Gå til innhold

Ukraina ber Microsoft, Sony og Valve om å stanse salget av Atomic Heart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
plankeby skrev (8 minutter siden):

Eh.. Russere står sterkt bak Putin. Til og med Russere i Norge støtter Putin. Så dette blir feil. Putin startet dette med beundring fra innbyggerene. Bare å sette seg inn i saken. I starten var Europa naive og trodde dette var Putin sin krig, nå vet vi alle bedre og det belyses mer korrekt. 

Nei, sier ikke at ALLE i Russland beundrer Putin. Dette er Russlands krig nå. 

Så ikke spill det da... Jeg koser meg 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
15 minutes ago, DrAlban3000 said:

Det er nok mange som ikke bryr seg, men det må også være lov å f.eks hate Russland og krigen så mye at man velger bort et spill.

Cancel Culture, er det når folk velger å ikke kjøpe et spill fordi det har link til krigen?

Eller er cancel culture når samfunnet legger deg for så sort hat at du ikke kan få en jobb fordi du sa N ordet i en chatgtuppe?

Er mange her inne som blander cancel culture med det å være en idiot.

Kanselleringskultur er når noen oppfordrer andre til kansellere en person eller et produkt for å fremheve sin egen virtue signalling...

"Se på meg, så jævla flink og god jeg er som ikke kjøper dette fordi ditt og datt... Hvis ikke du også avstår fra å kjøpe dette.. så er du pro Russland..." 

DET er kanselleringskultur. Uavhengig av sak, problemstilling eller ideologien som glitter i bakgrunnen... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan vi ikke for en gang skyld, slutte å blande inn krig og poltikk i spill.

Sist jeg sjekket, startet de med utviklingen av spillet lenge før invasjon av Ukraina.

Husker flere mente i starten av invasjon av krigen at folk burde boikotte Escape From Tarkov pga Battlestate er russisk. Det blir bare for dumt, det handler kun om "cancel culture" intet annet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
DrAlban3000 skrev (36 minutter siden):

Det er nok mange som ikke bryr seg, men det må også være lov å f.eks hate Russland og krigen så mye at man velger bort et spill.

Cancel Culture, er det når folk velger å ikke kjøpe et spill fordi det har link til krigen?

Eller er cancel culture når samfunnet legger deg for så sort hat at du ikke kan få en jobb fordi du sa N ordet i en chatgtuppe?

Er mange her inne som blander cancel culture med det å være en idiot.

Jeg har ikke nevnt Cancel culture en plass, har jeg det? Har ikke tenkt på det en gang. Jeg liker vel heller ikke krigen. Jeg har betalt 10 kroner for å spille dette spillet en måned med prøveabb på gamepass. Folk må få spille hva de vil for meg
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig i at dette ikke er utviklerene sin skyld, men! Spillet samler data om deg, og slik det nå er, så bidrar alle penger inn i Russland på en eller annen måte til finansiering av krig. I minste fall via beskatning. Så det blir ikke noe atomic heart på meg, selv om det ser fett ut. Kjipt! Men ingen kan egentlig snakke om kjipt hvis en tenker på Ukrainerene.. og selvfølgelig de stakkars russiske soldatene som egentlig ikke vil dette. Aahh, tenk om bare Putin hadde vært 30cm høyere, da hadde vi alle sluppet dette..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Guybrush 3pwood skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke nevnt Cancel culture en plass, har jeg det? Har ikke tenkt på det en gang. Jeg liker vel heller ikke krigen. Jeg har betalt 10 kroner for å spille dette spillet en måned med prøveabb på gamepass. Folk må få spille hva de vil for meg
 

Neida, det var ikke direkte til deg - men ser at det kan tolkes sånn, sorry for den.

Jeg er enig med deg, kos deg med spillet - men jeg mente det bør være plass til slike utspill også. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...