Gå til innhold

EU vil ha mer penger av Norge


Anbefalte innlegg

8 hours ago, aig said:

AS Norge har ingen venner. Alt er business og vi må ikke ta det personlig, som det heter. Vi klarer oss nok alene i dritten som hele Europa befinner seg i.

Jeg anbefaler filmen The Game hvor hovedpersonen er som Europa (inkl. Norge).

Nei, Norge klarer seg ikke alene. Hadde alle tenkt slik hadde Russland rævpult oss for lengst. Vi har virkelige negative makter der ute som vil oss vondt, og å ha venner er en bra ting. Handelssamarbeid er en utmerket måte å skaffe seg venner på.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Handelssamarbeid er greit, men vi må selv kunne bestemme hva vi har overskudd til å eksportere av.

Fisk, aluminium, olje, gass, pensjonister, Jarlsberg... Alt det der er greit.

Men vi har ikke overskudd av strøm, skjorter og kjøkkenbenker.

Når disse internasjonale avtalene sier at de kan ta alt, og vi kan ikke stoppe dem, hender det at jeg lurer på om virkelig alle internasjonale avtaler alltid er en god idé uansett, eller om vi burde ha litt nasjonalt selvstyre...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (3 timer siden):

Handelssamarbeid er greit, men vi må selv kunne bestemme hva vi har overskudd til å eksportere av.

Fisk, aluminium, olje, gass, pensjonister, Jarlsberg... Alt det der er greit.

Men vi har ikke overskudd av strøm, skjorter og kjøkkenbenker.

Når disse internasjonale avtalene sier at de kan ta alt, og vi kan ikke stoppe dem, hender det at jeg lurer på om virkelig alle internasjonale avtaler alltid er en god idé uansett, eller om vi burde ha litt nasjonalt selvstyre...

Det var ingen som tvang norske politikere til å vedta kablene til Storbritannia eller Tyskland. Ikke ville EU hindret oss om vi stanset eksporten om det var fare for forsyningssikkerheten heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...