Gå til innhold

Slik svarer Easee: – Standardene er retningslinjer, ikke regler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, ali q said:

Mon tro om det hjelper hvis du blir stoppet av UP.. "Jeg ser på lover og regler som retningslinjer som jeg frivillig kan se bort ifra hvis jeg ønsker.."

Tja. 

Si du kommer til ett stoppskilt. Loven sier at der skal du stoppe, fordi det kan oppstå en farlig situasjon dersom du bare kjører rett forbi.  

Men: Det du gjør er sette ut sperrebånd i begge kjøreretninger, med blinkende lys og varseltrekant, så du stopper all trafikk på en trygg måte. Deretter kjører du forbi stoppskiltet uten å stoppe. Mot regelverket? Ja. Farlig? Nei.  

Applaus til Easee, dette ser ut til å gå kjempebra. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ali q skrev (10 timer siden):

Mon tro om det hjelper hvis du blir stoppet av UP.. "Jeg ser på lover og regler som retningslinjer som jeg frivillig kan se bort ifra hvis jeg ønsker.."

 

XIFXEGLO skrev (8 timer siden):

Tja. 

Si du kommer til ett stoppskilt. Loven sier at der skal du stoppe, fordi det kan oppstå en farlig situasjon dersom du bare kjører rett forbi.  

Men: Det du gjør er sette ut sperrebånd i begge kjøreretninger, med blinkende lys og varseltrekant, så du stopper all trafikk på en trygg måte. Deretter kjører du forbi stoppskiltet uten å stoppe. Mot regelverket? Ja. Farlig? Nei.  

Applaus til Easee, dette ser ut til å gå kjempebra. 

Bare FEL er lover. Normer og standarden er ikke lover.

Lenke til kommentar

Målet med dei fleste punktene i standarden er å oppfylle eit sikkerhetsnivå. Du står fritt til å oppnå det på andre måtar enn metoden som står i standarden så lenge det er dokumentert til å oppfylle sikkerhetsnivået.

Easee påstår at ladeboksen oppfyller kravet, så enten gjer den det eller ikkje. Er det dokumentasjonen som er for dårleg? Får uavhengige andre testresultat enn Easee gjorde? Eg har ikkje fått heilt tak på alle detaljane i denne saken.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (11 minutter siden):

Finner det litt rart at easee ikke har tatt dette til en uavhengig lab og testet funksjonalitet og vist til at det virker som det skal. Å dokumentere med ord er en dårlig ide. Lukter trøbbel.

Men det har de vel gjort? 

Du finner til og med tester av easee som ligger på youtube. 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...