Gå til innhold

Importere videofiler fra GoPro 11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 Jeg prøvde med en annen kabel. Klarte ikke å få kontakt i det hele tatt , hadde igrunnen forventet det. Kabler som følger med et kamera/videokamera fungerer kun med det kameraet.

Løsningen var å ta ut minnekortet , og puttet det inn i et annet fotoapparat. Da klarte jeg enkelt å overføre videofilene over til PC'en.

 

Har diverse fotoapparater , hvor jeg har tatt bilder/video i mange år. Har aldri hatt problemer med å overføre filene over til PC'en.

Er ikke første gangen at det er slike problemer med GoPro kameraet.

Brukerfeil eller er det noe annet ? 

 

Lenke til kommentar

USB skal være standard, så kablene skal være ombyttbare med den som fulgte med mobiltelefonen, eller ble kjøpt på Biltema. Med mindre kabelen er dårlig, skal det virke.

Mange PCer har minnekortleser innebygget, men de slankeste laptopene har ofret funksjonalitet for batterikapasitet og ytelse. Du får kjøpt USB minnekortleser.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Mannen med ljåen said:

USB skal være standard, så kablene skal være ombyttbare med den som fulgte med mobiltelefonen, eller ble kjøpt på Biltema. Med mindre kabelen er dårlig, skal det virke.

 

Det du skriver stemmer ikke. For noen år siden mistet jeg USB kabelen som fulgte  med et fotoapparat. Har en hel del USB kabler. Klarte ikke å få kontakt med fotoapparatet med noen av de. Jeg mått kjøpe en ny data USB kabel på Ebay som var tilpasset akkurat det fotoapparatet. Først da funket det.

De kablene som følger med, er ofte litt sære på det punktet....

______

Skal vurdere minnekortleser til PC'en. 

Lenke til kommentar

Urelatert, men likevel relatert:

 

En australsk elektroingeniør sitt raseriutbrudd mot Panasonic, som produserer et kamera med sær USB-plugg bare for å kunne selge ekstrautstyr når alle allerede har skuffen full av gamle kabler fra harddisker og mobiltelefoner. Må kjøpe original.
 

For å være ærlig tror jeg dette er en av grunnene til at alle bruker mobilen. Om jeg ville ha et kamera, måtte jeg også kjøpe en masse originalt utstyr. De kan ikke engang lade med mobillader som en mobiltelefon. Må ta ut batteriet og lade i stikkontakten. Hvem har generator med seg på fjellet? Jeg har mange USB batteribanker, men kompaktkameraer vil ikke ha dem.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Se den ja 😁

_________

Hvis ikke noen av forumdeltagerne vet hva som er årsaken til problemer med å importere filene fra GoPro'en til PC'en ( har vært problematisk en god stund)  , må jeg vel ta en tur innom butikken hvor jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Jeg kan dele samme erfaring som OP. Det å lese videoklipp rett ut fra GoPro kamera er ikke alltid like lett. Får ofte samme feilmelding, men har aldri feilsøkt denne noe særlig så er usikker på om det kan være kabel etc? Har iallefall slutta med det for lenge siden - tar ut samtlige minnekort fra alle kamera jeg har og leser de av via minnekort leser. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...