Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Påkjørt av uregistrert bil


Anbefalte innlegg

En uregistrert bil har kjørt på meg. Vil han få problemer hvis jeg sender inn skademelding? Tenker om han eventuelt får problemer annet enn økonomiske? Han tilbyr seg å fikse for skadene kontant, men jeg vil uansett ha en takst på bilen for å utelukke andre skader. Han får ikke problemer med politiet? Han har bare rygget bilen. Ikke kjørt over lengre strekk. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tullballj skrev (11 minutter siden):

En uregistrert bil har kjørt på meg. Vil han få problemer hvis jeg sender inn skademelding? Tenker om han eventuelt får problemer annet enn økonomiske? Han tilbyr seg å fikse for skadene kontant, men jeg vil uansett ha en takst på bilen for å utelukke andre skader. Han får ikke problemer med politiet? Han har bare rygget bilen. Ikke kjørt over lengre strekk. 

Takseringen, gaar vel greit den, uten noen innblanding.

Hvis du vil vaere snill med ham, holder du deg borte i fra merkeverstedet.

Lenke til kommentar
Tullballj skrev (25 minutter siden):

Han får ikke problemer med politiet?

Hvis du eller noen andre tar seg bryet med å anmelde, så kanskje.

Tullballj skrev (26 minutter siden):

Vil han få problemer hvis jeg sender inn skademelding?

Hvor har du tenkt å sende det? Til ditt eget forsikringsselskap? Vet ikke hva de kommer til å gjøre siden motparten ikke er forsikret. Blir vel eventuelt at de vil kreve inn pengene på vegne av deg.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 minutter siden):

Hvis du eller noen andre tar seg bryet med å anmelde, så kanskje.

Hvor har du tenkt å sende det? Til ditt eget forsikringsselskap? Vet ikke hva de kommer til å gjøre siden motparten ikke er forsikret. Blir vel eventuelt at de vil kreve inn pengene på vegne av deg.

Jeg må jo melde det til forsikringen slik at jeg får en skikkelig takst på skadene. Så kan heller han velge om han vil betale frivillig eller at forsikringen krever inn pengene fra han. Jeg må også ha leiebil eventuelt slik at jeg kommer meg på jobb. 

Lenke til kommentar

Vær obs på at verkstedet tar MYE bedre betalt fra forsikringsselskap enn fra privatkunder. Kun delvis pga de velger de dyreste løsningene.

Jeg tipper det blir halvparten av sluttsummen om dere løser det uten forsikringsselskapet. Om man bruker merkeverksted, så blir jo resultatet like bra.

Lenke til kommentar

Jeg må ikke bruke merkeverksted for å fikse bilen, men jeg vil bruke det verkstedet som er best til å gi meg en takst. Jeg vil vite at det ikke er noen større skade. Det smalt ganske bra. Jeg var på besøk i en leilighet som ligger 100 meter unna i 3 etasje og jeg hørte smellen helt opp. Det er bare noen riper så vidt jeg kan se i fronten, men vet ikke hvordan det er bak plasten. Det er mye elektronikk på bilen og mange sensorer over alt. 

Lenke til kommentar
Tullballj skrev (3 timer siden):

Jeg må ikke bruke merkeverksted for å fikse bilen, men jeg vil bruke det verkstedet som er best til å gi meg en takst. Jeg vil vite at det ikke er noen større skade. Det smalt ganske bra. Jeg var på besøk i en leilighet som ligger 100 meter unna i 3 etasje og jeg hørte smellen helt opp. Det er bare noen riper så vidt jeg kan se i fronten, men vet ikke hvordan det er bak plasten. Det er mye elektronikk på bilen og mange sensorer over alt. 

Send e-post til et par lokale bilverksteder angående pristilbud på skadetakstering + sjekk/«diagnose» av sensorsystemer i front osv?

Lenke til kommentar
6 hours ago, Tullballj said:

Han har bare rygget bilen. Ikke kjørt over lengre strekk. 

Hvordan vet du det?

Hadde ikke risikert på noen som helst måte å sitte igjen med skjegget i postkassa for å beskytte en fremmed person som klarer å rygge inn i en bil med et ulovlig kjøretøy. Det skurrer forferdelig i mine ører.

Så jeg regner med at du kjenner vedkommende.

Lenke til kommentar
kote skrev (11 minutter siden):

Hvordan vet du det?

Hadde ikke risikert på noen som helst måte å sitte igjen med skjegget i postkassa for å beskytte en fremmed person som klarer å rygge inn i en bil med et ulovlig kjøretøy. Det skurrer forferdelig i mine ører.

Så jeg regner med at du kjenner vedkommende.

Han sa det selv. Samme sa vitner på stedet. Bilen hadde stått parkert, også av en aller annen grunn rygget han bak og traff meg. Vet ikke hvorfor han skulle flytte den. Kanskje han hadde tenkt å kjøre den lengre. Kom i hvert fall ikke så langt. 

 

Lenke til kommentar
Tullballj skrev (16 timer siden):

Jeg må ikke bruke merkeverksted for å fikse bilen, men jeg vil bruke det verkstedet som er best til å gi meg en takst. Jeg vil vite at det ikke er noen større skade. Det smalt ganske bra. Jeg var på besøk i en leilighet som ligger 100 meter unna i 3 etasje og jeg hørte smellen helt opp. Det er bare noen riper så vidt jeg kan se i fronten, men vet ikke hvordan det er bak plasten. Det er mye elektronikk på bilen og mange sensorer over alt. 

Om crashbar bak fangeren er komprimert så kan det foreligge en større reparasjon. Du vil nok også få noen tøffe avgjørelser om du vil opprette eller bytte paneler.

Lenke til kommentar
Gavekort skrev (11 minutter siden):

Om crashbar bak fangeren er komprimert så kan det foreligge en større reparasjon. Du vil nok også få noen tøffe avgjørelser om du vil opprette eller bytte paneler.

Jeg informerte fører om at jeg måtte melder det til forsikringen. Jeg har meldt det nå og har vært å tatt en foreløpig takst. Venter på overslag. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...