Gå til innhold

Erfaringer med å kjøre budbil?


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å tilby meg selv som budbilsjåfør hos et firma ikke så langt unna her hvor jeg bor, mens jeg søker på andre jobber for å spe på inntekten litt.  Jeg har hørt at firmaet trenger flere sjåfører. 

Er dette et stressende yrke?

Jeg tenker ikke å kjøpe egen bil for arbeidsgiveren har egne budbiler. 

Er ganske komfortabel med å kjøre bil.

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil nok variere veldig mykje alt etter kva firma du jobbar for, og kva du kjøyrer rundt på. Det er stor forskjell på å levere pakkar og slikt mellom firma der du berre parkerar rett utanfor hovudinngangen på svære bygg og går inn og leverer til resepsjonisten, kontra å levere take-away til privatpersonar som bur i alt frå loftshyblar utan ringeklokke til langt ute på bondelandet.

Det du må passe på er at du ikkje blir fanga i ein arbeidskontrakt som kan hindre deg i å finne andre jobbar. Som aktiv jobbsøkar så treng du fleksibilitet til å både møte opp på jobbintervju på kort varsel og sjølvsagt til å kunne starte i den nye jobben så raskt som råd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har kjørt distribusjon for både DHL og Nor-cargo i tillegg til å kjørt ut pizzaer på kveldstid og helg. :)
Ja, det er stressende. Det er nesten ikke mulig å kjøre distribusjon uten en viss grad av stress, det er alltid frister å forholde seg til. Normalt får et firma betalt pr kolli eller pr levering, dermed må man levere så mye som mulig for å tjene penger.
Selv en sjåfør som får betalt pr time han er på jobb får dermed en forventning om en viss effektivitet fra sjefen.

Dersom du skal kjøre langturer med type express-leveringer vil det også være det samme; kanskje du skal levere en del til en maskin som står? Eller et helikopter som venter på deg for å flyve pakken din ut i nordsjøen?
Jeg trives godt i transportbransjen selv, men for personer som håndterer stress dårlig, er det kanskje ikke noe jeg vil anbefale.

Når det er sagt er det også en veldig givende bransje å jobbe i, du fyller kundens behov og 90% av kundene blir veldig glade når du kommer. :D
Til påske er det ikke unormalt at mange får med seg påske-egg fra faste kunder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...