Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det bare å gi opp dating? Hvordan kan jeg lykkes?


Gjest 4a8cd...3ca

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
51 minutes ago, Guest 4a8cd...3ca said:

Hva mener du med prep date @AveMORphine? Og hva mener du med nye beitemarker? Å oppsøke nye jenter på andre steder enn der jeg vanligvis gjør (Tinder)?

Jeg skjønner jo at mye av det jeg har bygget for meg selv handler om MEG, men jeg ønsker jo å lære hvordan klare å få til en OSS.

Jeg er forsåvidt litt uenig med at jeg ikke må korrigere meg selv. Hvis jeg får samme tilbakemelding fra flere ulike jenter som jeg mener er en god match for meg , så vil jeg jo selvfølgelig forsøke å se om det er noe jeg kan gjøre for å fremstå mer som en de ønsker. Da selvfølgelig uten at det går på bekostning av min integritet.

Jeg tror også at jeg gjør det for mye. Det går dog på automatikk, så jeg vet ikke helt hvordan jeg skal la være. Syns slikt er vanskelig å balansere.

Anonymous poster hash: 4a8cd...3ca

Prep date er å ta med sin date på ett prep kurs (Prevention and Relationship Enhancement Program).

Er artig å være eneste par på ett slikt kurs som er på første date .... hehe (for de som kan se humoren i slikt uten å avfeie det en faktisk også kan lære av det).

Jeg har gjort det ett par ganger. Uten at det ble par av oss men vennskap har bestått og alle parter har lært noe om seg selv i møte med andre "in the process". (og nok til å gjenkjenne når en går i negative kommunikasjonsmønstre)

Du vil nok også få endel aha opplevelser av ett slikt PREP kurs mtp MEG DEG OSS.

Tinder. Ja huff.

Andre beitemarker: Nåværende ble jeg kjent med via frivillighetsarbeid (vi er begge frivillige).

 

 

Endret av AveMORphine
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 4a8cd...3ca skrev (57 minutter siden):

Å oppsøke nye jenter på andre steder enn der jeg vanligvis gjør (Tinder)?

Det er mulig å møte jenter på de fleste arenaer. Noen behersker byturer godt, andre ikke. Noen behersker sikkert Tinder. Noen behersker nok situasjonen rundt rollespill eller andre spesial-interesser.

Generelt så er det lettere å treffe noen hvis du driver med noe som du behersker godt, som du er avslappet med, og hvis du ikke er alt for «på». Dvs at forskjellige jenter får sett deg, blitt litt kjent med deg og vurdert deg litt før du innstendig foreslår å hoppe til køys.

Hvis du er senior/instruktør/framstående på sjakk-klubben, swing-kurset, buldringen, onsdags-quizen, poesi-aften så øker det sjansen for at noen finner deg interessant.

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar

Du har også kommet i 30-årene uten langvarig forhold. Det er ikke deg det er noe galt med, TS. Det er helt greit at du er kosete og viser din ekte personlighet. At folk gir deg råd om å endre deg selv, viser bare hvor trist situasjonen er og en forklaring på hvorfor brutte forhold og skillsmisser florerer. Mitt råd, søk til utlandet og eventuelt noen med troen i orden, åndelighet, spiritualitet. Du kan møte kvinner i 20-årene som er modne, da deres oppvekst har formet dem på en annen måte.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (1 time siden):

Du blir valgt bort fordi du syter for mye, ikke feil farge. 

 

Du minner meg om Durek, som tror det er pga rasisme han blir kritisert. 

Akkurat, ja. Kun min egen feil dette. Jeg har vært på Tinder i 3 år, og kun fått én match. Til tross for at jeg sveipet til høyre på godt og vel halvparten.  Flere bilder, ikke noe tacky greier i bar overkropp osv, og en fyldig bio. Og denne ene matchen fikk jeg ingen respons fra etter at jeg sendte en melding, sikkert bare ei som var uheldig og sveipet en med feil farge til høyre. 

Ikke meningen å spore av her, men følte jeg måtte svare på dette. 

Endret av ITtraktor
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (41 minutter siden):

Akkurat, ja. Kun min egen feil dette. Jeg har vært på Tinder i 3 år, og kun fått én match. Til tross for at jeg sveipet til høyre på godt og vel halvparten.  Flere bilder, ikke noe tacky greier i bar overkropp osv, og en fyldig bio. Og denne ene matchen fikk jeg ingen respons fra etter at jeg sendte en melding, sikkert bare ei som var uheldig og sveipet en med feil farge til høyre. 

Ikke meningen å spore av her, men følte jeg måtte svare på dette. 

Det er jo litt komisk da, sett fra utsiden, at du er så opptatt av rasisme, men samtidig omtaler du "damer" som om alle er prikk like. Du liker stereotyper så lenge ingen bruker de mot deg?

Til trådstarter vil jeg først og fremst si; kom deg vekk fra Tinder!

Å fremstå som klengete/needy er en uting både mellom venner og i forhold. Du sier du har mange gode vennskap. Da er du vel kanskje ikke needy rundt vennene dine? Kanskje reflektere litt på forskjellen, og justere deretter. Men dette er ikke lett, for prøver du for hardt å "ikke være deg selv", så kan det også ende med å sende litt rare signaler. Lave skuldre er viktig, og tør du ikke være deg selv blir det vanskelig.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Gjest 4a8cd...3ca skrev (7 timer siden):

Jeg har mye følelser, fokuserer kanskje for mye på hva jenta føler og er interessert i å forstå henne,

Hvorfor det?

 

Gjest 4a8cd...3ca skrev (7 timer siden):

Og damene er så ekstremt kresne.

Ja, det er det liten tvil om. Veldig mange er alt for kresne, og derfor ser vi at flere og flere er enslige og barnløse.

 

Gjest 4a8cd...3ca skrev (7 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvordan man skal lykkes i datingen i dag. Jeg er over snittet høy, høyt utdannet, veltrent (om enn ikke med svære muskler), har venner som syns jeg er en fet person og tjener godt. Dating derimot, det funker aldri. Jeg lure sånn på hva jeg gjør feil.

Du høres veldig overfladisk ut.

Hvor treffer du folk du går på date med? Hvordan er den typiske daten du går på, hvordan utvikler forholdet seg?

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (1 time siden):

Akkurat, ja. Kun min egen feil dette. Jeg har vært på Tinder i 3 år, og kun fått én match. Til tross for at jeg sveipet til høyre på godt og vel halvparten.  Flere bilder, ikke noe tacky greier i bar overkropp osv, og en fyldig bio. Og denne ene matchen fikk jeg ingen respons fra etter at jeg sendte en melding, sikkert bare ei som var uheldig og sveipet en med feil farge til høyre. 

Ikke meningen å spore av her, men følte jeg måtte svare på dette. 

Leser du bio på noen du sveiper på da?

En fyldig bio er ikke det samme som en bra bio. Den kan være dørgende kjedelig. 

Ansiktsbilde på profilen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Milhouse85 skrev (6 timer siden):

Så planter man et frø sammen.

Aldri tenkt over det sånt før. Men det gir mening. Har selv vært 10+ år i forhold nå, ting går ganske av seg selv. Tåler det meste.

 

Gjest 4a8cd...3ca skrev (7 timer siden):

Jeg ønsker ikke å bli valgt for å være familiefar, men for at jentene skal synes jeg er spennende.

Det høres helt absurd ut. Hvorfor tenker du det?

 

Olsenhower skrev (6 timer siden):

Jeg og følte jeg var gammel da jeg var i begynnelsen av tredveårene, men tro meg, det er du ikke.

Når blir du egentlig gammel?

 

ITtraktor skrev (6 timer siden):

Jeg er ikke glad i black pill, men når man konstant blir valgt bort grunnet feil farge, gjør det selvfølgelig noe med en.

Hva mener du med det?

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (36 minutter siden):

Det høres helt absurd ut. Hvorfor tenker du det?

Fordi det er nettopp den tankegangen mange kvinner har når de når 30-årene og fortsatt er på datingmarkedet. Klokka begynner å tikke raskt.  Drømmemennene de egentlig ønsket, men som er milevis over deres nivå, var kun ute etter sex. Også ender de opp med å ta til takke med menn som TS fordi tiden for å stifte familie og få barn begynner å renne ut. 

Endret av ITtraktor
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (1 minutt siden):

Fordi det er nettopp den tankegangen mange kvinner har når de når 30-årene og fortsatt er på datingmarkedet. 

Nå var det vell ikke deg jeg siterte, men jeg får ikke helt svaret ditt til å gi mening.

Jeg spurte han hvorfor han ville bli oppfattet som spennende. Du tenker at de fleste kvinner ser etter en god familiefar? Det er jo helt åpenbart.

Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (10 minutter siden):

Nå var det vell ikke deg jeg siterte, men jeg får ikke helt svaret ditt til å gi mening.

Jeg spurte han hvorfor han ville bli oppfattet som spennende. Du tenker at de fleste kvinner ser etter en god familiefar? Det er jo helt åpenbart.

Fordi han ikke ønsker å være en damene tar til takke med, fordi tiden for å stifte familie og få barn begynner å renne ut, og "Chad" som de egentlig drømmer om kun var ute etter uforpliktende sex. 

Og ja, selvfølgelig generaliserer jeg her.  

Endret av ITtraktor
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

En del norske damer verdsetter at man viser at man er raus/godt medmenneske e.l. Kanskje fordi det er en verdi som er på kraftig retrett i samfunnet vårt. Har lagt merke til det at hvis man er god mot noen utover det som er forventet så kan damer legge merke til at du var det (selv om det ikke var rettet mot dem eller kanskje spesielt hvis det ikke var rettet mot dem). Og da sikrer du også at du får ei dame med gode verdier også, de som ikke bryr seg om sånt vil dermed heller ikke melde sin interesse.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest a5116...d1d

Jeg er singel, har tidligere vært i forhold men er i en situasjon hvor forhold er uaktuelt. Jeg er på ingen måte guds gave til kvinner, men jeg har klart ved flere anledninger å få meg kjæreste. Det har også folk jeg kjenner som har dårligere forutsetninger enn meg klart å gjøre. En jeg kjenner luktet vondt, så ikke ut, hadde humor som ingen likte, en som rett og slett var en outcast. Men en dag møtte han et kvinnemenneske som så ett eller annet i han. Noe ingen andre gjorde. Hun fikk han til å bli flinkere med hygiene. Til å bevege litt mer på seg. Kle seg bedre. Til å bli litt mer selvkritisk om egen oppførsel. Han skjerpet seg. 

Men dette var for mange år siden. Det fantes ikke noe internet på den tiden. Hadde det gjort det hadde han sikkert endt opp som incel på internettet. En som klagde på at han aldri fikk dame og at ALLE damer var for kresne. Internet er noe dritt. Det forgifter sinnet til folk, og ekkogrammene gjør at folk ikke skjerper seg. 

Anonymous poster hash: a5116...d1d

Lenke til kommentar
Gjest 99539...f4e
2 hours ago, Guest a5116...d1d said:

Jeg er singel, har tidligere vært i forhold men er i en situasjon hvor forhold er uaktuelt. Jeg er på ingen måte guds gave til kvinner, men jeg har klart ved flere anledninger å få meg kjæreste. Det har også folk jeg kjenner som har dårligere forutsetninger enn meg klart å gjøre. En jeg kjenner luktet vondt, så ikke ut, hadde humor som ingen likte, en som rett og slett var en outcast. Men en dag møtte han et kvinnemenneske som så ett eller annet i han. Noe ingen andre gjorde. Hun fikk han til å bli flinkere med hygiene. Til å bevege litt mer på seg. Kle seg bedre. Til å bli litt mer selvkritisk om egen oppførsel. Han skjerpet seg. 

Men dette var for mange år siden. Det fantes ikke noe internet på den tiden. Hadde det gjort det hadde han sikkert endt opp som incel på internettet. En som klagde på at han aldri fikk dame og at ALLE damer var for kresne. Internet er noe dritt. Det forgifter sinnet til folk, og ekkogrammene gjør at folk ikke skjerper seg. 

Anonymous poster hash: a5116...d1d

Kjenner en sånn jeg også, men i internettets spede begynnelse. Forøvrig et innsiktsfullt inlegg ❤️

Anonymous poster hash: 99539...f4e

Lenke til kommentar

En tanke slo meg umiddelbart. Er du morsom? Bruker du humor mye? Det kan være nøkkelen til hjertet til oss kvinner. Får du oss til å le så vil interessen øke betraktelig. Jeg mener ikke at du skal gå helt Vegard Harm eller Jim Carrey på dem men ha kjappe morsomme replikker, underhold litt, det er både gøy for deg og for henne. 

 

Da vil hun kjenne at hun vil være med deg for å oppleve mer moro. Å snakke om følelser er godt, men det kan bli kjedelig hvis det ikke er moro mellom slagene.

 

Se på stand up, stjel replikker derfra, både norsk og amerikansk, snik inn morsomme replikker der det er uventa, så vil du se at det er et magnetisk personlighetstrekk. Se på morsomme folk i media, kopier litt mannerismene deres, kroppsspråket, timing, tonefall osv.

 

Jeg er en sånn type kvinne, jeg har en kjapp morsom replikk ofte, både kollegaer og venner vil gjerne være rundt meg for da kan de le (uansett hvor kjip dagen deres er eller hva de opplever av vonde ting, så vet de at om de er med meg så kan de glemme) Det kommer naturlig for meg, men det kan absolutt læres. 

 

Se på Vegard Harm f.eks. Han er ingenting uten humoren sin, det er derfor han er så populær. Samme med alle morsomme. Det kan til og med være en overvektig ikke så nice looking fyr, hvis han er morsom, naturlig morsom altså, så kan man forelske seg bare i det ergo i han! Personlighet er ALT. Så ha en sprudlende morsom personlighet. Øv deg på å være det.

Folk tiltrekkes det som er morsomt. F.eks. To ganger så har alle på jobben klappa og jubla når jeg kom inn til julebordet/festen, men ikke for ho kjedelige andre kollegaen som kom etter meg som er Miss. No Personality. Det sier mye. Morsom personlighet vinner.

Kan hende du er morsom allerede, og hvis det er tilfellet så må du ampe det opp. Vær enda mer "aggressiv" når det gjelder å være morsom. Jeg lover deg, du vil vinne hjerter her og der om du får dem til å le mye, og holde interessen oppe.

 

 

Endret av DimSum
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (På 9.3.2023 den 22.28):

Fordi han ikke ønsker å være en damene tar til takke med, fordi tiden for å stifte familie og få barn begynner å renne ut, og "Chad" som de egentlig drømmer om kun var ute etter uforpliktende sex. 

Kanskje det er noe en bare må ta til takke med , gitt situasjonen? Alternativet kan fort bli å vente ett tiår til.

Det er uansett liten vits å fortsette denne diskusjonen så lenge OP ikke kommer tilbake med mer informasjon.

Lenke til kommentar
DimSum skrev (3 timer siden):

En tanke slo meg umiddelbart. Er du morsom? Bruker du humor mye? Det kan være nøkkelen til hjertet til oss kvinner. Får du oss til å le så vil interessen øke betraktelig. Jeg mener ikke at du skal gå helt Vegard Harm eller Jim Carrey på dem men ha kjappe morsomme replikker, underhold litt, det er både gøy for deg og for henne. 

 

Da vil hun kjenne at hun vil være med deg for å oppleve mer moro. Å snakke om følelser er godt, men det kan bli kjedelig hvis det ikke er moro mellom slagene.

 

Se på stand up, stjel replikker derfra, både norsk og amerikansk, snik inn morsomme replikker der det er uventa, så vil du se at det er et magnetisk personlighetstrekk. Se på morsomme folk i media, kopier litt mannerismene deres, kroppsspråket, timing, tonefall osv.

 

Jeg er en sånn type kvinne, jeg har en kjapp morsom replikk ofte, både kollegaer og venner vil gjerne være rundt meg for da kan de le (uansett hvor kjip dagen deres er eller hva de opplever av vonde ting, så vet de at om de er med meg så kan de glemme) Det kommer naturlig for meg, men det kan absolutt læres. 

 

Se på Vegard Harm f.eks. Han er ingenting uten humoren sin, det er derfor han er så populær. Samme med alle morsomme. Det kan til og med være en overvektig ikke så nice looking fyr, hvis han er morsom, naturlig morsom altså, så kan man forelske seg bare i det ergo i han! Personlighet er ALT. Så ha en sprudlende morsom personlighet. Øv deg på å være det.

Folk tiltrekkes det som er morsomt. F.eks. To ganger så har alle på jobben klappa og jubla når jeg kom inn til julebordet/festen, men ikke for ho kjedelige andre kollegaen som kom etter meg som er Miss. No Personality. Det sier mye. Morsom personlighet vinner.

Kan hende du er morsom allerede, og hvis det er tilfellet så må du ampe det opp. Vær enda mer "aggressiv" når det gjelder å være morsom. Jeg lover deg, du vil vinne hjerter her og der om du får dem til å le mye, og holde interessen oppe.

 

 

Dersom man er en normalt attraktiv kvinne, som ikke oppfører seg som en total bitch, skal det ikke mye til å få mye oppmerksomhet og oppleves som morsom. Byr man litt på seg selv holder det i massevis, men det holder egentlig å bare være til stedet som kvinne. For en gjennomsnittlig mann er dette noe HELT annet. Skal du få den samme oppmerksomheten må du virkelig være morsom og godt likt. Ellers blir du med samme oppførsel raskt sett negativt på som han idioten som tar mye plass og tror han er noe. Har prøvd det selv.

Med få unntak er de vanlige mennene som oppleves som morsomme og populære, altså ikke kjente komikere, godt over snittet attraktive utseendemessig. Bare man er attraktiv nok, kan man plumpe ut med den dummeste kommentar, og damene vil synes det er morsomt. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (6 minutter siden):

Dersom man er en normalt attraktiv kvinne, som ikke oppfører seg som en total bitch, skal det ikke det mye til å få mye oppmerksomhet og oppleves som morsom. Byr man litt på seg selv holder det i massevis, men det holder egentlig å bare være til stedet som kvinne. For en gjennomsnittlig mann er dette noe HELT annet. 

Nei, en kjedelig kvinne er like kjedelig som en kjedelig mann. Selv om hun ser bra ut eller ikke. 

 

Det er ikke lettere for kvinner, ser man bra ut, både som kvinne eller mann så er det en gratis billett gjennom livet, mener bra utseende er ikke varig, man må ha mer å tilby enn det i lengden og god humor er et personlighetstrekk som tiltrekker mange. Folk lager karrierer ut av det og tjener millioner. 

 

Men det er slettes ikke lettere for kvinner enn for menn. Skjønner ikke helt hvor du har det fra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DimSum skrev (47 minutter siden):

Nei, en kjedelig kvinne er like kjedelig som en kjedelig mann. Selv om hun ser bra ut eller ikke. 

 

Det er ikke lettere for kvinner, ser man bra ut, både som kvinne eller mann så er det en gratis billett gjennom livet, mener bra utseende er ikke varig, man må ha mer å tilby enn det i lengden og god humor er et personlighetstrekk som tiltrekker mange. Folk lager karrierer ut av det og tjener millioner. 

 

Men det er slettes ikke lettere for kvinner enn for menn. Skjønner ikke helt hvor du har det fra. 

Du skjønner ikke hvor jeg har det fra at det er lettere for en gjennomsnittlig kvinne å få oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, enn for en gjennomsnittlig mann? Bare ta en raskt titt på statistikk fra for eksempel Tinder. Tallene taler for seg selv. 

Som gjennomsnittlig kvinne vil menn spille med og le av vitsene dine bare fordi de har lyst på deg.

Som gjennomsnittlig mann må du faktisk være morsom, for at noen skal synes det du sier er morsomt. Ofte er heller ikke det nok, du må også være populær og godt likt. I dagens samfunn er det ofte ikke hva som blir sagt som er betyr noe, men hvem som sier det. 

Det er ikke uten grunn at flertallet av de morsomste komikerne vi har gjevnt over er menn. For all del, det finnes morsomme kvinnelig komikere også, men de er absolutt i mindretall. 

Endret av ITtraktor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...