Gå til innhold

Kjøpt brukt gpu, ble defekt fikk gavekort


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en brukt GPU på finn og denne ble da defekt etter et par måneder med gaming hvor den begynte å gå seg varm. Sendte den inn til netonet og fikk tilbud om gavekort ettersom den ikke kunne repareres. Men dette tok såpass lang tid at jeg har anskaffet meg en annen gpu mens jeg ventet. Jeg får ikke mulighet til å få ut pengene ettersom jeg er original eier. Er ikke dette litt rart ettersom jeg har kvittering og sendte inn kortet?

Må isåfall selge gavekortet med tap eller kjøpe et produkt for å så selge det så fikk inntrykk av at de bruker gavekort for å få meg til å kjøpe noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt lignende scenario. Kjøpte et kort på FINN, dette ble defekt. Reklamerte på det til Power (med kvittering) og fikk utbetalt pengene. Smertefritt. Erfaringen har gjort at jeg alltid sjekker power først så tror egentlig de har tjent på det.

NextoN skrev (4 minutter siden):

Jeg får ikke mulighet til å få ut pengene ettersom jeg er original eier.

Har du løftet problemstillingen og bedt de vise til lovverk på dette punktet? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 3/3/2023 at 10:06 AM, Sampson said:

Jeg har hatt lignende scenario. Kjøpte et kort på FINN, dette ble defekt. Reklamerte på det til Power (med kvittering) og fikk utbetalt pengene. Smertefritt. Erfaringen har gjort at jeg alltid sjekker power først så tror egentlig de har tjent på det.

Har du løftet problemstillingen og bedt de vise til lovverk på dette punktet? 

Ja er egentlig identisk scenario jeg har her. Har prøvd å lufte det for de men de er håpløs i kommunikasjonen. Kan sende de en ny mail hvor jeg etterspør lovverket på det. Ser for meg at det å gå gavekort er kun for deres fordel. Tviler på det finnes et slikt lovverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...