Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Synes virkelig mannfolk at "falskt" utseende er fint?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DimSum skrev (På 19.2.2023 den 19.36):

Du, jeg skrev "De sminker seg jo sånn for at mannfolka skal få lyst på dem og for å utkonkurrere andre damer".  Det som blir feil er at du skriver at jeg tar feil, og så gjentar du det samme bare med andre ord og vrir litt på det.

Alle vet at sminke er laget for å fremheve/overdrive det som blir sett på som vakkert. Da lurer man andre rundt til å tro at man har bedre gener enn det man har og mannfolka lar seg lure og prøver å "få barn" med den kvinnen så avkommet hans skal få gode gener. Det er basically hele poenget med sminke. 

 

Du maler fortsatt på at det er "mannfolka" som er hovedårsaken, og at det å utkonkurrere andre damer på mannefronten er grunnen til det. Så jo, det du sier er fortsatt feil... det har ikke noe med menn å gjøre. De vil at andre damer skal misunne dem på grunn av utseende, ikke hvor mange mannfolk de drar.

At menn får lyst på dem, er bare en bonus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nukleosid skrev (6 minutter siden):

Du maler fortsatt på at det er "mannfolka" som er hovedårsaken, og at det å utkonkurrere andre damer på mannefronten er grunnen til det. Så jo, det du sier er fortsatt feil... det har ikke noe med menn å gjøre. De vil at andre damer skal misunne dem på grunn av utseende, ikke hvor mange mannfolk de drar.

At menn får lyst på dem, er bare en bonus.

Som kvinne selv så vet jeg mye mer om dette enn deg. Sånn er det bare. 

 

Vi kvinner sminker oss for å få pult.

 

Vi sminker oss når vi vet at det ikke er andre damer til stede også, fordi vi vil se best mulig ut. 

Endret av DimSum
Lenke til kommentar
32 minutes ago, Nukleosid said:

"få barn" med den kvinnen så avkommet hans skal få gode gener. Det er basically hele poenget med sminke. 

Det fikk meg til å tenke på denne:

Jeg tror nok makeup og plastic surgery har veldig lite med gener å gjøre. Men problemet er jo at alt er så falskt uansett i dagens samfunn.

 plastic-surgery-you-cant-hide-it-forever

 

Lenke til kommentar
Gjest 000e4...99d
DimSum skrev (3 timer siden):

Som kvinne selv så vet jeg mye mer om dette enn deg. Sånn er det bare. 

 

Vi kvinner sminker oss for å få pult.

 

Vi sminker oss når vi vet at det ikke er andre damer til stede også, fordi vi vil se best mulig ut. 

Flaut at du snakker på vegne av oss andre kvinner. Vil ha meg frabedt å bli tilegnet vaner og holdninger fra deg basert på mitt kjønn. Skjerp deg. At du sminker deg for å pule og for å imponere/utkonkurrere(?) andre kvinner får være din sak. 

Anonymous poster hash: 000e4...99d

Lenke til kommentar
Gjest 000e4...99d skrev (Akkurat nå):

Flaut at du snakker på vegne av oss andre kvinner. Vil ha meg frabedt å bli tilegnet vaner og holdninger fra deg basert på mitt kjønn. Skjerp deg. At du sminker deg for å pule og for å imponere/utkonkurrere(?) andre kvinner får være din sak. 

Anonymous poster hash: 000e4...99d

I  bunn og grunn, så sminker kvinner seg for å se attraktive ut så mannfolka /lesper vil ha sex med dem. Du kan ha deg frabedt alt du vil og bli så flau du bare orker,  men det er sannheten.  

 

Sminke er designet for å fremheve det som tiltrekker en make, nemlig for å forfalske gode gener som man egentlig ikke har.

Lenke til kommentar
Gjest 000e4...99d
DimSum skrev (1 time siden):

I  bunn og grunn, så sminker kvinner seg for å se attraktive ut så mannfolka /lesper vil ha sex med dem. Du kan ha deg frabedt alt du vil og bli så flau du bare orker,  men det er sannheten.  

Nei. Du kjenner din sannhet, dine verdier og ditt liv. Du kan ikke snakke på vegne av andre. Det du skriver, er ikke min sannhet, ikke mitt liv og vi er mange andre kvinner som ikke kan kjenne oss igjen i flåset du skriver. 

Anonymous poster hash: 000e4...99d

Lenke til kommentar
Gjest 000e4...99d skrev (2 minutter siden):

Nei. Du kjenner din sannhet, dine verdier og ditt liv. Du kan ikke snakke på vegne av andre. Det du skriver, er ikke min sannhet, ikke mitt liv og vi er mange andre kvinner som ikke kan kjenne oss igjen i flåset du skriver. 

Anonymous poster hash: 000e4...99d

Se deg rundt da.... selvsagt finnes det unntak her og der men mesteparten av verdens kvinner sminker seg for at mannfolka skal ha lyst på dem og synes de er vakre! Uansett hva du lirer av deg av skinnhellig fjas, så kommer du deg ikke vekk fra at sex selger og kvinner og menn vil se bra ut for at andre skal ha lyst på dem! 

Lenke til kommentar
Gjest 000e4...99d
DimSum skrev (22 minutter siden):

Se deg rundt da.... selvsagt finnes det unntak her og der men mesteparten av verdens kvinner sminker seg for at mannfolka skal ha lyst på dem og synes de er vakre! Uansett hva du lirer av deg av skinnhellig fjas, så kommer du deg ikke vekk fra at sex selger og kvinner og menn vil se bra ut for at andre skal ha lyst på dem! 

Sminke har for mange kvinner ikke noe med sex å gjøre. At noen sminker seg, for eksempel deg selv(?), for å få sex, er helt greit - men vi er mange kvinner som verken trenger sminke for å ha sex, eller bruker det som et "virkemiddel" for å "forføre" menn og for at andre skal ha lyst på oss. Det er ikke uvanlig at både kvinner og menn ønsker å være attraktive og tiltalende for andre, det er faktisk helt naturlig, men det handler ikke alltid om sex. Mange velger stil, sminke og hår etter hva de selv liker og føler seg vel i. Andre har stort behov for å passe inn og slenger seg på trender i samfunnet som de ser oppleves som anerkjennende og attraktivt, og dette ser man spesielt i sosiale medier. Plutselig er det mange som sminker seg på samme måte, mange har lik klesstil og mange vil ligne hverandre. At noen kvinner sminker seg for å tiltrekke seg oppmerksomhet fra menn er nok et faktum, men at det gjelder alle som sminker seg... Altså, nei. Jeg jobber med eldre og samtlige eldre kvinner ønsker å ta på seg litt leppestift, gjerne litt øyenskygge, samt ordne håret og kle seg pent før de går ut døra. Tror du disse kvinnene gjør det fordi de ønsker at andre menn skal ha lyst på de? Nei. Fordi de vil føle seg vakre. De vil se bra ut. De vil føle seg vel med seg selv

Kan ta meg selv som eksempler for å forklare poenget rundt å ikke bruke sminke for seksuell oppmerksomhet: jeg er en tatovert kvinne, med skulderkort hår, sminker meg når jeg skal noe "spesielt" (middag, kino, diverse ærender som involverer sosial kontakt), har en mørk men vanligvis anonym stil. Jeg elsker stilen min og er fornøyd med hvordan jeg sminker meg og hvordan jeg ser tar meg ut. Det er ikke mange menn og kvinner som kanskje syns jeg ser så bra ut, og det er helt greit for meg (ikke at noen har sagt noe, men jeg ser observerer at jeg ikke tilfredsstiller samfunnets idealer, noe som for meg er uproblematisk). Jeg sminker og kler meg ikke for å imponere/tiltrekke meg menn/ha sex, men for å føle meg vel, være meg selv. Syns noen det er kult/pent/sexy er det veldig hyggelig, men det er ikke oppmerksomheten jeg spesifikt søker. Går jeg på date med en mann vil jeg sminke meg og kle meg på samme måte som alltid, og vil selvsagt bli svært smigret og glad om han finner meg attraktiv og gir meg komplimenter. Men jeg hadde hatt null problemer med at første date var en tur i marka, uten sminke og med turklær på (faktisk er det å foretrekke når jeg tenker meg om). 

Og det er mange som meg. Du kan kalle det skinnhellig om du vil. Du generaliserer i stor grad og snakker om kvinner som om alle er av samme kaliber, noe som er feil. Derfor trekker jeg frem meg selv som eksempel. 

Angående trådens faktiske tittel, så er svaret at ja, mange menn syns et "falskt" utseendet er pent på kvinner. Men ikke alle. Det er en grunn til at disse kvinnene er populære, og det er fordi de er attraktive. Nå skal det sies at det er strengt tatt ikke alle menn som ser at kvinner er sminket heller. Det å sminke seg naturlig er ikke uvanlig, og for noen menn kan det være vanskelig å faktisk se at det er sminke på huden og rundt øynene (dette er da rettet mot kvinner som er flinke med sminke og ikke overdriver det).

Man trenger ikke sminke for å sjarmere en mann eller for å ha sex, skal man få seg et ligg med en heterofil mann er det i mange tilfeller nok å ha en kvinnekropp, være kåt, ha et lurt blikk og et sjarmerende smil. I noen tilfeller trenger man bare ha en vagina, de driter i hvordan du ser ut og hvem du er. Og i noen tilfeller trenger man faktisk å være pent sminket eller bare være naturlig vakker...

Anonymous poster hash: 000e4...99d

Lenke til kommentar
Gjest 000e4...99d
Svein M skrev (På 21.2.2023 den 14.33):

Sminke gjør at en ser bedre ut. Og jeg er helt enig i at det er lov å bruke sminke, og at det er helt greit. Damene i første post ser fin ut.

Hehe, det er ikke to ulike kvinner, det er samme kvinne! :) 

Anonymous poster hash: 000e4...99d

Lenke til kommentar
Gjest 000e4...99d skrev (5 timer siden):

Sminke har for mange kvinner ikke noe med sex å gjøre. At noen sminker seg, for eksempel deg selv(?), for å få sex, er helt greit - men vi er mange kvinner som verken trenger sminke for å ha sex, eller bruker det som et "virkemiddel" for å "forføre" menn og for at andre skal ha lyst på oss. Det er ikke uvanlig at både kvinner og menn ønsker å være attraktive og tiltalende for andre, det er faktisk helt naturlig, men det handler ikke alltid om sex. Mange velger stil, sminke og hår etter hva de selv liker og føler seg vel i. Andre har stort behov for å passe inn og slenger seg på trender i samfunnet som de ser oppleves som anerkjennende og attraktivt, og dette ser man spesielt i sosiale medier. Plutselig er det mange som sminker seg på samme måte, mange har lik klesstil og mange vil ligne hverandre. At noen kvinner sminker seg for å tiltrekke seg oppmerksomhet fra menn er nok et faktum, men at det gjelder alle som sminker seg... Altså, nei. Jeg jobber med eldre og samtlige eldre kvinner ønsker å ta på seg litt leppestift, gjerne litt øyenskygge, samt ordne håret og kle seg pent før de går ut døra. Tror du disse kvinnene gjør det fordi de ønsker at andre menn skal ha lyst på de? Nei. Fordi de vil føle seg vakre. De vil se bra ut. De vil føle seg vel med seg selv

Kan ta meg selv som eksempler for å forklare poenget rundt å ikke bruke sminke for seksuell oppmerksomhet: jeg er en tatovert kvinne, med skulderkort hår, sminker meg når jeg skal noe "spesielt" (middag, kino, diverse ærender som involverer sosial kontakt), har en mørk men vanligvis anonym stil. Jeg elsker stilen min og er fornøyd med hvordan jeg sminker meg og hvordan jeg ser tar meg ut. Det er ikke mange menn og kvinner som kanskje syns jeg ser så bra ut, og det er helt greit for meg (ikke at noen har sagt noe, men jeg ser observerer at jeg ikke tilfredsstiller samfunnets idealer, noe som for meg er uproblematisk). Jeg sminker og kler meg ikke for å imponere/tiltrekke meg menn/ha sex, men for å føle meg vel, være meg selv. Syns noen det er kult/pent/sexy er det veldig hyggelig, men det er ikke oppmerksomheten jeg spesifikt søker. Går jeg på date med en mann vil jeg sminke meg og kle meg på samme måte som alltid, og vil selvsagt bli svært smigret og glad om han finner meg attraktiv og gir meg komplimenter. Men jeg hadde hatt null problemer med at første date var en tur i marka, uten sminke og med turklær på (faktisk er det å foretrekke når jeg tenker meg om). 

Og det er mange som meg. Du kan kalle det skinnhellig om du vil. Du generaliserer i stor grad og snakker om kvinner som om alle er av samme kaliber, noe som er feil. Derfor trekker jeg frem meg selv som eksempel. 

Angående trådens faktiske tittel, så er svaret at ja, mange menn syns et "falskt" utseendet er pent på kvinner. Men ikke alle. Det er en grunn til at disse kvinnene er populære, og det er fordi de er attraktive. Nå skal det sies at det er strengt tatt ikke alle menn som ser at kvinner er sminket heller. Det å sminke seg naturlig er ikke uvanlig, og for noen menn kan det være vanskelig å faktisk se at det er sminke på huden og rundt øynene (dette er da rettet mot kvinner som er flinke med sminke og ikke overdriver det).

Man trenger ikke sminke for å sjarmere en mann eller for å ha sex, skal man få seg et ligg med en heterofil mann er det i mange tilfeller nok å ha en kvinnekropp, være kåt, ha et lurt blikk og et sjarmerende smil. I noen tilfeller trenger man bare ha en vagina, de driter i hvordan du ser ut og hvem du er. Og i noen tilfeller trenger man faktisk å være pent sminket eller bare være naturlig vakker...

Anonymous poster hash: 000e4...99d

Du skriver at du vil føle deg vel med deg selv. Hva er det ved sminke som gjør at du føler deg vel? Det er da vel ikke du som skal gå rundt og se på ansiktet ditt hele dagen? Hvem er det du sminker deg for? Når du er hjemme og har fri eller er syk, sminker du deg da? Nei, det gjør du ikke. 

 

Ergo, du sminker deg jo selvfølgelig for at andre skal synes at du ser pen ut. Du kommer ikke unna det at sminke er for andre skjønner du. 

Lenke til kommentar
DimSum skrev (11 minutter siden):

Ergo, du sminker deg jo selvfølgelig for at andre skal synes at du ser pen ut. Du kommer ikke unna det at sminke er for andre skjønner du. 

Hvis kvinner sminker seg for at andre skal synes at de er pene, så er vel det et stykke unna at de sminker seg for å få pult, som du sa litt lengre opp.

Jeg tror at det er vanskelig å få 100% selvinnsikt  i om menn og kvinner pynter seg for at andre skal like det de ser, fordi de skal føle seg godt med seg selv, og/eller om de føler seg godt med seg selv når de tror at andre liker det de ser.

Jeg kjenner menn som går i dress på jobb hver dag. Noen ganger er dette et krav. Men for noen av disse tror jeg at dressen er et «våpen». De føler seg mer selvsikker og dominerende når de skal selge ett eller annet iført en fin dress. Ligner det på grunnen til at noen kvinner sminker seg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
knutinh skrev (8 minutter siden):

Hvis kvinner sminker seg for at andre skal synes at de er pene, så er vel det et stykke unna at de sminker seg for å få pult, som du sa litt lengre opp.

Jeg tror at det er vanskelig å få 100% selvinnsikt  i om menn og kvinner pynter seg for at andre skal like det de ser, fordi de skal føle seg godt med seg selv, og/eller om de føler seg godt med seg selv når de tror at andre liker det de ser.

Jeg kjenner menn som går i dress på jobb hver dag. Noen ganger er dette et krav. Men for noen av disse tror jeg at dressen er et «våpen». De føler seg mer selvsikker og dominerende når de skal selge ett eller annet iført en fin dress. Ligner det på grunnen til at noen kvinner sminker seg?

Det er i overført betydning også, de vil enten få ligge eller at mannfolk rundt skal ville ligge med dem. De vil se best ut, hvorfor? Fordi sminke forfalsker eller overdriver genetiske trekk som egentlig ikke er der men som er tiltrekkende til menn for de er programmert til å finne de beste genene å avle med. 

Så når man bryter det helt ned til basic så er det for å vekke det seksuelle. Samme med mannfolk og muskler og andre ting de gjør med utseende. Det er jo for å vekke interessen hos andre. 

 

De føler seg vel, fordi de føler at andre synes de er pene og ser bra ut, de føler seg vel fordi de vil imponere andre, gjøre inntrykk. Man opererer seg for at andre skal se på en.

Mannfolk vil se dominerende og selvsikre ut fordi kvinner tiltrekkes til den som kan beskytte henne  og avkom og har best gener. Det er bare sånn. Til syvende og sist så er sminke og alt det ytre et signal om å utstråle "jeg vil at du skal ha sex med meg eller ha lyst på meg eller at du vil se ut som meg for da vil mannfolka ha deg"

Hvorfor vil damer ha store røde lepper f.eks? Eller røde kinn? Jo fordi når man er seksuelt opphisset så strømmer det blod til leppene og de blir rødere og større. Så leppestift er et tegn på at an ser "klar til å reprodusere" ut.

 

 

 

Endret av DimSum
Lenke til kommentar
DimSum skrev (1 minutt siden):

Fordi sminke forfalsker eller overdriver genetiske trekk som egentlig ikke er der men som er tiltrekkende til menn for de er programmert til å finne de beste genene å avle med. 

Beklager å si det, men mannfolk har ikke en bestemt type dem liker best. Det er avhengig av hvor dem kommer fra, hva dem har lært, osv.

Det er også enorme forskjeller mellom utseende til den gjennomsnittlige sminkede og det som regnes som perfekte gener.

 

DimSum skrev (4 minutter siden):

Mannfolk vil se dominerende og selvsikre ut fordi kvinner tiltrekkes til den som kan beskytte henne og har best gener. 

Dette er også feil.

Kvinner liker ikke alltid slike menn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (Akkurat nå):

Beklager å si det, men mannfolk har ikke en bestemt type dem liker best. Det er avhengig av hvor dem kommer fra, hva dem har lært, osv.

Det er også enorme forskjeller mellom utseende til den gjennomsnittlige sminkede og det som regnes som perfekte gener.

 

Dette er også feil.

Kvinner liker ikke alltid slike menn.

Feil sier du. Se deg rundt. Ja, det vil alltid finnes unntak til regelen, det finnes folk som ikke tiltrekkes av mennesker men som vil pule trær istedet. Jeg snakker selvfølgelig om flertallet og overalt i media så blir dette bevist hver eneste dag. Sex selger så bra for en grunn.

Lenke til kommentar
DimSum skrev (20 minutter siden):

Feil sier du. Se deg rundt. Ja, det vil alltid finnes unntak til regelen, det finnes folk som ikke tiltrekkes av mennesker men som vil pule trær istedet. Jeg snakker selvfølgelig om flertallet og overalt i media så blir dette bevist hver eneste dag. Sex selger så bra for en grunn.

Så en pen kvinne etter indisk standard ser nøyaktig lik ut en pen kvinne etter inuitters standard? Hva med Korea?

Det eneste som bevises er at folk liker andre folk, ikke at de liker en bestemt type.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (26 minutter siden):

Beklager å si det, men mannfolk har ikke en bestemt type dem liker best. Det er avhengig av hvor dem kommer fra, hva dem har lært, osv.

Det er også enorme forskjeller mellom utseende til den gjennomsnittlige sminkede og det som regnes som perfekte gener.

De fleste menn jeg kjenner liker at kvinner ser «ungdommelig» ut, har hele hvite tenner, ren hud, ligger på +/- normalvekt, har sunt hår.

Moderat sminke og pynt bidrar vel til å skjule uren hud, å øke inntrykket av øyne og munnens størrelse (og tone ned nesen) litt som anime-karakterer (eller Bambi?) og ja, jeg tror at smakfull sminke i snitt gjør deg mer attraktiv for sånne som meg og de jeg kjenner.

Fra et Darwinistisk ståsted kan man vel si at dette er å lure menn. Vi blir lokket til å gå etter en kvinne fordi vi tror at hun har gener for vakker, når en del av dette er staffasje. Som ved hussalg så tror jeg at det gir mening å vaske huset, rydde bort undertøyet og kanskje ha et nytt strøk maling for å lokke kjøpere. Men hvis man legger lekre fliser på toppen av et bad som lekker så risikerer man motsatt effekt når kunden forstår at det et dårlig samsvar mellom det tilsynelatende og det reelle.

Selvsagt finnes det preferanser blant menn. Noen menn liker temmelig kraftige kvinner. Noen liker små bryster, noen store. De fleste av oss er fleksible og ser heller på total-pakken og om dette er et menneske man kan ha det bra med. Men jeg tror at det er få menn som eksplisitt søker etter kvinner med kviser, brune tenner og tørt sprukkent hår?

Mine asiatiske bekjente forteller meg at det er vanlig å bruke beskyttelse og blekekrem for å få lysere hud, der hvor det i Norge er vanlig å ta sol og krem for å få mørkere hud. Så kanskje den globale ideal-fargen er et sted i mellom (olivenbrun Italiensk kanskje?)

-k

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Iki skrev (12 minutter siden):

Så en pen kvinne etter indisk standard ser nøyaktig lik ut en pen kvinne etter inuitters standard? Hva med Korea?

Det eneste som bevises er at folk liker andre folk, ikke at de liker en bestemt type.

Hvis du ser på en misskåring (som kanskje eller kanskje ikke er et uttrykk for hva menn liker) så er det rett nok etnisk mangfold, men på absolutt alle andre plan er det lite med mangfold.

21EFAF3C-68C9-47A7-80CA-5B8181E947BB.jpeg
Symmetriske ansiktstrekk, barnlige øye-nese-munn-proporsjoner, slank, ren hud, etc.

Jeg forstår det slik at kunsthistorien tyder på at vi har hatt andre idealer for BMI, presumptivt i tider hvor det å få nok næring fremdeles var en utfordring.

78B433F2-C737-40B4-BFA2-C90C0455EB93.jpeg

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Iki skrev (13 minutter siden):

Så en pen kvinne etter indisk standard ser nøyaktig lik ut en pen kvinne etter inuitters standard? Hva med Korea?

Det eneste som bevises er at folk liker andre folk, ikke at de liker en bestemt type.

Nei, det er jo forskjellig standard av hva som blir sett på som vakkert, men generelt så er det jo det typiske influencer bimbo kom og ta meg nå utseende som er mest populært her i verden. 

Du kan nekte å anerkjenne det men Hollywood og sosiale medier viser at dette faktisk stemmer. Feite kvinnfolk med svære feite hofter blir sett på som vakkert og er tegn på fruktbarhet og rikdom i noen deler av verden, men det blir sett på som lite tiltrekkende i resten av verden. I Japan osv blir det å se ut som og oppføre seg som et søtt barn sett på som tiltrekkende mens det blir sett på som ekstremt urovekkende i resten av verden. 

 

Men når man ser vekk fra alle unntakene som hadde tatt fem år og skrive ned, så ser vi alle at det er Pamela Anderson playboy pornodokke utseende som fortsatt regjerer.

Endret av DimSum
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...