Gå til innhold

Råd ved avslutning i stilling


Gjest 8a27e...e1f

Anbefalte innlegg

Gjest 8a27e...e1f

Hvilke begrunnelse og ordvalg legger man til grunn som årsak til avslutning i stillingen? Ord som kan pynte på sannheten. 

Anonymous poster hash: 8a27e...e1f

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja. Ønsker du ikke å oppgi den egentlige årsaken til oppsigelsen så må du vel ikke oppgi noen som helst grunn.. Er du ferdig med å selge dine tjenester til nåværende arbeidsgiver, så er det ingen som må vite hvorfor.

Skriv bare kortfattet at jeg x ønsker å fratre fra min stilling stillingsbeskrivelse hos Dere. Takker for samarbeidet. Dato, sted og underskrift.

Du kan også få chat gpt til å skrive en oppsigelse for deg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
The Avatar skrev (7 timer siden):

Du treng ikkje oppgi grunn, det er nok å skrive at du seier opp stillinga, legg gjerne til kva du anser som siste arbeidsdag. 

Om du absolutt vil oppgi ein grunn så er det vanlegaste at ein har fått ei ny spennande stilling, at ein vil prøve noko nytt, eller at du skal flytte. 

Eller at du skal begynne på mastergrad eller studere (hvis man skal det da). Det sa jeg når jeg sluttet på et sted hvor jeg mistrivdes, og det ble også stående i attesten "hun slutter her fordi hun skal begynne på master til høsten". Det var jo sant at jeg skulle det, men jeg hadde gått inn for å prøve å få det til å fungere om mente det var konstruktivt.  Fikk en veldig fin attest og gode referanser derfra. Sa aldri ifra om hvorfor jeg egentlig sluttet.

Enig med @ilpostino. Noen ganger er det best å forlate skuta på en mest mulig ryddig måte, fordi det kan bli et problem seinere hvis du trenger å bruke de som referanser (jeg har ikke noe valg i hvem jeg kan bruke som referanser, når jeg har vært på intervju, spør de kun om de 2 siste)  Så jeg holder en profesjonell tone med mine tidligere arbeidsgivere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gaea skrev (11 timer siden):

Eller at du skal begynne på mastergrad eller studere (hvis man skal det da). Det sa jeg når jeg sluttet på et sted hvor jeg mistrivdes, og det ble også stående i attesten "hun slutter her fordi hun skal begynne på master til høsten". Det var jo sant at jeg skulle det, men jeg hadde gått inn for å prøve å få det til å fungere om mente det var konstruktivt.  Fikk en veldig fin attest og gode referanser derfra. Sa aldri ifra om hvorfor jeg egentlig sluttet.

Enig med @ilpostino. Noen ganger er det best å forlate skuta på en mest mulig ryddig måte, fordi det kan bli et problem seinere hvis du trenger å bruke de som referanser (jeg har ikke noe valg i hvem jeg kan bruke som referanser, når jeg har vært på intervju, spør de kun om de 2 siste)  Så jeg holder en profesjonell tone med mine tidligere arbeidsgivere.

attesten din må ikke inneholde grunn til at du slutter og den skal ikke si noe negativt om deg, attest er et dokument som bekrefter at du har jobbet en plass og hvilke rolle / arbeidsoppgaver du utførte i den plassen.

Lenke til kommentar
Mato skrev (7 minutter siden):

attesten din må ikke inneholde grunn til at du slutter og den skal ikke si noe negativt om deg, attest er et dokument som bekrefter at du har jobbet en plass og hvilke rolle / arbeidsoppgaver du utførte i den plassen.

Nei, det vet jeg :) Men det gjorde ikke noe for meg at de skrev det 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...