Gå til innhold

NDT MT


Anbefalte innlegg

Skal på Magnetpulver Kurs om ikke så lenge har PT fra førav og har hatt det i over 8 år så må vel straks reise å resertifisere det også, men det jeg lurte på, dere som har både PT og MT hva er lettest å ta? tenker da på selve kurset, har allerede begynnt å lese, men er egentlig ikke en person som har tolmodighet til å sitte og lese, da praksis er nærmere mitt hjerte.

Får helt noia av og sitte en times tid :lol:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ndt metoder lettest til vanskeligs PT->MT-VT->RT->ET->UT.  ( ut fra egen erfaring, jeg mangler kun nivå 2 i RT men skal bort på force i mai, men har greit med erfaring allerede)

nå vil jeg si om jeg kunne bestå så kan de fleste komme gjennom disse , er det til Force du skal så er Roger som ofte har MT kusene en kjempe god lærer ( alle på force er flinke ) kursene er meget eksamens rettet og det fokuseres direkte på det du må kunne opp mot prøven, alle prøvene er nå på pc så du slipper og sitte og skrive masse for hand. 

 

nytt nå om du ikke har sett på nettsiden er at en god del av teroien er nettbasert hjemmefra, hvor du har timer med lærer via nett samt tilgang til opptak av hele kurset oppdelt etter emner, så du kan se leksjonene flere ganger om du sliter med enkelte av delene, alle hjemme oppgavene er og via nett. 

 

(jeg sitter nå veldig og lurer på hvor man kan jobbe og kun ha PT i 8 år, alle plassene jeg har vært har minst hatt krav om MT/PT)
 

Lenke til kommentar
Mato skrev (16 timer siden):

ndt metoder lettest til vanskeligs PT->MT-VT->RT->ET->UT.  ( ut fra egen erfaring, jeg mangler kun nivå 2 i RT men skal bort på force i mai, men har greit med erfaring allerede)

nå vil jeg si om jeg kunne bestå så kan de fleste komme gjennom disse , er det til Force du skal så er Roger som ofte har MT kusene en kjempe god lærer ( alle på force er flinke ) kursene er meget eksamens rettet og det fokuseres direkte på det du må kunne opp mot prøven, alle prøvene er nå på pc så du slipper og sitte og skrive masse for hand. 

 

nytt nå om du ikke har sett på nettsiden er at en god del av teroien er nettbasert hjemmefra, hvor du har timer med lærer via nett samt tilgang til opptak av hele kurset oppdelt etter emner, så du kan se leksjonene flere ganger om du sliter med enkelte av delene, alle hjemme oppgavene er og via nett. 

 

(jeg sitter nå veldig og lurer på hvor man kan jobbe og kun ha PT i 8 år, alle plassene jeg har vært har minst hatt krav om MT/PT)
 

Er til Force jeg skal ja, var faktisk Roger som var lærer på PT for 8 år siden, hehe heldigvis så leste jeg mailen denne gangen så jeg fikk med meg at 2 av dagene var via Teams ja :) hadde glatt bestillt Hotell for de dagene også.

Det er ikke NDT som er min hovedjobb så det har gått fint i de 8 årene jeg har hatt det, jeg fikk det for 8 år siden vi hadde ett oppdrag For Equinor med Lasercladding, så da måtte alt kontrolleres etter maskinering. Har jo også hatt diverse NDT oppdrag innimellom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da var MT i boks, da er det 10år Resertifisering i PT til neste år.

Var litt uvant med undervisning via teams, jeg er nok litt oldschool sånn sett og liker å dukke opp fysisk, fordelen var at man hadde tilgang på opplæringsmateriell flere uker i forveien.

Når det gjelder vanskelighetsgrad så er det nok litt lettere å ta PT enn MT.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulere ! 

 

synes teams opplegget suger, driver på med RT nivå 1 as we speak og når de setter av 3 timer til og se 2 filmer på 1 time blir det mye død tid, eg var ferdig med dagspenum og hjemme lekse lenge før dagen var omme. og det er super optimistisk av force og forvente at alle har god tilgang til pc, har vært på kurs hvor enkelte har deltatt via ipad, men det er en super fordel og ha tilgang til alle fimene på kveldene når man leser lekser.

Lenke til kommentar
Mato skrev (17 timer siden):

Gratulere ! 

 

synes teams opplegget suger, driver på med RT nivå 1 as we speak og når de setter av 3 timer til og se 2 filmer på 1 time blir det mye død tid, eg var ferdig med dagspenum og hjemme lekse lenge før dagen var omme. og det er super optimistisk av force og forvente at alle har god tilgang til pc, har vært på kurs hvor enkelte har deltatt via ipad, men det er en super fordel og ha tilgang til alle fimene på kveldene når man leser lekser.

Hehe, ja det ble en del dødtid her også i tilegg til lønsj pause på kanskje 2 timer ene dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...