Gå til innhold

kosmetikk og remedier for oss mannfolk!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bjerknez skrev (45 minutter siden):

Får ta meg en tur ned på Kicks etter jobb i dag og lukte meg frem til en favoritt :)

Jeg kommer med noen tilbakemeldinger her senere i dag angående hvem det ble. 

Jeg har allerede bestilt meg ny flaske med Armani Acqua Di Gio da denne er bankers. Jeg har også tatt en råsjans og bestillt meg Dolce Gabbana The One parfume. 

Så blir det handlet inn en tredje i dag etter jobb, men denne skal jeg lukte meg frem til. Har ingen formening om hva de forskjellige lukter.

Lukt og be om prøver på de du liker. Også bruker du de noen dager. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Gjest Baardsen said:

Jo det gjør de nettopp det. De tinga der tåler et par verdenskriger og vel så det og lukta er akkurat den samme som før.

Med tanke på at det var 21 år mellom første og andre verdenskrig, så er det vel ikke urimelig at en 26+ år gammel tung, fransk fragrance fra Guerlain har begynt å bli kjemisk dekomponert. Den kan muligens brukes til å løse opp lim, men jeg ville i så fall gjort det utendørs. Lukta var definitivt ikke den samme som før.

Lenke til kommentar

Må det være en feminin side å benytte seg av sånne produkter? Det blir litt for binært for meg å tenke sånn :D Ingenting galt i en feminin side men å lukte godt eller smøre en tørr hånd kan alle gjøre uavhengig av om de har en feminin side eller ei i min bok.

Kremer i ansiktet tror jeg kommer tusen prosent an på hudtypen. Det gjør stort sett ikke ting bedre for min del ihvertfall.
Min foretrukne lukt: Emporio Armani Diamonds for men.

Endret av bo1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Deechon skrev (39 minutter siden):

Helt ærlig gutta. Tror dere parfyme/godlukt hjelper med å få draget på kvinnfolk? 

Jeg bruker ikke parfyme, men hvis det hjelper på det så.... 😅

Nå bruker ikke jeg parfyme for å skaffe meg kvinnfolk. Har vært gift i 12 år, så det løpet er kjørt. 

Derimot liker jeg at det lukter godt av meg når jeg er i diverse selskap eller ute med gutta. Jeg ønsker liksom ikke at det dunster Axe eller noe annet billig syntetisk skvip av meg. 

Men klart, er man ung og skal sjekke oppgående unge damer på fine utesteder så tror jeg nok det har litt å si med en god parfyme. På en måte skape et godt førsteinntrykk. :)

Også bør man kanskje ligge unna de mest kjente parfymene som man gjetter navnet på bare man går forbi en person. Altså hvis man skal være litt fisefin. Litt artig og ha en parfyme som på en måte er noe annet.

Feks. Jean Paul Gaultier er en typisk parfyme som kjenner igjen med en gang. Forsåvidt også Acqua Di Gio, men sistnevnte er på en måte i mine øyne en friskere og mer hverdagslig lukt som er akseptert. Jean Paul sin er mye tungere og søtere.

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar

Selv har jeg hatt litt sansen for HERMÈS sine de siste årene. - Synes de er veldig frisk og ikke likt mye annet.

F.eks brukte jeg "Un Jardin Sur Le Nil" Eau De Toilette et par år, men har nå gått over til "Un Jardin Sur Le Toit" som jeg synes lukter enda bedre.

Ellers røk jeg på ei flaske av JPG "Scandal for him" på siste taxfree tur for å ha noe litt kraftigere å bytte på med, spesielt nå om vinteren.

Ellers, Når det gjelder hårvoks er det bare Fudge Hair Shaper Strong hold som gjelder på voks (Som nå dessverre ser ut til å ha gått ut, har bestilt et par "Matte Hed Extra" for å se om det er det samme), og Jan Thomas Volumizing Styling spray hvis du trenger litt ekstra støtte 😛

Lenke til kommentar
kjetilkl skrev (1 minutt siden):

Selv har jeg hatt litt sansen for HERMÈS sine de siste årene. - Synes de er veldig frisk og ikke likt mye annet.

F.eks brukte jeg "Un Jardin Sur Le Nil" Eau De Toilette et par år, men har nå gått over til "Un Jardin Sur Le Toit" som jeg synes lukter enda bedre.

Ellers røk jeg på ei flaske av JPG "Scandal for him" på siste taxfree tur for å ha noe litt kraftigere å bytte på med, spesielt nå om vinteren.

Ellers, Når det gjelder hårvoks er det bare Fudge Hair Shaper Strong hold som gjelder på voks (Som nå dessverre ser ut til å ha gått ut, har bestilt et par "Matte Hed Extra" for å se om det er det samme), og Jan Thomas Volumizing Styling spray hvis du trenger litt ekstra støtte 😛

Når det gjelder hårvoks så har jeg funnet to favoritter som jeg holder meg til. Det er ID Titanium Strong og Renati Extra Strong. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elsker tråden, Bjerknez! Bare positivt med menn som tar vare på seg selv og lukter godt og ser bra ut. 

Nå er jeg jo kvinne, men når det kommer til hudpleie så har jeg noen tips som både kan brukes av menn og kvinner, for det å styrke hudbarrieren, unngå kviser og andre hudproblemer er vel så viktig for menn som for kvinner. 

La Roche de Posay Toleriane, Dermallergo som rens. Mild, tetter ikke porer og uten parfyme. La Roche de Posay Toleriane Sensitive Riche som fuktighetskrem hvis man har veldig tørr hud, La Roche de Posay Toleriane Sensitive hvis man er plaget med fet hudtype. 

CeraVe rens og lotion anbefales også, her også lurt å kjøpe etter hudtype og hudtilstand. Spør på apotek hvis du er usikker på hva slags hudtype du har! 

Det kanskje viktigste tipset jeg kan komme med, følg med på UV varsel og smør rikelig med solkrem når UV varselet viser 3 eller mer. Bruk høy faktor, smør ofte og rikelig. Så unngår man både hudkreft og rynker! Vær spesielt nøye med å bruke solkrem i ansiktet om du bruker f.eks basiron (for å behandle akne) eller c-vitamin serum eller noe annet som gjør at huden er ekstra sårbar for solen.  

Ikke bruk penger på øyekrem og antiage, så lenge du har en fuktighetskrem og renser huden morgen og kveld med en mild rens, og bruker solkrem, så har du det du trenger rent hudpleiemessig :)

For dere med sensitiv hodebunn så kan jeg anbefale å bruke Jan Thomas sin pure-serie. Spesielt dere menn med langt hår så vil håret se veldig sunt og friskt ut :) Skal dere bruke hårvoks så er jeg veldig glad i å lukte på hår med Renati, den epleduften er så digg. 

Lenke til kommentar

 

Bjerknez skrev (1 time siden):

Nå bruker ikke jeg parfyme for å skaffe meg kvinnfolk. Har vært gift i 12 år, så det løpet er kjørt. 

Derimot liker jeg at det lukter godt av meg når jeg er i diverse selskap eller ute med gutta. Jeg ønsker liksom ikke at det dunster Axe eller noe annet billig syntetisk skvip av meg. 

Men klart, er man ung og skal sjekke oppgående unge damer på fine utesteder så tror jeg nok det har litt å si med en god parfyme. På en måte skape et godt førsteinntrykk. :)

Også bør man kanskje ligge unna de mest kjente parfymene som man gjetter navnet på bare man går forbi en person. Altså hvis man skal være litt fisefin. Litt artig og ha en parfyme som på en måte er noe annet.

Feks. Jean Paul Gaultier er en typisk parfyme som kjenner igjen med en gang. Forsåvidt også Acqua Di Gio, men sistnevnte er på en måte i mine øyne en friskere og mer hverdagslig lukt som er akseptert. Jean Paul sin er mye tungere og søtere.

De fleste parfymer som selges på tax-free og eksempelvis Kicks og Vita er veldig enkle å kjenne igjen. D&G The One, Armani Code, Chanel Bleu, One Million (ugh..) og hele den rekka der. Samtlige av de er ganske gode, men de har lite personlig preg syns jeg. Nå er jeg også kvinne og skal ikke blande meg for mye i menn sine saker men føler dette er anbefalinger som må komme frem her, jeg skal liste meg pent ut igjen etterpå, hehe. 

Anbefaler dere å sjekke ut Tom Ford (relativt mainstream nå til dags, men de har mye digg), Penhaligon's, Parfums de Marly (parfymene de har til menn er helt ville), Acqua Di Parma, Initio og selvsagt Creed. Gents.no har et flott utvalg. Dette er parfymer man IKKE burde blindkjøpe, få tak i samples (enten hos en nettbutikk eller på Finn) og prøv de først. Det finnes flere seriøse selgere på Finn med en store parfymesamlinger som selger 2, 5 og 10 ml til en grei pris. 10 ml holder lenge om man liker å bytte på parfymer også, så da trenger man ikke kjøpe en stor flakong for en parfyme man bare vil bruke i blant. Og ikke vær redd for unisex! Mange unisex parfymer lener mer mot det maskuline enn feminine uansett. 

Lenke til kommentar

Da har jeg kommet hjem fra Kicks og jeg må si det svir fortsatt i nesa. Er jo nesten umulig og lukte på flere enn to parfymer før det går helt rundt i hodet på en 😅

Men jeg fant nøyaktig duften jeg er ute etter og som erstatter min gode gamle Lancome Homme Hypnose. Så det ble denne:

0EF81D29-D7B6-4E68-9F81-A551B16EE10C.thumb.jpeg.6c5b4ec24631900ff513324dfb020f92.jpeg

så luktet jeg på Dolce Gabbana The One og jeg er nå veldig glad for at jeg bestillte denne på nett i går. Den havner ett sted midt i mellom Armani Acqua Di Gio og Armani You Intensely. 

også har jeg jo Chanel Blue etc. fra før. Så nå er jeg helt dekket :) 

Lenke til kommentar
Gaea skrev (1 time siden):

Elsker tråden, Bjerknez! Bare positivt med menn som tar vare på seg selv og lukter godt og ser bra ut. 

Nå er jeg jo kvinne, men når det kommer til hudpleie så har jeg noen tips som både kan brukes av menn og kvinner, for det å styrke hudbarrieren, unngå kviser og andre hudproblemer er vel så viktig for menn som for kvinner. 

La Roche de Posay Toleriane, Dermallergo som rens. Mild, tetter ikke porer og uten parfyme. La Roche de Posay Toleriane Sensitive Riche som fuktighetskrem hvis man har veldig tørr hud, La Roche de Posay Toleriane Sensitive hvis man er plaget med fet hudtype. 

CeraVe rens og lotion anbefales også, her også lurt å kjøpe etter hudtype og hudtilstand. Spør på apotek hvis du er usikker på hva slags hudtype du har! 

Det kanskje viktigste tipset jeg kan komme med, følg med på UV varsel og smør rikelig med solkrem når UV varselet viser 3 eller mer. Bruk høy faktor, smør ofte og rikelig. Så unngår man både hudkreft og rynker! Vær spesielt nøye med å bruke solkrem i ansiktet om du bruker f.eks basiron (for å behandle akne) eller c-vitamin serum eller noe annet som gjør at huden er ekstra sårbar for solen.  

Ikke bruk penger på øyekrem og antiage, så lenge du har en fuktighetskrem og renser huden morgen og kveld med en mild rens, og bruker solkrem, så har du det du trenger rent hudpleiemessig :)

For dere med sensitiv hodebunn så kan jeg anbefale å bruke Jan Thomas sin pure-serie. Spesielt dere menn med langt hår så vil håret se veldig sunt og friskt ut :) Skal dere bruke hårvoks så er jeg veldig glad i å lukte på hår med Renati, den epleduften er så digg. 

Hehe, du er velkommen med innspill i tråden, men jeg er nok ikke spesielt avansert når det kommer til kremer etc. øyekrem, serum etc har jeg aldri brukt. Vanlig fuktighetskrem og helst Bulldog sin natural Moisturizer og Biotherm Acquapower Advanced er dem jeg liker best. Men klart, det meste funker i nøden uansett. Selv de på Rema fra Loreal etc. 

 

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (30 minutter siden):

Hehe, du er velkommen med innspill i tråden, men jeg er nok ikke spesielt avansert når det kommer til kremer etc. øyekrem, serum etc har jeg aldri brukt. Vanlig fuktighetskrem og helst Bulldog sin natural Moisturizer og Biotherm Acquapower Advanced er dem jeg liker best. Men klart, det meste funker i nøden uansett. Selv de på Rema fra Loreal etc. 

 

Jeg er ikke avansert jeg heller, bruker ikke syrer, toner og serum og sånt selv engang, kun solkrem, rens og fuktighetskrem.  Jeg anbefaler i hvert fall La Roche de Posay og CeraVe om man trenger gode fuktighetskremer som ikke gir kviser :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
:utakt skrev (54 minutter siden):

Jeg kjøpte denne som souvenir en gang. Bare pga. emballasjen. Den lukter akkurat like jævlig som det ser ut. :grin:

spacer.png

 

Baksiden av esken var enda bedre, med tips til påføring. "Spray it all over your body" sto det. Kan røpe så mye som at da ville man fått god plass rundt seg på dansegulvet! 

Haha det så ut som tiss

Lenke til kommentar
Bjerknez skrev (9 minutter siden):

Skjønner. Men når jeg hører Toner og serum, så detter jeg ut. Sånn er det bare. Jo midre tid jeg kan bruke på badet jo bedre. Innenfor rimelighetens grenser så klart :)

Jeg er helt enig, bruker minimalt med tid selv og bruker få produkter, det var også et viktig poeng jeg forsøkte å formidle. 

Lenke til kommentar

Men Bulldog er faktisk en serie med veldig gode produkter som for mye skryt av youtubere utenlands som vet hva dem snakker om. Her hjemme er Bulldog produktene veldig fint priset også. Også liker jeg at produktene er enkle og gjennomtenkt, samt beregnet for mannfolk. 

Men når det kommer til fuktighetskrem så koster jeg på meg det oille ekstra med å kjøpe Biotherm Acqua poer advanced gel. Koster 500 ish kroner for en flaske, men jeg nruker den kun når gåbortbuksene skal på :) 

jeg har også kjøpt meg en en slik bronzer. En fuktighetskrem som gir en litt mer gyllen farge. Raw Naturals Million Dollar Bronze Cream heter den. Har ikke testet den før så gir den et forsøk 😊

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...