Gå til innhold

Master i finans kontra siviløkonom?


WGK

Anbefalte innlegg

Er nå til someren ferdig med en bachelor i økonomi og administrasjon fra handelshøyskolen UIA. Snittet mit liger lit over B. har muligheten til å sturdere ved den skolen jeg har lyst til i norge. Jeg ønsker meg per nå å få en jobb innen finans etter endt master kansje som finans analytiker men det finner jeg nok ut lit senere. har altid hørt at NHH og BI tilbyr de beste masterene innen økonomi. 

bi har en ren finans master og en major i finans som gir siviløkonom titelen. NHH har jo også en sivil økonom master med fordypning i finans. 

Jeg vil helst studere i oslo og derfor jeg sterkt vurderer å gå på BI samt jeg har spart opp nok av studie støtta de siste 3 årene til å betale fr det første årene med pengene spart av stipendet. så 100k ekstra i lån er ikke så ille synes jeg. 

men hvilke master er egentlig best egnet får å komme seg ut i finnans miljøet? slitter lit med å finne ut hva som vil være lurest. Den enne gir deg sivil økonom og den andre er mer spesialisert i finans. 

Og hva tenkere dere om mit valg å gå på BI?

 

(kunne og tenkt meg å studere på stocholm university of economics men den søknads fristen gikk ut for lenge siden)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...