Gå til innhold

Bør jeg ta konteeksamen?


Anonym.2002

Anbefalte innlegg

Hei! Fikk karakteren D i et fag på NTNU for semesteret høsten 2022. Dette er mitt aller første semester på universitetet og jeg går et årsstudium som jeg ikke har tenkt til å få bruk for eller jobbe med senere i livet. Har mest sannsynlig tenkt til å søke meg inn på Siv.ing til høsten, så det faget er veldig «irrelevant» for min fremtidige utdanning. Allikevel synes jeg en D ser veldig dårlig ut på vitnemålet, når jeg har en A der fra før av. 
 

Vil karakteren ha betydning for fremtidig jobbmuligheter (selv når jeg skal gå siv.ing)? Vil den være utslagsgivende på om jeg får sommerjobb som siving student eller ikke? Bør jeg ta konteeksamen denne våren?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er i alle fall fort gjort å bli «tilbakeskuende» hvis du bruker mye av overskuddet på å pusse på gamle eksamener heller enn å fokusere på den neste.

Jeg bryr meg lite om noen dårlige karakterer. Det er helheten som teller, og hvis du har jevnt over gode karakterer så er den delen grei i mine øyne. Mer så hvis dette ikke er en del av det «egentlige» studiet ditt.

Men sliter du med zip filer? Det ville jeg kanskje uansett finne ut av hvis du tenker på en karriere innen kyb.

-k

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Slet litt med den digitale forståelsen på studiet. Nå som jeg er ferdig med faget, har jeg imidlertid lært meg mer. Tror faktisk jeg hadde fått bedre karakter av konten…

Men tenker også at mange Siv.Inger får karakteren d i de tyngste fagene. Så den karakteren kommer mest sannsynlig før eller siden…

Er ikke motivert for å ta det opp, da jeg har masse annen skole å gjøre….Men hvis det skal til for å velge fra øverste hylle så…

Endret av Anonym.2002
Lenke til kommentar
Anonym.2002 skrev (8 timer siden):

Slet litt med den digitale forståelsen på studiet. Nå som jeg er ferdig med faget, har jeg imidlertid lært meg mer. Tror faktisk jeg hadde fått bedre karakter av konten…

Men tenker også at mange Siv.Inger får karakteren d i de tyngste fagene. Så den karakteren kommer mest sannsynlig før eller siden…

Er ikke motivert for å ta det opp, da jeg har masse annen skole å gjøre….Men hvis det skal til for å velge fra øverste hylle så…

Det er helt normalt å ha noen D’er. Dersom du uansett skal begynne på et sivingløp og ikke bruke faget som et valgfag i sivinggraden, så vil den uansett ikke vises på vitnemålet. 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Anonym.2002 skrev (På 23.1.2023 den 17.26):

Hei! Fikk karakteren D i et fag på NTNU for semesteret høsten 2022. Dette er mitt aller første semester på universitetet og jeg går et årsstudium som jeg ikke har tenkt til å få bruk for eller jobbe med senere i livet. Har mest sannsynlig tenkt til å søke meg inn på Siv.ing til høsten, så det faget er veldig «irrelevant» for min fremtidige utdanning. Allikevel synes jeg en D ser veldig dårlig ut på vitnemålet, når jeg har en A der fra før av. 
 

Vil karakteren ha betydning for fremtidig jobbmuligheter (selv når jeg skal gå siv.ing)? Vil den være utslagsgivende på om jeg får sommerjobb som siving student eller ikke? Bør jeg ta konteeksamen denne våren?

 

Hvis du bare tar årsstudium og ikke har tenkt å bruke det i jobbsammenheng så tenker jeg du kan slå deg til ro med den. Du strøyk ikke 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...