Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

En form for disk-crash?


Anbefalte innlegg

Når jeg var inne i PS så stoppet alt opp. Det hjalp ikke engang å trykke ctr-alt-del eller alt-f4 for å prøve å slå av maskinen så jeg trykket på reset og når den startet opp igjen stod windows start-hjulet og surret i en god stund før jeg bestemte meg for å prøve det samme på nytt og fikk da beskjed om at det var en alvorlig disk-feil som måtte repareres.

Etter at jeg fikk systemet opp og gå igjen så er alle innlogginger på ulike forum, facebook, schibsted m.fl. nullstillt og det samme er email-programmet Thunderbird der jeg må konfigurere alt på nytt.

Hva er skjedd? Har aldri opplevd noe slikt tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenker at dette er tiden å spørre seg selv om backupen fungerer, eller om alle eggene ligger i en og samme kurv.

Det er kanskje lagringsdisken som har (eller på vei ti å ) tatt kvelden, men å si noe særlig mer utover det har ingen hensikt da du er meget sparsommelig med detaljer (hvilken maskin er det, hvor gammel, og hvordan er den brukt).

Lenke til kommentar
Lyncs skrev (13 timer siden):

Når jeg var inne i PS så stoppet alt opp ...

Hvis disken feiler og ikke klarer å levere data fra de sektorene som Windows bruker akkurat da, så blir det bråstopp. Det har jeg opplevd.

Når mye brukerdata er borte så kan det muligens være diskfeil i AppData / ProgramData foldere.

Lenke til kommentar

Jeg fikk startet opp igjen Thunderbird og den konfigurerte seg selv ved at jeg kun trengte å skrive inn email-adresser og passord men en del av de tidliger emailene ble borte samt at jeg ikke har fått mappene med "sent" tilbake. Er det noe jeg kan tilføre selv?

Endret av Lyncs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...