Gå til innhold

Smarte bolter/braketter til usynlig hylleoppheng


Anbefalte innlegg

Noen som vet om slike smarte bolter/braketter finnes hos forhandler i Norge?

image.thumb.png.4402ec7683da24f57d36a6d59fc9593b.png
Jeg tenkte å lage noen hyller med usynlig oppheng på en betongvegg og vet at man kan borre hull i veggen samt hylleplaten og sette inn gjengestenger som man så skyver hulleplaten inn på. Det jeg er litt skeptisk til med den løsningen er at den kan bli litt for permanent og ikke så enkel å fjerne, spesielt hvis man bruker ankermasse i vegghullet i tillegg.

Tenkte derfor å bruke bolter tilsvarende de på bildet men helst fra norsk forhandler hvis noen vet om?

Video av en som bruker slike:

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer det som @Frank Drebin skriver, det må være en god lengde på ytre del også 😊 Hylleplaten blir 16-25 cm dyp, ikke bestemt meg helt.

Jeg har vurdert ekspansjonsbolter da de kan fås i lengder opp mot 20 cm (gitt maks M10 tykkelse) men ser for meg at de er like utfordrende å skulle fjerne som gjengestang m/ankermasse? Aldri prøvd men siden man drar gjengestangen utover ved å skru mutteren clockwise så er det kanskje bare å fjerne mutteren og banke bolten litt inn for å løsne ekspansjonsspennet?

Lenke til kommentar
zanta skrev (38 minutter siden):

IKEA har noe lignende, der hyllen også følger med. Eksempel : LACK Vegghylle, brunsvart, 110x26 cm - IKEA

 For så vidt ikke dumt forslag og ser det finnes en kortere variant men har ikke helt troen på at den løsningen (smal anleggsflate mot vegg) tåler vektbelastningen* jeg ser for meg saamt at det er feil materiale 😊
 

*minimum 5kg, kanskje 10+ kg

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...