Gå til innhold

Mannehule søker nye høyttalere


Anbefalte innlegg

Hei! Har fått tillatelse av konen til å bygge en mannehule.

Jeg har tatt med de gamle høyttalerne mine fra gutterommet (Logitech g51 kjøpt i 2009)

Har noen problemer med de, og hvis de ikke blir løst vurderer jeg nye høyttalere.

 

1. Basskassa lager en dyp summelyd hele tiden som er utrolig slitsom.

2. Det er et 5.1 sett og høyttalerne som er bak fungerer ikke, men hvis jeg tar de samme høyttalerne i inngang "front left/right" så fungerer dem. Men er dette fordi jeg har ingen kabel ut fra "rear" på basskassen?

Kan sende bilder hvis dere trenger.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sydvest skrev (12 minutter siden):

Summelyden kan komme av feil på utstyret, eller noe på strømkursen som støyer. Prøv å napp ut annet utstyr som står på samme kurs.

Det med bakhøyttalere som ikke fungerer kan være alt fra feil på utstyret, til eventuelt innstillinger på avspillingsenheten.

Får summelyden samme hvor jeg kobler opp annlegget.

Jeg husker at det medfulgte en slik:

Closer Look (Accessories) & Installation - Logitech G51 Surround Sound  Speaker System Review - Page 3 - Overclockers Club

herceg filmek szalámi logitech g51 surround sound speaker system driver  win10 bárhol kerítés Európa

Nå har jeg bare koblet PC-Front til min aux på pcen

Lenke til kommentar
germanwhip skrev (5 minutter siden):

kan og være noe så enkelt som kortslutning i kablene.

Men om du skal oppgradere, vurdert noe høytalere utover Pc-høytalere ala Logitech? 

f.eks. klipsch the fives?

De så fine ut, også de som het "The Sixes"

Regner med det er god lyd i slike? Jeg elsker å høre på musikk så kan gjerne koste såpass

Får jeg hente dem opp på veggen? Har ikke masse plass på pulten.

Lenke til kommentar

Er summelyden der når du drar ut ledning fra PC? Du sier lyd hele tiden. Er det også når basskasse bare er tilkoblet strøm og alt annet frakoblet? -Da er det strømforsyning, eller annet utstyr nærme som forstyrrer. 

Flyttet basskasse og høyttalere bort fra annet utstyr?

Hvis summelyden bare når PC er tilkoblet:

Prøv annet utstyr via aux left og right øverst (TV, dekoder osv) ?

Som andre nevner, til musikk er nok mye annet bedre. Finn er også god ide...

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
plankeby skrev (14 timer siden):

Er summelyden der når du drar ut ledning fra PC? Du sier lyd hele tiden. Er det også når basskasse bare er tilkoblet strøm og alt annet frakoblet? -Da er det strømforsyning, eller annet utstyr nærme som forstyrrer. 

Flyttet basskasse og høyttalere bort fra annet utstyr?

Hvis summelyden bare når PC er tilkoblet:

Prøv annet utstyr via aux left og right øverst (TV, dekoder osv) ?

Som andre nevner, til musikk er nok mye annet bedre. Finn er også god ide...

Drar jeg ut ledningen fra pcen blir subben stille (eller mye mindre stille ihvertfall).

Er jo et uttak bak på subben som heter "sub/center", kanskje jeg burde få kabler derfra og inn til pcen?

Bildet jeg legger ved er baksiden av subben. Finnes ingen forsterker her.

image.png.9621add41950595e59952e56fa427b2d.png

 

Lenke til kommentar
Sydvest skrev (På 18.3.2023 den 19.49):

Til musikk hadde jeg valgt Klipsch The Sixes.

Eventuelt førstegenerassjon KEF LSX. Her ville jeg prøvd å lytte til begge.

Både Klipsch The Fives/Sixes og KEF LSX har bakovervendte porter. Ville generelt ikke anbefalt å kline de helt oppi en vegg.

Har et lite kontor på 9m^2. Jeg må ha de klint intill veggen. Er 5 cm ut bra? Haha

Lenke til kommentar
plankeby skrev (5 timer siden):

De inngangene med PC er for PC med eget surround lydkort med alle disse utgangene. 

Prøv de to øverste fra PC. Du na da ha phono Jack kabel. Trolig lager PC støy hvis lydkort er av lavere kvalitet. 

Har et ASUS ROG STRIX B450-E GAMING. Er vel et ok lydkort i det?

image.thumb.png.f9fd4fc77c87f9b5c3db4cb0dc0008cf.png

Lenke til kommentar
Haeven skrev (På 18.3.2023 den 19.34):

De så fine ut, også de som het "The Sixes "

Regner med det er god lyd i slike? Jeg elsker å høre på musikk så kan gjerne koste såpass

Får jeg hente dem opp på veggen? Har ikke masse plass på pulten.

Jeg har The Fives på pulten, og de har meget god lyd. Det er ikke integrert veggveste på de, alle tilkoblinger er bak.

Men det er mulig å finne veggfester som kan benyttes, men må nok da skru inn i bunn på de.

De har nok ikke altfor mye bass, så hvis man liker den slags så bør man legge til en sub. Mener å huske de har sub utgang.

Alt tilkobles på venstre, så går det kun en vanlig høyttaler kabel over til høyre høyttaler.

 

Lenke til kommentar
plankeby skrev (10 timer siden):

Absolutt. Skal ikke lage noe støy det. Der har du jo utgangene også. En til front, en til bak og en til sub.

Da har jeg koblet inn alle ledningen, subben lager fortsatt summelyd. Men fikk løst problemene med bakhøytallerne

 

1. Basskassa lager en dyp summelyd hele tiden som er utrolig slitsom.

2. Det er et 5.1 sett og høyttalerne som er bak fungerer ikke, men hvis jeg tar de samme høyttalerne i inngang "front left/right" så fungerer dem.

 

Hjalp litt at jeg flyttet subben, men det har nok noe med akustikken her.

Lenke til kommentar
AndersT2 skrev (10 timer siden):

Jeg har The Fives på pulten, og de har meget god lyd. Det er ikke integrert veggveste på de, alle tilkoblinger er bak.

Men det er mulig å finne veggfester som kan benyttes, men må nok da skru inn i bunn på de.

De har nok ikke altfor mye bass, så hvis man liker den slags så bør man legge til en sub. Mener å huske de har sub utgang.

Alt tilkobles på venstre, så går det kun en vanlig høyttaler kabel over til høyre høyttaler.

 

Takker for tips!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...