Gå til innhold

Menneskerettighetene; hvorfor overser så mange disse?


Gjest Slettet-FU1o5zai

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-FU1o5zai

Hvorfor har menneskeheten glemt det helt essensielle?

Kan vi egentlig kalle oss for et "demokrati"? Føler selv vi lever i et diktatur..

Har noen lest menneskerettighetene, og har noen tanker?

Skulle gjerne endret teksten i artiklene på linken under, til ikke bare å være "han/hans", men til å gjelde kvinner også, men uansett; det er budskapet som teller, og om man har forståelse for det..

https://www.fn.no/tema/menneskerettigheter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-FU1o5zai
Milhouse85 skrev (46 minutter siden):

Du bor bokstavelig talt i verdens mest demokratiske land*. Også skriver du at vi lever i et diktatur? 
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/democracy-countries

Jeg tror ikke innbyggere i land som Nord-Korea, Kina, Iran, Afghanistan og tilsvarende gir deg så mye sympati for den utdannelsen. 

Verden har i nyere tid alltid beveget seg mot en mer demokratisk retning. Ting blir bedre. Men det tar tid, og det er ikke slik at det er en rett linje oppover. Det går litt opp og ned - som alt annet her i livet. I det siste har vi sett en negativ trend - men i det lange løp - det som gjelder - blir verden stading mer demokratisk.

 

Ok, så med høy selvmordsrate, nr. 6 i verden når det kommer til utroskap, matpriser etc. som ikke ligner grisen, en regjering som tvang sitt eget folk til å ta en vaksine som viser seg å være ekstremt skadelig, og i tillegg holdt kjeft om det; DET er et demokrati?? Og vi blir kåret til verdens "lykkeligste land". Trodde et demokrati var at menneskene som bor i landet skal få bestemme, men da har jeg tydeligvis misforstått da! Er fullstendig klar over at MANGE andre land har det verre enn oss, og jeg har kjempet for å få opp øynene for dette i MANGE år, så jeg har bakkekontakt og sett rundt meg, ja! Problemet er; hvordan har VI bidratt til forbedring? Tror vi er best i alt, men sier bare "ja" og "ha" og tror på det beste. Fordommer eksisterer fortsatt, for eksempel. Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Sitat

Europa og Nord-Amerika er høyreekstremekrefter på fremmarsj.

En burde også legge til venstreekstreme i denne setningen, altså jeg tror at de høyreekstreme er et motsvar på de venstreekstreme kreftene som er i sving.

Sitat

anti-islamske

Retten til utøvelsen av en religion er så og vel, men mesteparten av anti-islamisme er kritikk av deres overtramp på menneskerettigheter, som f.eks deres behandling av homofile, å kaste en person ut i fra et tak er ikke en del av religionspraksis som burde falle under menneskerettigheter.

Sitat

rettighetene til alle kvinner, menn, gutter og jenter

Intressant, har FN en egen avdeling for menn og gutter? Jeg mener du har UN Women, burde det da ikke finnes en for menn også? Ikke det nei. UN Women er forøvrig hysteriskt artige 19. November hvert år, veldig morsome vil jeg si.

Jeg mener fuck you.

Kontroll av internett? FUCK YOU

Endret av DjSlayer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FU1o5zai
DjSlayer skrev (10 minutter siden):

En burde også legge til venstreekstreme i denne setningen, altså jeg tror at de høyreekstreme er et motsvar på de venstreekstreme kreftene som er i sving.

Retten til utøvelsen av en religion er så og vel, men mesteparten av anti-islamisme er kritikk av deres overtramp på menneskerettigheter, som f.eks deres behandling av homofile, å kaste en person ut i fra et tak er ikke en del av religionspraksis som burde falle under menneskerettigheter.

Intressant, har FN en egen avdeling for menn og gutter? Jeg mener du har UN Women, burde det da ikke finnes en for menn også? Ikke det nei. UN Women er forøvrig hysteriskt artige 19. November hvert år, veldig morsome vil jeg si.

Jeg mener fuck you

Her må jeg spørre om å spesifisere, for mener du "fuck you" til meg, eller noen andre? 🙈

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FU1o5zai
DjSlayer skrev (4 minutter siden):

Ikke til deg, til hva som ble skrevet i den tweeten.

Takk 🙏🙏

At vi blir så kontrollert som vi gjør, er jeg helt enig i; internett forfølger oss overalt, og det gjør at vi blir "targets" istedet for "soldiers".

Vi blir overkjørt av både det ene og andre, men til slutt vet vi jo egentlig at vi kan kun stole på oss selv.

Tror rett og slett vi må slutte å tvile på egne ferdigheter, drite i hva "de som bestemmer" sier, og ta hånd om dette selv.

Sønnen min har fortsatt ikke fått pass, og nå er jeg lei; man MÅ ta grep for at en uskyldig gutt skal få leve et liv på lik linje som klassevennene på skolen.

Jeg forstår at han er frustrert. Han føler seg utenfor hele samfunnet..

Lenke til kommentar
Youwon'tknow skrev (8 minutter siden):

Takk 🙏🙏

At vi blir så kontrollert som vi gjør, er jeg helt enig i; internett forfølger oss overalt, og det gjør at vi blir "targets" istedet for "soldiers".

Vi blir overkjørt av både det ene og andre, men til slutt vet vi jo egentlig at vi kan kun stole på oss selv.

Tror rett og slett vi må slutte å tvile på egne ferdigheter, drite i hva "de som bestemmer" sier, og ta hånd om dette selv.

Sønnen min har fortsatt ikke fått pass, og nå er jeg lei; man MÅ ta grep for at en uskyldig gutt skal få leve et liv på lik linje som klassevennene på skolen.

Jeg forstår at han er frustrert. Han føler seg utenfor hele samfunnet..

Ingen grunn til å takke meg, det var en enkel missforståelse og Jeg håper sønnen din får passet sitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FU1o5zai
DjSlayer skrev (3 minutter siden):

Ingen grunn til å takke meg, det var en enkel missforståelse og Jeg håper sønnen din får passet sitt.

Jo, men jeg vil takke for alle som forstår og bistår, så en stor takk fortjener du i aller høyeste grad 🙏💞

Lenke til kommentar
Youwon'tknow skrev (4 timer siden):

Ok, så med høy selvmordsrate, nr. 6 i verden når det kommer til utroskap, matpriser etc. som ikke ligner grisen, en regjering som tvang sitt eget folk til å ta en vaksine som viser seg å være ekstremt skadelig, og i tillegg holdt kjeft om det; DET er et demokrati?? Og vi blir kåret til verdens "lykkeligste land". Trodde et demokrati var at menneskene som bor i landet skal få bestemme, men da har jeg tydeligvis misforstått da! Er fullstendig klar over at MANGE andre land har det verre enn oss, og jeg har kjempet for å få opp øynene for dette i MANGE år, så jeg har bakkekontakt og sett rundt meg, ja! Problemet er; hvordan har VI bidratt til forbedring? Tror vi er best i alt, men sier bare "ja" og "ha" og tror på det beste. Fordommer eksisterer fortsatt, for eksempel. Hvorfor det?

Nummer 6 i verden? Jeg telte Norge på 52-plass på denne listen:
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/suicide-rate-by-country
Matpriser sier du? Målt opp mot inntekt er Norge er av de landene i verden som bruker MINST penger på mat. 
Vi har aldri hatt vaksinetvang i Norge. Ingen har tvunget deg til å ta en vaksine.
Norge er ikke lengre kåret til "verdens lykkeligste land" - slike lister er uansett subjektive og lite vitenskapelige. 

Alt du skriver er feil.

Fordommer eksisterer i all hovedsak på grunn av manglende kunnskap. Det vil alltid være manglende kunnskap i verden - rett å slett fordi folk flest ikke kan vite "alt om alt". Da skaper man sin egen lille teori, inntil det motsatte er bevist. Man skaper selv fordommer mot det som er ukjent for seg selv. Det vil aldri forsvinne. Ironisk nok er du som innehar masse fordommer når du skriver at Norge er på 6-plass i verden på selvmord. Noe som bare er fjas. 

Skjønner ikke helt hvorfor du fremstå så sur og sinna. Fordi sønnen din ikke har fått pass? Er det derfor du er så sur i dag? 🤪

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Milhouse85 said:

Nummer 6 i verden? Jeg telte Norge på 52-plass på denne listen:
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/suicide-rate-by-country

 

Jeg tror han siktet til 6. plass på utroskap, ikke på selvmord.

Når det er sagt, utroskap er en form for frihet det også. Jeg vil ikke leve i et samfunn hvor utroskap er noe myndighetene blander seg i, jeg mener det er noe som kun skal angå de direkte involverte parter og ikke hverken domstoler eller utenforstående borgere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Penny skrev (2 minutter siden):

Jeg tror han siktet til 6. plass på utroskap, ikke på selvmord.

Når det er sagt, utroskap er en form for frihet det også. Jeg vil ikke leve i et samfunn hvor utroskap er noe myndighetene blander seg i, jeg mener det er noe som kun skal angå de direkte involverte parter og ikke hverken domstoler eller utenforstående borgere.

ah, jeg som leste feil ... beklager

Er forøvrig enig i det du skriver.  Men det er en debatt for seg selv. Nå er vel utrolskap et nokså subjektivt begrep. Så hvordan man måler dette er jeg usikker på. Måtte google det ganske kjapt.

https://hackspirit.com/infidelity-statistics/

Så i følge denne rare statestikken, så er man utro dersom man går ut med en venn av motsatt kjønn. Det mener altså 23% av alle kvinner i europa og 18% av menn. Mens i USA er det enda verre, der mener 43% av kvinnene det samme, og 29% av menn.... Så kvinner har lavere terskel enn menn for hva som er å anse som utroskap. Men det viste man jo allerede. 😜 hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Youwon'tknow skrev (5 timer siden):

Ok, så med høy selvmordsrate, nr. 6 i verden når det kommer til utroskap, matpriser etc. som ikke ligner grisen, en regjering som tvang sitt eget folk til å ta en vaksine som viser seg å være ekstremt skadelig, og i tillegg holdt kjeft om det; DET er et demokrati?? Og vi blir kåret til verdens "lykkeligste land". Trodde et demokrati var at menneskene som bor i landet skal få bestemme, men da har jeg tydeligvis misforstått da! Er fullstendig klar over at MANGE andre land har det verre enn oss, og jeg har kjempet for å få opp øynene for dette i MANGE år, så jeg har bakkekontakt og sett rundt meg, ja! Problemet er; hvordan har VI bidratt til forbedring? Tror vi er best i alt, men sier bare "ja" og "ha" og tror på det beste. Fordommer eksisterer fortsatt, for eksempel. Hvorfor det?

Det virker som du er dypt misfornøyd på grunn av oppfatninger du har som ikke stemmer med virkeligheten.

¤ ingen i Norge ble tvunget til å ta kovidvaksinen, den var helt frivillig, jeg kjenner mange som aldri tok den. Noen få helsearbeidere som arbeidet med eldre eller særlig utsatte mennesker ble bedt om å tilkjennegi om de var vaksinerte, de som enten nektet å svare, eller svarte nei, fikk ikke sparken, de ble omplassert til annet arbeid. Og den beslutningen kom etter at en antivaxer som arbeidet i hjemmesykepleien i løpet av en helg besøkte en rekke eldre og svake mennesker mens hun selv var smittet, og der flere av de døde etter å ha blitt smittet. Hva faen har det med demokrati å gjøre?

¤ er Norge på nr. 6 i verden når det gjelder utroskap? Neppe, jeg tipper du er way off

¤ er Norge høyt på listen over selvmord? Nei det er vi ikke, igjen vil jeg påpeke at du selv har et ansvar for å realitetsorientere deg selv, du kan begynne her:

Suicide Rate by Country 2023 (worldpopulationreview.com)

¤ høye matpriser? Endelig et tema du har rett i, ved siden av Sveits har Norge verdens høyeste matpriser, svaret på det er enkelt, la vi melde oss inn i EU og vi får både lavere matpriser og langt bedre mat. Norge er ikke medlem i EU fordi landbruksmafiaen skal ha fred og ro til å tvinge på oss dyr og dårlig ost.

Demokrati er ikke noe som bare er der, skal et demokrati fungere må den enkelte medborger delta aktivt og utvise demokratisk ansvar. Og uten et minimum av felles faktaforståelse er det svært vanskelig å bli enig om noe. Særlig hvis det skal skje på en demokratisk måte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FU1o5zai
Milhouse85 skrev (1 time siden):

Nummer 6 i verden? Jeg telte Norge på 52-plass på denne listen:
https://worldpopulationreview.com/country-rankings/suicide-rate-by-country
Matpriser sier du? Målt opp mot inntekt er Norge er av de landene i verden som bruker MINST penger på mat. 
Vi har aldri hatt vaksinetvang i Norge. Ingen har tvunget deg til å ta en vaksine.
Norge er ikke lengre kåret til "verdens lykkeligste land" - slike lister er uansett subjektive og lite vitenskapelige. 

Alt du skriver er feil.

Fordommer eksisterer i all hovedsak på grunn av manglende kunnskap. Det vil alltid være manglende kunnskap i verden - rett å slett fordi folk flest ikke kan vite "alt om alt". Da skaper man sin egen lille teori, inntil det motsatte er bevist. Man skaper selv fordommer mot det som er ukjent for seg selv. Det vil aldri forsvinne. Ironisk nok er du som innehar masse fordommer når du skriver at Norge er på 6-plass i verden på selvmord. Noe som bare er fjas. 

Skjønner ikke helt hvorfor du fremstå så sur og sinna. Fordi sønnen din ikke har fått pass? Er det derfor du er så sur i dag? 🤪

 

Vet ikke hvem som fremstår som mest sur og sinna her av deg og meg da men.. 🤷‍♀️ Jeg prøver å lufte tanker, ikke slå ned de som kommer med de, så jeg velger å avstå mot å bite på der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FU1o5zai
WiiBoy skrev (1 time siden):

Men skal vi som samfunn sy silkeputer under kapitalen av frykt for at de skal "straffe" oss med å dra? Har du nok penger, så skal du få diktere skatter og regler, fordi vi skal være livredde for arbeidsplassene.. 

Laksenæringen er enkeltmennesker som har tjent opp enorme formuer primært basert på fellesskapets ressurser. 

 

 

Windfarmer skrev (38 minutter siden):

Det virker som du er dypt misfornøyd på grunn av oppfatninger du har som ikke stemmer med virkeligheten.

¤ ingen i Norge ble tvunget til å ta kovidvaksinen, den var helt frivillig, jeg kjenner mange som aldri tok den. Noen få helsearbeidere som arbeidet med eldre eller særlig utsatte mennesker ble bedt om å tilkjennegi om de var vaksinerte, de som enten nektet å svare, eller svarte nei, fikk ikke sparken, de ble omplassert til annet arbeid. Og den beslutningen kom etter at en antivaxer som arbeidet i hjemmesykepleien i løpet av en helg besøkte en rekke eldre og svake mennesker mens hun selv var smittet, og der flere av de døde etter å ha blitt smittet. Hva faen har det med demokrati å gjøre?

¤ er Norge på nr. 6 i verden når det gjelder utroskap? Neppe, jeg tipper du er way off

¤ er Norge høyt på listen over selvmord? Nei det er vi ikke, igjen vil jeg påpeke at du selv har et ansvar for å realitetsorientere deg selv, du kan begynne her:

Suicide Rate by Country 2023 (worldpopulationreview.com)

¤ høye matpriser? Endelig et tema du har rett i, ved siden av Sveits har Norge verdens høyeste matpriser, svaret på det er enkelt, la vi melde oss inn i EU og vi får både lavere matpriser og langt bedre mat. Norge er ikke medlem i EU fordi landbruksmafiaen skal ha fred og ro til å tvinge på oss dyr og dårlig ost.

Demokrati er ikke noe som bare er der, skal et demokrati fungere må den enkelte medborger delta aktivt og utvise demokratisk ansvar. Og uten et minimum av felles faktaforståelse er det svært vanskelig å bli enig om noe. Særlig hvis det skal skje på en demokratisk måte.

Nettopp for at et demokrati skal kunne fungere må vel jeg ha like mye rett til å si det jeg mener, eller fungerer det sånn at noen alltid skal finne noe å "ta noen" på?

Skjelle de ut og basically kalle de som ikke mener det samme som deg for "idioter/uopplyste"?

For det undrer jeg meg virkelig over.

Å ha trangen til alltid å ha rett og "trøkke ned" resten av "røkla".

Gir det en glede i livet eller noe?

Gir meg null glede i hvert fall; men å samarbeide og jobbe mot et felles mål derimot, gjør man lykkelig, har jeg erfart, men får vel kjeft for det også nå.

Har barna dine pass og kan gjøre som de ønsker; gratulerer for at du ikke hadde uflaks, men at jeg er sur er en underdrivelse jo mer jeg leser svarene som gjør meg forbanna.

Og at sønnen min ikke får pass er ikke greit, nei.

Har varslet Justisdepartementet om at jeg kommer til å prøve saken for Menneskerettighetsdomstolen, om du gadd å grave litt dypere.

Og btw er ikke en vaksine "frivillig" når man blir truet med å bli permittert eller miste jobben, eller ikke få lov til å reise lenger!

Og nå er jeg virkelig sur; vil vel si at du er fornøyd...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FU1o5zai
Windfarmer skrev (1 time siden):

Det virker som du er dypt misfornøyd på grunn av oppfatninger du har som ikke stemmer med virkeligheten.

¤ ingen i Norge ble tvunget til å ta kovidvaksinen, den var helt frivillig, jeg kjenner mange som aldri tok den. Noen få helsearbeidere som arbeidet med eldre eller særlig utsatte mennesker ble bedt om å tilkjennegi om de var vaksinerte, de som enten nektet å svare, eller svarte nei, fikk ikke sparken, de ble omplassert til annet arbeid. Og den beslutningen kom etter at en antivaxer som arbeidet i hjemmesykepleien i løpet av en helg besøkte en rekke eldre og svake mennesker mens hun selv var smittet, og der flere av de døde etter å ha blitt smittet. Hva faen har det med demokrati å gjøre?

¤ er Norge på nr. 6 i verden når det gjelder utroskap? Neppe, jeg tipper du er way off

¤ er Norge høyt på listen over selvmord? Nei det er vi ikke, igjen vil jeg påpeke at du selv har et ansvar for å realitetsorientere deg selv, du kan begynne her:

Suicide Rate by Country 2023 (worldpopulationreview.com)

¤ høye matpriser? Endelig et tema du har rett i, ved siden av Sveits har Norge verdens høyeste matpriser, svaret på det er enkelt, la vi melde oss inn i EU og vi får både lavere matpriser og langt bedre mat. Norge er ikke medlem i EU fordi landbruksmafiaen skal ha fred og ro til å tvinge på oss dyr og dårlig ost.

Demokrati er ikke noe som bare er der, skal et demokrati fungere må den enkelte medborger delta aktivt og utvise demokratisk ansvar. Og uten et minimum av felles faktaforståelse er det svært vanskelig å bli enig om noe. Særlig hvis det skal skje på en demokratisk måte.

Jeg er ikke misfornøyd med oppfatningen jeg har. At du har en annen oppfatning betyr ikke at din er riktig og min er feil, for det første.

For det andre føltes det ikke veldig "frivillig" da jeg fikk et valg om å ta vaksinen og bli fratatt muligheten til å reise noe sted, på grunn av det, eller bare å ta den fordi jeg var så lojal mot landet, mest interessert i å få reist etc. Og hva har det med et demokrati å gjøre? Prøv å bli kalt nazist og Hitler, bli uglesett for at man IKKE ønsker å være forsøkskanin for en vaksine som ikke engang ble godkjent og heller ikke utprøvd over en anbefaling på 8 år, SÅ kan du komme med DEN frustrasjonen.

Når det gjelder utroskap; tipp i vei du. På ETT jobbarrangement på en helg var det 2 menn, en i et samboerskap og en var gift, som hadde gått den veien. Sa heldigvis nei!

Min onkel hang seg i garasjen (hans eldste datter fant han og min far har aldri vært lenger i kjelleren enn da han mistet storebroren sin), en klassekamerat valgte å heller fryse ihjel enn å leve videre og en svoger av søskenbarnet mitt valgte å senke seg selv i bunnen av et tjern ved hjelp av vekter. Etterlot seg en flott kone og 3 døtre, så bare les statistikk til du blir blind..

Ikke kom og si at statistikk teller mer enn fakta; mørketall er alltid mørke.

Sikkert "kjempeartig" å kommentere at: "Jo, men det var sikkert fordi de kjente deg, og ikke orket mer". Takk for den, hadet bra, men nei, det var ikke det som skjedde, nei...

 

Lenke til kommentar
Youwon'tknow skrev (23 minutter siden):

 

Nettopp for at et demokrati skal kunne fungere må vel jeg ha like mye rett til å si det jeg mener, eller fungerer det sånn at noen alltid skal finne noe å "ta noen" på

 

Jeg har aldri nektet deg eller noen andre å si hva du mener. Men du synes å blande sammen "ytringsfrihet" med "retten" til å fortelle alt mulig slags tøv, men samtidig å ha en rett til å hevde dette, uten å bli tatt med buksa nede.

Hele poenget med ytringsfrihet er at du kan uttrykke (skrive) hva du vil, og jeg kan benytte min ytringsfrihet til å å hevde at det du sier er tullprat, jeg kan endog begrunne det.

Jobb litt mer med begrunnelsen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FU1o5zai
Windfarmer skrev (2 minutter siden):

Jeg har aldri nektet deg eller noen andre å si hva du mener. Men du synes å blande sammen "ytringsfrihet" med "retten" til å fortelle alt mulig slags tøv, men samtidig å ha en rett til å hevde dette, uten å bli tatt med buksa nede.

Hele poenget med ytringsfrihet er at du kan uttrykke (skrive) hva du vil, og jeg kan benytte min ytringsfrihet til å å hevde at det du sier er tullprat, jeg kan endog begrunne det.

Jobb litt mer med begrunnelsen.

Da kan vel jeg si det samme til deg.

Jeg ser ingen grunn til å IKKE si akkurat det jeg mener, så hvorfor føler du en trang til å få meg til å "finjustere" det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-FU1o5zai
Windfarmer skrev (7 minutter siden):

Jeg har aldri nektet deg eller noen andre å si hva du mener. Men du synes å blande sammen "ytringsfrihet" med "retten" til å fortelle alt mulig slags tøv, men samtidig å ha en rett til å hevde dette, uten å bli tatt med buksa nede.

Hele poenget med ytringsfrihet er at du kan uttrykke (skrive) hva du vil, og jeg kan benytte min ytringsfrihet til å å hevde at det du sier er tullprat, jeg kan endog begrunne det.

Jobb litt mer med begrunnelsen.

Og jeg ser ingen grunn til å "jobbe mer med begrunnelsen" heller. Enten skjønner man hverandre, eller så er man fra hver sin planet, rett og slett.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...