april av Tullballj Siter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.