Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Musk reduserer to trins faktor autentisering på Twitter.


Anbefalte innlegg

Jeg klarer ikke helt og skjønne hva som er greia med dette her? (Se bilde) 🤔🙄 Hvorfor vil Musk fjerne to trins faktor autentisering for folk som ikke vil eller nekter og støtte Twitter og samtidig ønskeå være trygg? Kanskje så smått begynne og tenke på slutte og være på Twitter nå.

image.thumb.png.1ece31e3d902ff45dec06b9a7b3420ab.png

Endret av TheDarkSycamore - SCM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nightowl skrev (3 minutter siden):

https://www.abc.net.au/news/science/2023-03-13/twitter-is-charging-for-sms-two-factor-authentication-next-week/102046466

Etter å ha skumlest virker det som om man må betale for få det. Altså handler det om penger.

Det er så typisk de søkk rike og gjøre, tenker kun på seg selv, bedriften sin og pengene sine. 😑😑🙄

 

Foresten: Dette fikk jeg i e-posten når jeg skrudde av to trinn-faktoren. Der står det ingen ting om Twitter Blue greia. Står kun om at jeg kan skru den på når jeg vil. Veldig missvisende spør du meg. 😳

image.thumb.png.d13210ad5c2279db57262ccf52ca382a.png

Lenke til kommentar
  • TheDarkSycamore - SCM endret tittelen til Musk reduserer to trins faktor autentisering på Twitter.
TheDarkSycamore - SCM skrev (2 timer siden):

Det er så typisk de søkk rike og gjøre, tenker kun på seg selv, bedriften sin og pengene sine. 😑😑🙄

Twitter går med underskudd, og risikerer konkurs. De har måttet kutte stort i utgifter. Kutt i unødige utgifter er generelt positivt uansett.

Dersom SMS var en stor utgiftspost for Twitter og uansett ikke gir veldig mye bedre sikkerhet så er det ikke så rart det ble tatt grep. Generelt anbefaler man jo at SMS ikke brukes til tofaktorautentisering uansett.

Lenke til kommentar
Markiii skrev (26 minutter siden):

Twitter går med underskudd og har gjort det en periode. Før oppkjøpet gikk det bedre, det var også langt flere som hadde positive opplevelser med Twitter.

Dette er fordi en veldig rik og veldig skjør liten mann ikke taklet å bli tullet med. Han sa opp folk i øst og vest, oppførte seg som, en jævla bavian og nå er Twitter i dypere shit enn noensinne. Det er få som vil ha Twitter nå, i motsetning til før kjøpet. De risikerer konkurs fordi Musk har nå "kuttet" vekk det som gjorde Twitter bra i utgangspunktet.

 

Fiksa den for deg :)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (19 minutter siden):

Står i førsteposten at du kan bruke app gratis.
Kun tekstmeldinger som koster. 

Tekstmeldinger!!! Mener du mobil appen? Hvis det er det, jeg måtte avinstallere den, pga lite plass på mobiltelefonen min, for og oppdatere nødvendige apper. Intern minne på mobilen min er drit liten, 17GB og har 0,89GB ledig plass igjen. Må nok avinstallere noen par apper snart igjen. 😒😒

Men uansett, tilbake til trådens tema:

Markiii skrev (26 minutter siden):

Twitter går med underskudd, og risikerer konkurs. De har måttet kutte stort i utgifter. Kutt i unødige utgifter er generelt positivt uansett.

Dersom SMS var en stor utgiftspost for Twitter og uansett ikke gir veldig mye bedre sikkerhet så er det ikke så rart det ble tatt grep. Generelt anbefaler man jo at SMS ikke brukes til tofaktorautentisering uansett.

Sikkert mulig det, men de kan ikke nekte Twitter kunder for å støtte dem. Det er jo ikke rart at enkelte Twitter brukere forlater, når dem ikke klarer å tenke på brukerne sine. Jeg kan bli en av dem, hvis jeg opplever noe annet som jeg faktisk misliker.

Jeg personlig mener det der var en dårlig valg av Musk gjorde med to trins faktor autentisering. Mener jeg.

DrAlban3000 skrev (6 minutter siden):

 

Sitat

Dette er fordi en veldig rik og veldig skjør liten mann ikke taklet å bli tullet med. Han sa opp folk i øst og vest, oppførte seg som, en jævla bavian og nå er Twitter i dypere shit enn noensinne. Det er få som vil ha Twitter nå, i motsetning til før kjøpet. De risikerer konkurs fordi Musk har nå "kuttet" vekk det som gjorde Twitter bra i utgangspunktet.

Fiksa den for deg :)

Helt enig Dr.A. Det er ikke langt unna til jeg også forlater Twitter. Slik jeg sa tidligere, jeg likte ikke at to trins faktor autentisering ble borte.

Lenke til kommentar

Du kan fortsatt benytte to-trinns autentisering. Da må du legge inn en liten Authenticator app om du ikke har fra før, som for eksempel Google eller Microsoft sin, og følge oppsettet for å koble den mot Twitter.

Dette er uansett den anbefalte måten å benytte to-trinns autentisering på.

SMS koster penger for leverandøren, og er mindre sikker, så det er ganske vanlig at det ikke tilbys som del av to-trinns autentisering, eller at det kun tilbys betalende / premium kunder som absolutt vil ha det.

Det dårligste med Twitter sin håndtering av dette var kommunikasjonen rundt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (18 minutter siden):

Sikkert mulig det, men de kan ikke nekte Twitter kunder for å støtte dem. Det er jo ikke rart at enkelte Twitter brukere forlater, når dem ikke klarer å tenke på brukerne sine. Jeg kan bli en av dem, hvis jeg opplever noe annet som jeg faktisk misliker.

 

Ingen som nekter det å støtte Twitter. Det kan du gjøre veldig enkelt ved å bli med i Twitter Blue.
Da kan du til og med bruke SMS som to-faktor autentisering. 

TheDarkSycamore - SCM skrev (21 minutter siden):

Helt enig Dr.A. Det er ikke langt unna til jeg også forlater Twitter. Slik jeg sa tidligere, jeg likte ikke at to trins faktor autentisering ble borte.

Ellers, så er det ikke sånn at to-faktor autentisering er fjernet hvis du ikke er betalende bruker. 
Det er kun SMS-valget. Du kan for eksempel bruke Google Autentisering (tar ca 24 MB pass), uten å betale for det. 

Lenke til kommentar

Det skyldes misbruk. Det er noen som bruker tjenesten til en kostnad av titalls millioner dollar per år. Tall som $60M og $70M er blitt nevnt. 6-700 millioner kroner er en betydelig sum, selv for Twitter.

Autentisering ved SMS kan "kapres" og manipulerers, så det er uansett ikke spesielt trygt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (3 timer siden):

@nightowl, jeg prøver og skjønne meg på den andre måten og sikre brukeren min på. Klarer ikke og skjønne meg på den. 😳😒

Det høres ut som ut fra den første meldingen om å skru av at du kan bruke two-factor på appen men SMS-versjonen er betalt. Jeg bruker ikke Twitter så jeg kan ikke bekrefte dette, men det er slik det høres ut for meg.

Lenke til kommentar
TheDarkSycamore - SCM skrev (På 16.3.2023 den 7.53):

Sikkert mulig det, men de kan ikke nekte Twitter kunder for å støtte dem. Det er jo ikke rart at enkelte Twitter brukere forlater, når dem ikke klarer å tenke på brukerne sine. Jeg kan bli en av dem, hvis jeg opplever noe annet som jeg faktisk misliker.

Jo, de kan helt fint nekte. Det er opp til dem.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...