Gå til innhold

Gutter blir ødelagt av myke verdier


Anbefalte innlegg

Fustasjeopphengsforkobling skrev (På 26.3.2023 den 20.44):

<....>

Hvem Asra Nomani er, og hvilke forbindelser hun har vært i kontakt med, er meg egentlig knekkende likegyldig. Det er guilt by association-feilslutning. Forhold deg til sak og ikke guilt by association as ad hominem fallacy. Ikke er hun en "tilfeldig privatperson" heller forsåvidt. Hun er høyt utdannet, har vært ansatt ved Center for Investigative Journalism ved Brandeis University, vært Poynter Fellow ved Yale, og har vært journalist i Wall Street Journal, samt skrevet for tidsskrift som Washington Post, New York Times, Slate, The American Prospect og Time.

<....>

Litt ift "guilt by association", og hvordan enkelte hardt prøve å misforstå en person de helt klart har bestemt seg for at de misliker:

 Helt uavhengig av hva man ellers mener om Jordan Peterson og hans andre uttalelser, er følgende video et veldig talende intervju som viser hvordan en del personer prøver veldig hardt å mistolke andre, og ikke vil høre på hva vedkommende har å si, sannsynligvis fordi hun har sine fordommer.

Fascinerende hvordan hun virkelig prøver å få ham til å gå på limpinnen, men at hun ikke klarer det. 
Jeg ville nok blitt forbannet og gitt opp i løpet av kort tid hvis det var meg...

Hadde hun prøvd å argumentere mot det han faktisk sier, kunne det sikkert blitt et spennende intervju. Nå blir det bare en case-studie i det over.

Videoen har vel blitt mest kjent for at hun hele tiden prøver å tillegge ham meninger han ikke har ved å si "so you're saying" minst 17 ganger, samt lignende varianter x antall ganger til, og gitt opphav til memes som:
'I had bacon and eggs for breakfast. So you are saying: "Kill all vegans"?'

 

 

Endret av KalleKanin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
KalleKanin skrev (27 minutter siden):

Litt ift "guilt by association", og hvordan enkelte hardt prøve å misforstå en person de helt klart har bestemt seg for at de misliker:

 Helt uavhengig av hva man ellers mener om Jordan Peterson og hans andre uttalelser, er følgende video et veldig talende intervju som viser hvordan en del personer prøver veldig hardt å mistolke andre, og ikke vil høre på hva vedkommende har å si, sannsynligvis fordi hun har sine fordommer.

Fascinerende hvordan hun virkelig prøver å få ham til å gå på limpinnen, men at hun ikke klarer det. 
Jeg ville nok blitt forbannet og gitt opp i løpet av kort tid hvis det var meg...

Hadde hun prøvd å argumentere mot det han faktisk sier, kunne det sikkert blitt et spennende intervju. Nå blir det bare en case-studie i det over.

Videoen har vel blitt mest kjent for at hun hele tiden prøver å tillegge ham meninger han ikke har ved å si "so you're saying" minst 17 ganger, samt lignende varianter x antall ganger til, og gitt opphav til memes som:
'I had bacon and eggs for breakfast. So you are saying: "Kill all vegans"?'

 

 

Var det ïkke også i dette intervjuet hvor hun sa noe sånt som at "that is your opinion" og han rettet henne med "It's not my opinion. It's what the literature states."

Noe i den gata.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
knutinh skrev (På 25.3.2023 den 9:26 AM):

McCarthyismen og 50-tallets kommunistjakt var vel motivert av en reell og tildels berettiget frykt for at en udemokratisk og tildels voldelig ideologi med hjelp av fremmed statsmakt skulle undergrave samfunnet og starte en revolusjon. Jeg tror likevel på at vi må ta ansvaret for våre handlinger. Når det ble til en ren heksejakt og ideologisk ensretting så er det primært maktpersoner og ideologene som må ta ansvaret - ikke kommunistene.

Hørte idag podcast med Greg Lukianoff og Rikki Schlott vedr kulturkrig, kanselleringskultur og woke generelt. Lukianoff (som bl.a. har medforfattet bok med Jonathan Haidt) sa noe interessant relatert til hvordan kanselleringskultur er nå kontra tidligere tider, og nevnte spesifikt McCarthyismen. Den har blitt brakt opp en del ganger i denne forbindelse, som her av @knutinh. Det interessante Lukinaoff sier relatert til dette er:

We don't see the kind of numbers of professors fired in the last.. You know we mark cancel-culture beginning around 2014. We don't see the kind of numbers of professors fired during cancel-culture since the 1950's in the USA. There's nothing even close. About twice as many professors than the standard estimates of McCarthyism.. so people saying it doesn't exist is just crazy.

Akkurat det samme (i litt ulik skala) kan sies om vestlige land forøvrig. Å hevde at kanselleringskultur ikke eksisterer er så dumt at det ikke engang er verdt tiden å prate videre med folk som kommer med slike påstander. Danby Choi har samlet mer enn nok beviser (også fra Norge) i sin bok Kanseller meg hvis du kan. Så dette er kommet fra over dammen og beveger seg også i Norge. Når det snakkes om slikt så er det gjerne en eller annen gjøk som tror man sier noe fornuftig når man kommer med; ..men ikke importer kulturkrig fra USA!  Vel.. Beklager, men den som sier noe sånn nå har enten ikke fulgt med (men det har jeg svært vanskelig for å tro). Derfor er det høyst sannsynlig at man enten er fullstendig woke-frelst selv, eller bare en nyttig idiot - men i begge tilfeller undergraves problemet vha gaslighting (dette forekommer egentlig ikke her bla bla bla.. så derfor.. ikke importer det fra USA..). Og så har du de vanlige guilt-by-association og annet vås.

Skummel utvikling smitter fra amerikanske universiteter til norske, skriver Espen Goffeng. Trodde vi aldri ville få se dette i Norge: Nå er det her :

Universitetene er ikke lenger institusjoner som streber etter de akademiske høyder og kunnskapsspredning. De har blitt institusjoner som først og fremst sprer det han kaller dogmatiske politiske ideologier.

De jobber nå mer med såkalt DEI enn undervisning... DEI står for Diversity, Equity and Inclusion.

I sine søknadspapirer må de inkludere en tekst om hvordan deres undervisning og forskning vil bidra til DEI. I søknaden må det altså innlemmes et spesifikt politisk manifest man sier seg enig i.

Dette gjelder på nesten alle eliteuniversiteter nå, og andelen fremtidige fakultetsansatte som siles ut via denne teksten er i noen tilfeller opp i 70 prosent.

Det eneste mangfoldet som ikke ser ut til å bety noe, er meningsmangfold. Og dette er døden for et universitet, som først og fremst skal diskutere seg fram til de beste ideene.

Skal man få gjennomført det, så må alle ideer få plass på scenen. Med politisk ensretting forsvinner denne muligheten.

Mange av oss har lenge påpekt at vi arver amerikanske kulturelle og sosiale strømninger.

De aktivistiske delene av amerikanske campuser har manifestert seg her for lenge siden, om enn i mildere former. Mildere, med mindre vi ikke inkluderer Kunsthøyskolen, Teaterhøgskolen og det som nå foregår på NTNU.

Enhver som har vært innom Blindern over tid har merket endringene. Selv underviste jeg der over en periode på åtte år. Og det var helt tydelig at det var vanskeligere for studentene å diskutere ømfintlige temaer det siste året enn det første.

Disiplinene her også kommet. Første gang jeg delte en nyhet om en konferanse om Kritiske Hvithetsstudier ble jeg ledd ut på sosiale medier. Hvem bryr seg om slikt marginalt tullball bortsett krefter på ytre høyre fløy? Dette ville vi jo aldri få se i Norge. Men nå er det her.

Både på Blindern og på Universitetet i Sør-Øst kan man å få kurs i autoetnografi. Der lærer man seg at det selvopplevde og følte bør stilles på lik linje med annen empiri i forskningen. Også dette er en overlevering av det samme politiske tenkesettet.

Det er helt i ånd med postmodernismens påstander om at sannhet utgår helt og holdent fra maktstrukturer og perspektiv.

Om disse (institusjonene) skal senkes ned til middelmådighet for å oppnå ideologiske mål, så er det grav alvorlig. 

Det kan også legges til at de mange som lettvint og i mange år har valgt å fornekte disse problemene her i Norge, er nødt til å gå i tenkeboksen.. Å avfeie dette fordi det er behagelig, det er ikke å ta sitt ansvar på alvor.

Siste nytt om et annet fenomen importert fra USA er Drag-Queen-story-hours: Dronningtimen kommer til et hav av skoler i Nordland. For barn 1-4. klasse. Der skal man lære såkalt normkritikk og det å forskeive ting. Dragartist Nabi Yeon Geisha inntar tronen og skal fortelle eventyr med en skeiv tvist (næmmen så koselig det høres ut da :blink:). Som åpner opp for at barna kan fantasere og drømme seg bort til en verden, der alle barn kan være prinser og prinsesser om de vil – uansett hvem de er.

Aftenposten junior brukte tidligere i år 3 hele sider på å fortelle at noen mener at barn ikke bør se drag fordi barn kan bli forvirret og få lyst til å begynne med det selv, eller lure på hvilket kjønn de er. De skriver også om noe som kalles "drag mor", som beskrives som den personen som lærer deg opp i drag. Han lærer deg å sminke deg, gå på høye hæler, og hjelper deg med å finne deg selv, som drag. Er det noen som imøtekommer eller høyner den? Hva med å bli "gentleman far"? Altså en som lærer deg å tilnærme deg jenter på en god måte, viser deg god kroppsholdning, det å kle seg fint, og hjelper deg med å finne deg selv, som gentleman? Bare husk at ingen skal forsøke å påvirke deg til å endre din identitet, enten det gjelder legning eller hvorvidt du føler deg som en mann eller kvinne. Men her er et viktig unntak: Foreningen Fri og andre aktører må gjerne få lov til å påvirke deg i positiv retning – til å bli skeivere. Eller skifte kjønn. Er du homo, skal du forbli den du er, og nåde den som forsøker å hjelpe deg inn i heterofolden. Er du derimot hetero, får du hjelp av gode krefter til å komme ut av skapet. 

(Edit 12.02.24): Den overnevnte artikkelen fra Aftenposten nevner Truls Olufsen-Mehus i dette intervjuet hos Henrik Beckheim (fra ca 2:33:25) som jeg hørte idag. Han forteller at Aftenposten skulle skrive en artikkel om hvor flott dette var. Journalisten tok i den anledning kontakt med Olufsen-Mehus for å lage en oppfølgingssak hvor han forteller at vinklingen journalisten var ute etter var om ikke Olufsen-Mehus var hatefull ettersom han ikke ville ha dette i barnehager og skoler. Etter å ha pratet med journalisten i nesten 1 time endte det med at journalisten ikke ville ha Olufsen-Mehus med i intervjuet allikevel. Så da ble det bare en slags glad-historie om hvor fint det er å være drag.

På såkalt barnepride i Bergen i år (som Redd Barna og det hele støttet opp om) skulle barna få oppleve "teatergruppen", eller, sagt på en annen og ikke-ekvivokativ måte; drag-huset Haus of Friele. Samme gruppe som lager sanger som "Marys Toy Child Jesus Christ" hvor en lettkledd drag-artist synger om en dildo kalt "Jesus Christ":

image.png.1802832962d26623525fb37c83f506e6.png

image.png.725dc1bb8f74b490d1fb60a58126ae09.png

image.png.467e5191f51957a09624ef521fd9cae3.png

 

Supernytt (som flere skoleelever ser på) misjonerer ikke bare om kjønnsideologi (eller om Pirelli Benestad's påstander om at det finnes sju kjønn), men også hva fi*** smaker:

Sitat

 

Screenshot_2023-12-04-13-54-18-42_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc2.thumb.jpg.4134f4c1761657c218716e010aa61a2c.jpg

 

Screenshot_2023-12-04-13-56-49-29_e4424258c8b8649f6e67d283a50a2cbc2.thumb.jpg.df3a9b78348125905fb6d257d25c5166.jpg

 

Man skal innlæres allerede fra barnehage- og skole alder : 

Barn kan ha behov for å bli fortalt hvordan de kan onanere mer hensiktsmessig, og grensen for seksuell lek er om barnet deltar frivillig, forteller utdanningsnytt. La barna utforske sin seksualitet i barnehagen.. Hvis to barn på tre år har kledd seg nakne, holder rundt hverandre og forteller at de skal lage et søsken, vil det være en del av en sunn seksuell utvikling, skriver de bl.a. 

 

Alt dette er snik-grooming på høyt nivå. For å gi plass til mer enn heteronormativitet, må vi gi plass til normkritikk er mantraet (som er gjennomsyret av skeiv teori). Når slikt sies gjentas den samme leksa; neida.. dette forekommer ikke.. dette er ikke grooming bla bla bla.. 

Videre er det nylig skrevet flere artikler om pedofili, samt er det åpnet for å snakke om pissing og dyresex.

Ikke nok med det. Nå kan elevene også krysse av for "et annet kjønn" i elevundersøkelsen. Utrolig nok på bakgrunn av 30-50 henvendelser :

image.thumb.png.6a52ac84364cdecfd18c5bf10c4fbf7a.png

 

Så er det også blitt klart at det er flertall i Stortinget for å forby konverteringsterapi (det inkluderer trans/kjønnsidentitet😞

Venstre, Høyre og SV er kommet til enighet med Arbeiderpartiet og Senterpartiet om lovforslaget som skal forby konverteringsterapi.

Så mens barna skal lære slikt på skolen, og såkalt Rosa kompetanse skal gi "faglig bistand og undervisning om kjønns- og seksualitetsmangfold til skole- og barnehagesektoren", samt at barna gladelig skal gå med de korrekte symboler. Samt få det innmatet via sosiale medier, NRK Unormal (en youtube-kanal som før var NRK Newton's youtube-kanal btw), influencere, underholdningsindustri og whatnot - så skal foreldre samtidig passe nebbet så de ikke går i fella og kan anklages for å utøve psykisk vold mot egne barn som har fått det for seg at de er trans og vil begynne med drag. 

Stavanger Aftenblad har forresten en leder med litt baller:

Loven som forbyr såkalt «konverteringsterapi», ligger an til å bli vedtatt av Stortinget. Det er et stort feilgrep, med potensial til å straffeforfølge ytringer som burde være tillatt.

Men det er et stort tankekors at de samme som er jublende forkjempere for denne loven later til å synes at det er uproblematisk med en annen form for «terapi», der sårbare unge blir anbefalt å starte medikamentell behandling eller til og med utføre irreversible inngrep, for å endre sitt «kjønn». Hva er dette, om ikke en form for «konverteringsterapi»?

Det er en trøst at lovteksten er så ullen og åpen for tolkning at det er grunn til å tro at veldig få vil bli dømt. Men det er heller ikke tvil om at loven vil ha en dempende effekt, den vil få mange som driver veiledning og sjelesorg i sine menigheter til å lure på om de begår en forbrytelse ved å ha en samtale med et annet, voksent menneske som ønsker å snakke om sin seksuelle legning.

For andre gode motstemmer anbefales: Helen Joyce, Helen Pluckrose, James Lindsay, Tomas Bogardus,  Jonathan Haidt, Jordan Peterson, Peter Boghossian, Louise Perry (feminist, men på en god måte), Douglas Murray, Triggernometry-gjengen, Heather Heying, Kathleen Stock, Bill Maher, The Daily Wire-gjengen. 

På Norsk: Glenn-Peter Sætre, Anne Kalvig, Marit Johanne Bruset, Kamilla Aslaksen, Kristian Gundersen, Pål Surên, Danby Choi, Tonje Gjevjon, Christina Eline Ellingsen, Jenny Klinge, Margrethe Voll Storaas, Kjetil Rolness, Truls Olufsen-Mehus (og gjengen hans) og Foreldre.net (Facebook-gruppe for foreldre).

Da har jeg garantert glemt mange, men det var de jeg kom på her og nå. Ellers 2 gode og relativt nye podcaster vel verdt å følge: Henrik Beckheim og Snakk med Silje.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
La til en lenke til ny artikkel skrevet av Jenny Klinge om lovendringsforslaget for konverteringsterapi. Samt lenke til ny artikkel om "annet kjønn" i elevundersøkelsen. Pluss artikkel av Espen Goffeng om smitten fra amerikanske universiteter til norske.
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (2 minutter siden):

Har du faktisk lest boka? Jeg er nysgjerrig på om du mener det finnes et eneste eksempel på "woke" i løpet av hele boka? For det fant ikke jeg. 

Det tok 2 minutter, og så ble innlegget bekreftet :lol:. Danby Choi (og hans besetning) har skrevet om fenomenet, og vist til eksempler over flere år. Jeg har vist til mange av dem her inne (inkludert i flere av lenkene som det er lenket til i innlegget du siterer), men "neida, woke og kanselleringskultur finnes ikke.." :wee:Ante det jo fra før, men det får være spikeren i kista for å høre på hva du sier rundt slikt er helt meningsløst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (6 minutter siden):

Så du har ikke en gang lest boka?

Jeg har ikke skrevet det du påstår jeg skrev; "neida, woke og kanselleringskultur finnes ikke..".

Det jeg kritiserer er hvordan Danby Choi i boka hevder seg kansellert for alt mulig rart, og peker på alt han ikke liker som "woke".

Si meg, er du enig med Choi i at Gaute Drevdal ble voldtektsdømt og at Sophie Elise mistet jobben på grunn av "woke"? Dette er to av de sakene Choi bruker mest tid på i boka (begge er hans bestevenner).

Det tåpelige "nei, jeg har ikke sagt noenting jeg". Latterlig! Slikt vås gidder jeg ikke mer av. Det er omtrent like meningsfullt som om jeg hadde svart "bææææ" tilbake til deg. Og nei.. det er ikke alt jeg er enig med Danby Choi om - selv om han setter halen på grisen temmelig nøyaktig hva gjelder kanselleringskultur og woke. Og nei, jeg har nøyaktig NULL interesse av å disktuere det i nøyere detaljer med deg. Vennligst ikke siter meg igjen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Det tåpelige "nei, jeg har ikke sagt noenting jeg". Latterlig! Slikt vås gidder jeg ikke mer av. Det er omtrent like meningsfullt som om jeg hadde svart "bææææ" tilbake til deg. Og nei.. det er ikke alt jeg er enig med Danby Choi om - selv om han setter halen på grisen temmelig nøyaktig hva gjelder kanselleringskultur og woke. Og nei, jeg har nøyaktig NULL interesse av å disktuere det i nøyere detaljer med deg. Vennligst ikke siter meg igjen!

Har du lest boken eller ikke?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 time siden):

<..............>

Stavanger Aftenblad har forresten en leder med litt baller:

Loven som forbyr såkalt «konverteringsterapi», ligger an til å bli vedtatt av Stortinget. Det er et stort feilgrep, med potensial til å straffeforfølge ytringer som burde være tillatt.

Men det er et stort tankekors at de samme som er jublende forkjempere for denne loven later til å synes at det er uproblematisk med en annen form for «terapi», der sårbare unge blir anbefalt å starte medikamentell behandling eller til og med utføre irreversible inngrep, for å endre sitt «kjønn». Hva er dette, om ikke en form for «konverteringsterapi»?

Det er en trøst at lovteksten er så ullen og åpen for tolkning at det er grunn til å tro at veldig få vil bli dømt. Men det er heller ikke tvil om at loven vil ha en dempende effekt, den vil få mange som driver veiledning og sjelesorg i sine menigheter til å lure på om de begår en forbrytelse ved å ha en samtale med et annet, voksent menneske som ønsker å snakke om sin seksuelle legning.

<.............>

Her er han jo virkelig inne på noe.
(Min utheving)

Hvis det er noe som virkelig ER konverteringsterapi er det jo det å gi personer hormoner osv for at kroppen skal konverteres fra sitt originale kjønn. Hvis ikke dette er konverteringsterapi gir ikke loven mye mening og vil være umulig å forholde seg til. 
Hvordan skal man da vite hva som ER og hva som IKKE ER konvertereingsterapi?

Og som lederen er inne på, dette vil ha en nedkjølende effekt på det som burde være lovlige og noen ganger livsviktige samtaler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hatredFan911 skrev (53 minutter siden):

Har du lest boken eller ikke?

Tenker du det er et meningsfylt spørsmål? Til hva? At jeg skrev følgende? :

Danby Choi har samlet mer enn nok beviser (også fra Norge) i sin bok Kanseller meg hvis du kan. 

Det er 1 setning i en lang tekst (og fungerer egentlig bare som en avsporing for å distrahere bort fra hva som skrives - til din opplysning om du ikke avslører slikt selv). Men for å si noe om setningen så er den et eksempel til en kilde for bevis på at kanselleringskultur er kommet til Norge. Både jeg (og Choi) var klar over det lenge før han skrev boken sin. Choi har selv skrevet og publisert om det ene etter det andre i noen år før han laget bok om det. Jeg har ikke bare lest hva Choi har vist til, men også en hel haug av andre (både i inn- og utland). Flere av dem listet opp i innlegget, og jeg har selv vist til mange eksempler på dette forumet (som det bare er å gå i historikken min å finne om du vil). Her er ett av litt nyere dato fra Choi selv.

Tenker du det er noe galt med påstanden; "Danby Choi har samlet mer enn nok av beviser i sin bok" - hvis det er slik at jeg ikke har lest selve den konkrete boken? Hvorfor det? For å svare helt konkret så har jeg ikke lest hele boken, men lest/hørt utdrag fra boken fra opptil flere pålitelige nok kilder, lest anmeldelser, og lest/hørt hva både Choi selv og andre har sagt over flere år, og gjenkjenner nesten samtlige eksempler som vises til her bl.a. Så jeg kan gjerne vedde 100.000 kr på at det er mer enn nok av beviser for min påstand i Choi's bok om du ønsker å ta det motsatte standpunktet? Altså at man "ikke finner et eneste eksempel i Choi's bok." (som var Snikpellik's standpunkt - men han fant (såklart) eksempler som passer hans egen agenda (om du ikke avslører den selv); det vil si dårlige eksempler fra Choi (som skal spore av fra poenget, sverte Choi m.fl., og fremme det han selv finner stuerent og fortreffelig, som er nøyaktig hva innlegget jeg skrev går ut på - noe han likte såpass dårlig at han måtte finne på noe). Og til tullballet hans om blokkeringsfunksjon.. Jeg blokkerer ikke folk fra å ytre seg, men har brukt såpass mye tid på å diskutere med slike folk over lang tid at jeg gjenkjenner lusa på gangen etterhvert, og derfor ikke gidder å kaste bort ei kalori til på slikt vas (som det er). Han kan pese i vei alt han gidder for min del, men jeg har bedt ham ikke kontakte meg igjen. Om han ikke vil forholde seg til slik normal høflighet får være hans business, men svar får han uansett ikke.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke lest Choi's bok, men lurer på om han har noen tanker om at Sophie Elise for ca 6-8 år siden var fritt vilt for en mobbmentalitet fra den samme "basen" han ser ut til å pandre til...

https://www.dagsavisen.no/oslo/nyheter/2015/09/28/drapstruet-etter-flyktninginnlegg/

https://www.tv2.no/video/nyhetene/sophie-elise-har-nettopp-faatt-oeye-paa-han-som-sextrakasserer-henne-naa-skal-de-moetes/971132/

Og så det sedvanlige okseavfallet med at drag/transpersoner er groomers, og at kvinner og menn burde kunne plasseres i kun to bokser og blablabla... Søk opp ordene "jugendverderber" og "jugendverfuhrer" og navnet Magnus Hirschfeld, og se selv hvilke konnotasjoner "groomer"-anklagene mot skeive har.

 

Dessuten; konverteringsterapi er barnemishandling. Og er ikke "la barn være barn" mantraet?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
AtterEnBruker skrev (2 timer siden):

Nå har jeg ikke lest Choi's bok, men lurer på om han har noen tanker om at Sophie Elise for ca 6-8 år siden var fritt vilt for en mobbmentalitet fra den samme "basen" han ser ut til å pandre til...

https://www.dagsavisen.no/oslo/nyheter/2015/09/28/drapstruet-etter-flyktninginnlegg/

https://www.tv2.no/video/nyhetene/sophie-elise-har-nettopp-faatt-oeye-paa-han-som-sextrakasserer-henne-naa-skal-de-moetes/971132/

Og så det sedvanlige okseavfallet med at drag/transpersoner er groomers, og at kvinner og menn burde kunne plasseres i kun to bokser og blablabla... Søk opp ordene "jugendverderber" og "jugendverfuhrer" og navnet Magnus Hirschfeld, og se selv hvilke konnotasjoner "groomer"-anklagene mot skeive har.

 

Dessuten; konverteringsterapi er barnemishandling. Og er ikke "la barn være barn" mantraet?

Du må skille på groomers og transpersoner. Påstanden er ikke at transpersoner er groomers, men at det foregår grooming fra miljøet mot barn. Da typisk under paraplyen "opplæring i toleranse".

Og er det noen som plasserer i to bokser er det miljøet selv. Der man er uenige er jo om man kan bytte boks. Ikke om boksene finnes.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (På 23.11.2023 den 4:11 PM):

Du må skille på groomers og transpersoner. Påstanden er ikke at transpersoner er groomers, men at det foregår grooming fra miljøet mot barn. Da typisk under paraplyen "opplæring i toleranse".

Og er det noen som plasserer i to bokser er det miljøet selv. Der man er uenige er jo om man kan bytte boks. Ikke om boksene finnes.

Ja. Når jeg nevner grooming så tenker jeg på i retning av hva James Lindsay sier. En manipulering av barn - ikke for å oppnå seksuell aktivitet der og da med barna (selv om noen kan gjøre det også), men en Maoistisk tilnærming hvor man destabiliserer barns identiteter og fjerner dem fra gammel kultur, vaner, skikker, og måter å tenke på, og introduserer nye - for eksempel gjennom bruk av nevnte Drag-Queen-story-hours som en tilnærming til utdanning designet rundt å bruke tilstedeværelsen av en drag-queen (som man nå kan ta studiepoeng i) foran barn som en pedagogisk tilnærming inn i skeiv teori/queer theory, skeive måter å være på, og det å leve skeivt. Innpakket som noe "familievennlig", og noe som skal skape empati for undertrykte LGBT'ere, men hvor man mer utnytter sårbare mennesker som en slags menneskelige skjold for en skeiv Marxistisk grooming-operasjon. Straks slike sårbare mennesker ikke er til bruk for agendaen lengre (som man ser med de-transere) så møtes de ikke lengre med empati, men med frastøtelse og sensur. Så sårbare transpersoner som lider av kjønnsdysfori, de trenger den hjelpen de kan få (og som Rikshospitalet har tilbudt i flere ti-år). Mens aktivist-miljøer på universiteter er mer opptatt av å trenge inn i folks/barns hoder for å ommøblere objektiv virkelighet til et subjektivt idê-univers med en "identitet uten essens" (essensialisme eller substans versus sosialkonstruktivisme, se her for mer) slik at "whatever floats your subjective boat" er like bra som hva som helst. Queer er hva enn som står i strid med det normale, det legitime, det dominerende, og it cannot go too far (Lindsay kan være kompleks og vanskelig å forstå. En av hans beste og samtidig korte/mest komprimerte innlegg er dette).

Her forteller Lindsay hvordan de selv beskriver det. Noe han fortalte om på BBC, men som BBC skal ha nektet å sende. Lindsay parafraserer og siterer fra en såkalt "forsknings"-artikkel (Drag pedagogy) som påstår (i Lindsay's ord) at "it's very important that we uncover that the stated intentions of Drag Queen Story Hour are openly to lead them into "a preparatory introduction into alternate modes of kinship." Characterized by family as a wink wink code for "queers you meet on the street." That's their words. If I can't call that grooming I'm not exactly sure what to call it." Dette ble publisert i et 2020-utdanningstidsskrift (Curriculum Inquiry). I artikkelens sammendrag leser vi: This article, written collaboratively by an education scholar and a drag queen involved in organizing DQSH, contextualizes the programme within the landscape of gender in education as well as within the world of drag, and argues that Drag Queen Story Hour provides a generative extension of queer pedagogy into the world of early childhood education.

Slikt har allerede Norske foreldre klaget på (nettsiden er nå tatt ned, men den var tilgjengelig i mars i år) :

Spoiler

Brev fra en opprørt far

Dette er en anonymisert og lett bearbeidet utgave av et brev som en far på Østlandet sendte til sønnens skole og skolesjefen høsten 2021.

Til rektor og kommunens skolesjef,

Jeg er far til en tredjeklassing i kommunen vår. Som forelder er jeg opptatt av å samtale med, følge opp og være sammen med barna mine. Sønnen min på 8 år kom hjem fra skolen i dag og fortalte at de hadde sett en video om et barn som var forvirret i forhold til om han/hun var gutt/jente. I animasjonsfilmen går dette barnet inn på et sykehus og kom ut som motsatt kjønn. Etterpå skulle alle elevene i klassen svare på hvilket kjønn de opplevde seg som og om de ønsket å snakke med noen om dette? Svaret skulle de skrive på en lapp og gi til læreren. Elevene på 8 år fikk også høre at det er helt naturlig å føle seg som et annet kjønn enn det man ble født med. Sønnen min var helt forvirret og skjønte ikke hva de snakket om. Han er jo gutt. I disse dager sendes alle barn fra 1.-4. klasse i kommunen vår til forestillingen «Tobias og dagen det smalt». Teaterstykket omhandler temaet kjønn. Barn fra seks til ni år blir busset inn for å høre budskapet, som er godt pakket inn i dinosaurer og spenning. Hovedpersonen er tydelig en mann, men alle han kjenner, mener han er en jente. Her starter forvirringen, og den blir ikke mindre i løpet av forestillingen.

Etter at teaterstykket var ferdig, ble alle barna (6-10 år gamle!) oppfordret til å finne ut mer om temaet på internett ... Hva vil de da snuble over av tekst og bilder, hvis de søker på ord som kjønn, kjønnsskifte, trans, gender, sex, o.l.? For å si det i klartekst: Å gi slike råd til små barn er helt høl i hue og totalt uansvarlig! Hvor er de voksne? Hvor er lærerne? Hvor er foreldrene?

Jeg mener at vi skal respektere alle mennesker uavhengig av kjønn og rase, men sønnen min, på 8 år, skal slippe å måtte ta stilling til slike spørsmål i så ung alder. Alle oppegående foreldre vet at vi skal skåne barna våre for store og vanskelige valg. De skal slippe å måtte ta stilling til spørsmål som de ikke har noen forutsetning for å takle. Slike spørsmål tar de voksne, trygge omsorgspersonene seg av. Sønnen min er en gutt, og DNA’et i kroppen hans kommer alltid til å inneholde XY- kromosomer – uansett hvor mange kjoler han måtte ta på seg, eller operasjoner han skulle velge å ta. Om han som ungdom og ung voksen skulle kjenne at han strever med dette, så skal vi stå i det sammen med ham.

Hvorfor har Foreningen FRI og Pride-bevegelsen så dårlig tid? Hvorfor handler så mye om kjønn og sex og seksuell orientering? Hvordan går det med barn og ungdommer om noen år, når de finner ut at alt ble ikke bedre på innsiden ved å endre utsiden? «De voksne rundt meg ble glade da jeg sa at jeg var født i feil kropp, så da måtte det jo stemme?»

Som kristen er jeg alltid forsiktig med å dele min tro. Jeg er en minoritet i Norge, og det har jeg vært siden 1. klasse på barneskolen. Jeg ønsker ikke å være påtrengende eller manipulerende på noen som helst måte. Tro er et personlig valg.

Hvert år når det nærmer seg jul, går debatten om å droppe julegudstjenestene av hensyn til dem som ikke ønsker å delta. Det er påmelding, det er alternative opplegg, det er krav til å vite hva som blir sagt og gjort. Fordelen for dem som ikke tror på dette budskapet, er at de sjelden eller aldri hører om det resten av året. Det nærmeste er en dåp, en konfirmasjon eller en kirkeklokke i det fjerne.

Sett at kristendommen gjorde som Foreningen FRI og Pride? I løpet av desember måned var korset å finne på baby- og barneklesplagg, på spill og leketøy, fritidsgjenstander, på så godt som alle programmene på TV og i underholdningsbransjen, i barnehagen og i skolen, i kulturen og politikken.

Ville ikke folk reagert og sagt at dette er propaganda og hjernevask, spesielt når det retter seg mot barn og unge?

Jeg tror på valgfrihet, ytringsfrihet og demokrati. At barn skal få lov til å være seg selv. La guttene få gå på ballett, la jentene drive med motorcross, uten at de behøver å lure på om de er «født i feil kropp» av den grunn. La oss ikke ha så trange normer og rammer for hva som er greit og godtatt innenfor hvert kjønn! For å være ærlig, så vet jeg nesten ikke om jeg har lov til å hevde dette lenger eller stille spørsmål ved samtidens kjønnsforvirring. Det skremmer meg …

Personlig mener jeg at å kjøre på med dette temaet i så ung alder, er et overgrep mot alle de barna – et overveldende flertall – som kjenner seg hjemme i det kjønnet de er født med. Det å målrettet skape denne forvirringen i titusenvis av barn, ødelegger langt mer enn det bygger samfunnet. La dem som faktisk sliter med dette, få vite hvor de skal gå med sine spørsmål og bekymringer. Jeg har tiltro til at foresatte og lærere i samspill med skolehelsetjenesten er kompetente nok til å tilby denne hjelpen.

Jeg håper på tilbakemelding fra dere.

Vennlig hilsen En bekymret far

 

Hvordan er dette mulig? Via å skaffe seg maktposisjoner i høyere utdanningsinstitusjoner (fra hvor det drypper ned på samfunnet; Jordan Peterson kort-versjonen). Hvor man erstatter objektivitet og pålitelig vitenskapelig metode med subjektivitet,  social justice,  språk og egen agenda; skeiv teori og pseudovitenskap (og man er ikke interessert i åpen debatt med fagpersoner som kan sine saker; ..because that would be devestating to my case). Å unngå åpen offentlig dialog er en del av strategien. Da rensker man også unna innen høyere utdanningsinstitusjoner for irriterende motstemmer som ikke bøyer kne (lignende det nevnte Lukianoff snakker om ifbm McCarthyismen på 50-tallet). Samt bruk av ulike mekanismer som ekvivokering og motte-and-bailey.

Edit:

La til lenke til rykende fersk og aktuell artikkel: Om det er dette som er «høyere utdanning», melder jeg pass.

Noen utdrag:

I første seminar på mastergraden min i religionsvitenskap ved NTNU ble vi bedt om å ta en håndsopprekning på hvor vi sto i den epistemologiske diskusjonen om «essensialisme» versus «sosialkonstruktivisme».

Førstnevnte kan sies å omhandle ideen om at det er en «essens» der ute vi forsøker å gripe med ordene våre, mens «sosialkonstruktivisme» i større grad omhandler at ordene og deres betydning er konstruert, snarere enn å peke på en objektiv realitet.

Personlig mener jeg universitetet er bygget på et premiss om objektiv realisme. Vi møtes i forelesninger eller kollokviegrupper for å diskutere noe. For å bli klokere på noe. Vel, hva er dette «noe» vi ønsker å belyse?

Om det ikke er en objektiv realitet der ute som vi antar at vi kan bli klokere på gjennom diskurs, hvorfor skal vi i det hele tatt møtes? Og hva er det sensor bruker som referansepunkt i rettingen av en eksamen, om det ikke er en objektiv virkelighet?

Tidligere var denne objektive realismen et underliggende premiss for hele akademia. Uenigheten omhandlet i større grad hvem som hadde den beste beskrivelsen av den gjeldende virkeligheten. Man var uenig i hvem som forsto Shakespeare eller Heidegger best, men alle var enige om at det var noe å forstå.

Nå er denne ideen fullstendig forkastet. I alle fall innenfor religionsvitenskap. Resultatet blir at vi aldri studerer religiøse tekster, institusjoner eller ritualer i seg selv. Alltid skal det, slik Hicks alluderer til i sitt sitat, studeres fra en historisk, politisk eller økonomisk kontekst, gjerne med undertrykkelse som motor i analysen.

...i dag har jeg gitt beskjed til NTNU om at jeg avslutter min mastergrad. På mange måter en forferdelig dårlig idé, da mine fremtidige yrkesplaner i var predikert på å få ferdig masteren.

Men jeg har fått nok. Jeg er ferdig med å tilpasse meg en institusjon som ikke anerkjenner mitt epistemologiske standpunkt. Om det er dette som er «høyere utdanning», tror jeg at jeg melder pass.

 

Her er også mereologi og Theseus ship verdt å kjenne til.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...