Gå til innhold

Dårlig fps Wold of warcraft


Kaaprali

Anbefalte innlegg

Hei 

jeg kjøpte en brukt pc med disse spesifikasjonene. Jeg må spille på lavest mulig grafikk og har 27-28 i fps. 
jeg har kjøpt ny gaming skjerm. Og satt på 16 gb ram ekstra. 
har dere noen tips til hva jeg kan gjøre, må jeg bytte skjermkort og får og få 60-70 fps?

Spesifikasjoner:

Skjermkort - Nvidia Geforce GTX 1080, 8 GB VRAM

Prosessor: Intel Core i7-6700K prosessor

Lagring: 1 TB HDD + 256 GB SSD

Minne: 16GB DDR4 RAM

 

skjermen som brukes med er 

AOC 27G2SU 27" LED 165Hz 1ms FHD Adaptive Sync Gamingskjerm
Endret av Kaaprali
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke tempraturer ligger CPU og GPU på under spilling? Vi må først utelukke thermal throttling på grunn av dårlig kjølepasta eller andre årsaker.

Sjekk at RAM har riktig frekvens i BIOS eller i ett program som CPU-Z. Noen hovedkort liker å bare defaulte RAM speed til noe som er langt under hva RAMen egentlig kan yte. Har du for eksempel 3600MHz RAM så skal det stå 1800MHz i BIOS siden det Double Data Rate (DDR).

Fullstendig fjern og rydd opp i gamle skjermdrivere. Normal avinstallering fungerer vanligvis  godt nok, men du kan også bruke Display Driver uinstaller for å ta en skikkelig dyp opprydding. Restart Windows, reinstaller Geforce Experience og oppdater GPU driverne på nytt.

https://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstaller-download.html

Skru av Nvidia highlights (settings inne på Alt+Z som default).

Skru av Xbox game capture (settings inne på Windows-tast+G som default). Du haker bare av settingen som heter "Record in the background while I'm playing a game"

Sett Windows power plan til 'High Performance'.

Flytt WoW installasjonen til SSD'en om den ikke allerede er der.

Oppdater alle addons med Curseforge klienten eller via annen addon-klient du eventuelt bruker.

Slett alle addons du ikke bruker eller du ikke føler du virkelig trenger.

Sorter addons etter 'Game Version' for å utelukke at du bruker addons som kanskje ble fullstendig abandoned for mange år siden. Personlig så har jeg flere addons som ikke er blitt oppdatert siden Legion, men de fungerer fortsatt uten problem.

Oppdater ElvUi (hvis du har den addonen) fra nettsiden deres eller via TukUi klienten. Basert på screenshottet ditt så ser det ut som du bruker standard Blizzard UI, men greit å nevne da ElvUi ikke oppdateres automatisk i CurseForge.

Sjekk LUA-errors in-game og forsikre deg om at ingen addons kolliderer med hverandre. Anbefaler addonsene BugSack og BugGrabber for å få bedre oversikt over LUA-errors.

I WoW settings:

GTX 1080 begynner bli gammelt kort så noen settings må skrus ned i Dragonflight, men jeg mener da du fortsatt skal kunne spille med det meste av settings på high eller ultra siden du bare har 1080p skjerm.

Cap frameraten din i både Windows display settings og WoW til 120hz (eller helt ned til 90hz om du ønsker det). Sansynligvis kjenner du ikke forskjell på 120hz og 166hz uansett.

Sørg for at resolution er 1080p og sjekk at render scale er på 100%.

Start med å sett graphics quality slideren til 10 så alt er på max.

Skru ned SSAO til Good, Low eller disabled (hva enn du synes har mest effekt på FPS).

Skru ned Shadows til High.

Ray Traced Shadows -> Disabled

Spell Density -> Dynamic

Graphics API -> DX12

Hvis ytelsen fortsatt er dårlig så kan du fortsette å skru ned de andre settingsene fra Ultra High/Ultra til kun high en etter en for å se om det blir noen forskjell.

Hvis du gidder så kan du reinstallere eller resette Windows med den innebygde resetfunksjonen hvis det er lenge siden dette har blitt gjort. Siden du kjøpte brukt er det ikke godt å si hva forrige eier har gjort med OSet eller hva slags søppel som er installert på den som kan påvirke ytelsen. OBS!! Ta backup av alle filene dine før du gjør dette.

Endret av XtaZ
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hei igjen 

takk for gode svar! mye råd som har gjort spillinga mye bedre men desverre ikke bra nok. får til en del dungeon men sliter for eksempel med court of stars, algeth academy.   kan en ny CPU gjøre underverker en så lenge ? 

gjerne tips til CPU til 4-5k om det er nok,  ønsker og kjøpe det først også skjermkort til høsten . 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...