Gå til innhold

Aktiv optisk HDMI-kabel


Anbefalte innlegg

Jeg trenger en HDMI-kabel på 12-15 meter (helst HDMI 2.1), og har googlet meg frem til at en aktiv optisk hdmi-kabel er tingen å kjøpe. 

Noen anbefalninger på produsenter man kan handle fra? Alternativt burde styre langt unna? 

Målet er å kunne spille på TVen som støtter HDR og 4k @ 60z. Fremover kan det være aktuelt å bytte TV slik at "kravet" til kabelen blir 4k @ 120 hz.

Tips? :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UGREEN har vanligvis greie produkter så lenge de virker, men det må være noe av de verste selskapet jeg har vært borti når det kommer til support når produktene ikke virker. Finner du alternative leverandører er det godt mulig du sparer deg en 1000-lapp og masse irritasjon ved problemer.

Har en fiberoptisk kabel jeg også, og de fungerer helt fint, så selve konseptet fungerer. Vær klar over som allerede nevnt at de må kobles riktig vei.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Sarasin said:

Men det er ikke noe problem å bruke denne type kabel for å spille på tven? Det går greit med tanke på skjermkort osv?

Det skal ikke være noe problem. Eneste jeg tenkte på når jeg leste spørsmålet er potensiell input lag, altså tiden det tar fra skjermkortet sender et signal til TV-en mottar signalet, men forskjellene her er nesten ikke målbare ut ifra et raskt Google-søk.

Lenke til kommentar
vidor skrev (17 timer siden):

UGREEN har vanligvis greie produkter så lenge de virker, men det må være noe av de verste selskapet jeg har vært borti når det kommer til support når produktene ikke virker. Finner du alternative leverandører er det godt mulig du sparer deg en 1000-lapp og masse irritasjon ved problemer.

Har en fiberoptisk kabel jeg også, og de fungerer helt fint, så selve konseptet fungerer. Vær klar over som allerede nevnt at de må kobles riktig vei.

Ja og nei, de har dillet litt frem og tilbake imellom forskjellige plattformer, så hvis du kontaktet de på eBay etter de sluttet å selge direkte på eBay så vil du f.eks. ikke ha fått svar. Men jeg har et par ganger måtte bevise med video til de at joda, varen jeg fikk var defekt, og da har de vært greie og hevet kjøpet (inkludert mva).

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ordnet dem videobevis om at varen ikke fungerte etter kort tid. De insisterte på å refundere en prosentsum, men varen var helt ubrukelig for tiltenkt bruk, p.g.a feilen så jeg ville ha full refundering eller nytt produkt.

Jeg endte opp med å sende produktet tilbake til Kina med en utføring feilbeskrivelse, og har fremdeles ikke hørt noe fra dem flere år etter. Kundeservice-representanten på AliExpress (hvor jeg også kjøpte varen) oppfører seg som et barn.

Til TS: Hvis du søker på AliExpress finner du flere som selger optisk HDMI. Disse fungerer akkurat like godt som de kablene som selges i Norge, men de er mye mer lommebok-vennlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...