Gå til innhold

Lang behandlingstid garanti headset


Anbefalte innlegg

Hei

Kjøpte et Rig 500 Pro via CDON. Etter noen uker så bare knakk den ene plastikkrammen helt uten videre, og noen uker senere knakk den akkurat på samme sted på andre siden. Det er rett over øreputene. Plasten bare smuldret opp på nøyaktig samme sted begge sider. Det var akkurat som skikkelig gammel sprø plast på billig leketøy som har ligget i en sandkasse et par år.

Jeg kontaktet CDON og de mente det ikke var en garantisak først, det mener jeg er utrolig merkelig å melde da headsetet er nå i bunn og grunn ubrukelig da det som skal holde fast hodeputene mot øret mitt bare har knekt tvers av.  Men etter mye og men så gikk de med på at jeg kunne sende den inn. Dette var slutten av Januar at den ble sendt inn. 6. Mars fikk jeg mail om at de hadde mottatt produktet og jeg ville få tilbakemelding innen kort tid. Jeg har ennå ikke hørt noe. Er det innafor med så lang behandlingstid? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 3/13/2023 at 7:50 PM, ParadiseCity said:

Hei

Kjøpte et Rig 500 Pro via CDON. Etter noen uker så bare knakk den ene plastikkrammen helt uten videre, og noen uker senere knakk den akkurat på samme sted på andre siden. Det er rett over øreputene. Plasten bare smuldret opp på nøyaktig samme sted begge sider. Det var akkurat som skikkelig gammel sprø plast på billig leketøy som har ligget i en sandkasse et par år.

Jeg kontaktet CDON og de mente det ikke var en garantisak først, det mener jeg er utrolig merkelig å melde da headsetet er nå i bunn og grunn ubrukelig da det som skal holde fast hodeputene mot øret mitt bare har knekt tvers av.  Men etter mye og men så gikk de med på at jeg kunne sende den inn. Dette var slutten av Januar at den ble sendt inn. 6. Mars fikk jeg mail om at de hadde mottatt produktet og jeg ville få tilbakemelding innen kort tid. Jeg har ennå ikke hørt noe. Er det innafor med så lang behandlingstid? 

En reklamasjonssak skal gjennomføres innen "rimelig tid". Gitt at det ikke er stilt et utlånsvare til disposisjon, så mener jeg å huske at rimelig tid er 1-2 uker for en mobil, under 6 uker for en pc, etc. For et headset vil det nok være mer, siden det ikke er like "kritisk". Men jeg vil tro 2-3 mnd er utenfor rimelig tid på det meste.

Du kan lete i tidligere saker hos forbrukermyndighetene:

https://www.forbrukertilsynet.no/forbrukerklageutvalget/forbrukerklageutvalget-sok-i-vedtak

 

Endret av Axefjord
Lenke til kommentar
Axefjord skrev (På 15.3.2023 den 19.43):

En reklamasjonssak skal gjennomføres innen "rimelig tid". Gitt at det ikke er stilt et utlånsvare til disposisjon, så mener jeg å huske at rimelig tid er 1-2 uker for en mobil, under 6 uker for en pc, etc. For et headset vil det nok være mer, siden det ikke er like "kritisk". Men jeg vil tro 2-3 mnd er utenfor rimelig tid på det meste.

Du kan lete i tidligere saker hos forbrukermyndighetene:

https://www.forbrukertilsynet.no/forbrukerklageutvalget/forbrukerklageutvalget-sok-i-vedtak

 

Ikke helt riktig.

Hvis det er ventet at det vil ta mer enn en uke å reparere/bytte gjenstanden, så har kunde rett på en utlånsvare (man må selv be om det riktignok). Hvis man får en utlånsvare, så er rimelig tid ansett som inntil 4-5 uker (men det varierer etter hvem man prater med av de som forstår seg på forbrukerrett). Får man ikke utlånsvare, selv om man ber om det, er alt over en uke ansett som urimelig lang tid.

Lenke til kommentar

Jeg har ennå ikke hørt noe om hva som skjer angående headset. Tenkte å drøye det ut Mars også ta kontakt med kundeservice mtp eventuelt penger tilbake. Jeg ga tross alt 1000kr for det headsetet.
 

Blir spent å se hva de svarer, de ville jo ikke engang anerkjenne det som en reklamasjonssak før jeg truet med å ta kontakt med forbrukerrådet. Blir uansett siste gang jeg handler hos CDON. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...