Gå til innhold

Når man skal prøve å "forhandle" om å senke renter når man skal betale ned på forbruksgjeld


Gjest 6259c...510

Anbefalte innlegg

Gjest 6259c...510

Jeg har totalt sett(ink. renter) en forbruksgjeld på 100.000 og grunnet uforutsette utgifter og tøffere tider har jeg i over et år ignorert disse . Det dummeste man kan gjøre, også har jeg klart det likevel. Så jeg regner jo med at alle har gått til inkasso(5 ulike stk.)

Nå har jeg derimot muligheten til å få innfridd gjelden, i hvert fall slik den opprinnelig var+ gebyrer som jeg vet ikke kan reduseres. Men hvem skal jeg egentlig kontakte? Selve kredittkortselskapet eller inkassobyrået? 

Anonymous poster hash: 6259c...510

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kontakt først kredittkortselskapet. Forklar at du har et ønske om å innfri gjelden. Noen vil da trekke saken fra inkassoselskapet fordi de da får penger raskere inn fra deg. Det er fullt mulig å forhandle om rentene, dersom du har en god begrunnelse, f.eks sykdom. Hovedstolen, altså de pengene du faktisk er skyldig, må man nesten alltid betale.
Men noen selskaper avviser deg kategorisk med begrunnelsen at kundeforholdet er avsluttet og saken er "solgt" til inkassoselskapet.
Da må du forholde deg til dem.
Fremgangsmåten er den samme som ovenfor beskrevet. Men her har du også muligheten å forhandle om gjeldsrenter og inkassosalær. Men du må som regel betale det som selskapet betale for gjelden. Gammel gjeld er lettere å forhandle om, enn ny gjeld. Den første du støter på i telefon kan noen ganger gi 10% rabatt på kravet ved full innfrielse innen en uke. Ved en nedbetalingsordning, må du belage deg på å dokumentere din økonomi med skattemelding, boligutgifter, lønnslipp m.m.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...