Gå til innhold

Beste sekundær bank for sparekonto


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
kakemonsterr skrev (10 minutter siden):

Jeg ser de ordinære bankene tilbyr elendig rente på sparekonto mens alternative banker som Kraft Bank, Instabank, Santander osv. tilbyr ca. 3% rente. Noen som har erfaringer med noen av disse og har noen anbefalinger?

Svea Finans, har brukt den i flere år, godt fornøyd, 3,05 % rente.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
kakemonsterr skrev (På 23.1.2023 den 15.53):

Noen som har erfaringer med noen av disse og har noen anbefalinger?

Det er flere tråder om dette tema. Her finner du oppdatert renteoversikt, og info om sikringsfond. Noen banker har 2 MNOK, andre har 100k EUR. Sjekk mulighet for nettbank/app og hvordan du tar ut penger, jeg har sett noen som må ha skjema fylt ut på papir eller sendt på epost for å kunne gjøre uttak. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har Sparekonto/bufferkonto i Næringsbanken der renta er 3.10% på innskudd fra 100 000 kr. Ingen bindingstid, ingen gebyrer, ingen uttaksbegrensninger. Overfører penger mellom brukskontoen i dagligbanken og spare/bufferkontoen som jeg vil .Jeg liker å ha det enkelt og ha pengene kjapt tilgjengelig.

Men Næringsbanken har dårlig rente på under 100 000 kr. (0.30%), så velg noe annet hvis du har mindre enn 100 000 kr.

https://www.naeringsbanken.no/privat-innskudd/innskudd

Endret av Gufi
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Noen av "høyrente" bankene tillater regningsbetaling, og man kan da bruke en slik konto som lønnskonto. Mybank er en slik bank, men vet det finnes flere. Tror ikke de tilbyr kort tilknyttet denne kontoen så man må overføre til en konto med bankkort eller kun bruke et kredittkort som sender faktura med e-faktura.

Lenke til kommentar
torbjornen skrev (25 minutter siden):

Nokre av dei som tilbyr rekningsbetaling tilbyr ikkje avtalegiro og/eller efaktura. Dermed vil desse kontoane ha visse begrensningar som ein brukskonto ikkje har.

Det stemmer men Mybank mener jeg bestemt støtter efaktura, og det gjør også en del andre av disse bankene. Det kan være et godt alternativ for mange.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Santander 3,35% er best, uttak må varsles 31 dager på forhånd.

Binde renten i 6 måneder? Da får du litt høyere rente, DNB er faktisk gode der, 3,7%.

Ingen restriksjoner kan jeg anbefaler Nordax, 3,13% rente. Ser Kraft har 3,23% og ingen begrensninger, da er jo det bedre. Har ingen erfaringer med de, men helt sikkert greie.

Endret av ^fmj
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...