Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe MC-Klær hos Thansen/Biltema


Frizt

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal ta MC-lappen til sommeren og trenger da å kjøpe alt av klær, hjelm, osv..

Er det noen som har erfaring med Thansen sine klær? Er det gode greier? 

 

Eventuelt andre steder jeg burde sjekke? Tenker jeg må prøve klærne og blir da vanskelig å bestille på nett. 

Her er noen lokale butikker, men de blir fort veldig dyre når man trenger alt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeey skrev (19 minutter siden):

MC klær skal / bør være sertifisert etter de nye standardene. Sjekk hva butikkene sier vedr dette.
https://www.femamotorcycling.eu/new-testing-standards/

 

Ellers så kan du se på Bullfighter klær om du skal ha noe billig for å komme i gang, hadde heller brukt penger på noe retur frakt enn å kjøpe fra biltema, men det er nå meg :)

Biltema faser vel ut mc-greier generelt tror jeg. Hjelmene deres har til tider gjort det bra i sikkerhetstester. Komforten er ikke på topp, men de har flere ganger ligget i tet på det sikkerhetsmessige. Hvis man finner en hjelm på den lokale sjappa og trenger noe som ikke koster flesk så ville jeg slått til. 

Lenke til kommentar

I mitt hode er mc utstyr ikke noe man burde ta snarveier på, godt utstyr kan redde både liv og helse skulle det skje noe.

Jeg husker kjørelæreren min sa "Hvis du ikke har råd til å bruke penger på ekstra kjøretimer og godt utstyr, så kanskje MC lappen ikke er for deg. Dette er 100% luksus og ingen behov"

Det er forbundet stor risiko med å kjøre MC. Du kan være verdens beste MC sjåfør, men 1 feil fra en bil og boom. Det går FORT.

Det var mitt innspill, og kos deg med lappen når den tid kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mye billig drit på xlmoto.no men også mye gode merkevarer. Men de koster selvfølgelig mer.

Jeg kjøper mest mc-utstyr brukt på nett (finn.no). Er svært mange som skal ha årets farger, eller har "vokst" ut av klærne over vinteren, så da legges det ut for salg på finn. Kan kjøpe mye bra utstyr til en rimelig pris på den måten.

Lenke til kommentar

Kan stemme i at det er mye drit av kjøreutstyr derute.

Anbefaler å se videoen under (og alle andre FortNine videoer), om hva du skal se etter. Hva som er merking og hva som er marketing.

For det finnes drit hos de kjente merkevarene også.

Mine anbefalinger til kjøreutstyr er
Skal du kjøre på asfalt og i høye hastigheter: Todelt skinndress fra anerkjent leverandør og separat ryggskinne.

Skal du kjøre grus eller av andre grunner skal ha tekstil kjøreutstyr som ikke er helt ettersittende: Kjøp knebeskyttere, hoftebeskyttere og en brynje + ryggskinne, som du kan ha rett på kroppen under klærne, og ta ut beskyttelsen i klærne.

Men vil også legge til at den beste beskyttelsen er den du faktisk bruker, så kjøp deg et sett kjøreklær som ser ut som sivile klær også. Aramid jeans, lave kjøresko og en hettegenser / skinnjakke / flanellskjorte med CE merking avhengig av stilen din. Til bruk for å surre rundt i byen uten å måtte ha med skiftetøy for ikke å se ut som en b-film superhelt hele dagen på jobben.

Skinn er bedre enn tekstil, fordi da sklir man istedenfor å rulle.

Kilde: Har tryna flere ganger enn jeg har tellingen på, og er i bakken minst en gang pr skogstur nå på vinteren.
Beskyttelse som sitter innebygget i tekstildresser sitter ofte ikke der den skal etter at du har gått kast i kast et par meter.

 

 

Endret av bzzlink
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kjøpt mitt første mc utstyr på biltema og det kan trygt anbefales. Bedre kvalitet der enn mye annet som koster mer. Kjørt overalt i Norge med det også så godt brukt. Ikke akkurat noen snarvei for å si det sånn. Men de hadde vel bedre utvalg for noen år siden? Skinnhanskene falmet etter 1-2 år med mye kjøring, men mange skifter vel hansker regelmessig uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...