Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Slo opp - nå tilbakee


Gjest 6b34d...597

Anbefalte innlegg

Gjest 6b34d...597

Hey. Må bare få luftet noe jeg har slitt med i det siste.

jeg og dama slo opp for 1 år siden. Burde i bunn og grunn aldri slått opp. Men uansett så møttes vi 2 mnd etter bruddet og har valgt å prøve/ bli sammen igjen. Men saken er at hu har ligget med 2 stk i mellom bruddet. Det plager meg egentlig noe jævlig, og har gjort meg usikker på om jeg faktisk gidder å være sammen med hu.

presterte å ligge med 1 ons og exen hennes mens vi hadde slått opp. Føler de liksom fikk hu «så lett» eneste grunnen for at jeg biter tenna sammen er at jeg genuint elsker hu. Men har fått ganske så avsmak etter at hu lå med disse to..

 

tips?

Anonymous poster hash: 6b34d...597

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du slo opp, hun var da fri til å gjøre hva hun ville med hvem hun ville. Dette er noe du også kunne gjort.

Det er ikke noe å bruke energien på, det vil bare tære på deg, og til slutt tære på forholdet. Elsker du henne så høyt som du sier så lar du dette ligge i fortiden. Jeg skjønner det kan være vanskelig, men med tiden så blir det lettere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forventer du at dama skal gå i sølibat i ett år ?

Du får spørre henne om hun laget et alter med alt som kunne minne om deg og tilba dette daglig i flere timer og kun ta henne tilbake hvis hun bekrefter dette.

Tenk deg om hvorfor forholdet tok slutt i utgangpunktet og om dette vil bli et problem på nytt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 6b34d...597

Virker som om dere mener at det kun er jeg som har gjort en feil her? Er det ikke litt merkelig å ligge med 2stk på 2 måned etter et brudd? Og 1 av dem er exen fra tidligere. Kanskje jeg som overreagerer - virker jo som om dere ikke synes hun har gjort noe unormalt. Fra mitt perspektiv så føler jeg ekstremt mye sinne egentlig, men jeg har det veldig godt med henne. Vet d blir kjipt å slå opp om jeg velger å gjøre d, men den dritt følelsen innvendig gir seg ikke (gått snart 1 år siden vi har valgt å «bli sammen igjen / prøve»

 

Gjest Baardsen skrev (13 minutter siden):

Hvordan vet du at hun kun har ligget med 2 stk ? Er det statistisk sentralbyrå som har vært inne i bildet? 2, 3,4 eller 18 spiller det noen rolle hvor mange hun har knulla mens dere ikke var et par? Det er ikke hun som har gjort noe galt her, det er du som har et problem med å forholde deg til hva som har skjedd. End of story.

 

vidor skrev (15 minutter siden):

Forventer du at dama skal gå i sølibat i ett år ?

Du får spørre henne om hun laget et alter med alt som kunne minne om deg og tilba dette daglig i flere timer og kun ta henne tilbake hvis hun bekrefter dette.

Tenk deg om hvorfor forholdet tok slutt i utgangpunktet og om dette vil bli et problem på nytt.

 

Sidekick skrev (20 minutter siden):

Du slo opp, hun var da fri til å gjøre hva hun ville med hvem hun ville. Dette er noe du også kunne gjort.

Det er ikke noe å bruke energien på, det vil bare tære på deg, og til slutt tære på forholdet. Elsker du henne så høyt som du sier så lar du dette ligge i fortiden. Jeg skjønner det kan være vanskelig, men med tiden så blir det lettere.

 

Anonymous poster hash: 6b34d...597

Lenke til kommentar

Vet ikke deres alder, men jo yngre dere er jo større avvik bør du tolerere. Er dere bare tenåringer enda så burde du ihvertfall ikke reagere. Man er alt annet enn ferdig utviklet (i hodet) når man er tenåring eller tidlig i 20 åra, så at et forhold da skal vare resten av livet blir nok ønsketenkning. Det du opplever er bare en naturlig del av å prøve og feile på kjærlighetsfronten, ikke noe stort sjokk i det hele tatt og regn med dette kan skje flere ganger.

Endret av Gjest Baardsen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 6b34d...597
vidor skrev (6 minutter siden):

Hvorfor slo du opp hvis du hadde de så bra med henne ?

Virker ikke som det bare er henne som kan ta en runde med seg selv, men også du.

Jeg var dum og så ikke hva jeg hadde. Hadde en fantastisk dame, som er omsorgsfull og tok vare på meg. Hun er nydelig mot meg og familien min.

jeg prioriterte jobben en god del. Kom til en punkt hvor jeg tjente veldig godt, og brukte mye tid der. Det førte til at hu ble litt masete  og jeg valgte (veldig idiotisk) og slå opp med henne fordi det ble for mye vedsiden av jobben. Kan legges til at jeg var 25 på det tidspunktet så tenkte at jeg hadde godt av disse pengene - men faktisk så har det ikke bringt med seg noe annet enn dritt og ekkel følelse innvendig fordi jeg føler at jeg har mista henne..

Anonymous poster hash: 6b34d...597

Lenke til kommentar
25 minutes ago, Guest 6b34d...597 said:

Jeg var dum og så ikke hva jeg hadde. Hadde en fantastisk dame, som er omsorgsfull og tok vare på meg. Hun er nydelig mot meg og familien min.

jeg prioriterte jobben en god del. Kom til en punkt hvor jeg tjente veldig godt, og brukte mye tid der. Det førte til at hu ble litt masete  og jeg valgte (veldig idiotisk) og slå opp med henne fordi det ble for mye vedsiden av jobben. Kan legges til at jeg var 25 på det tidspunktet så tenkte at jeg hadde godt av disse pengene - men faktisk så har det ikke bringt med seg noe annet enn dritt og ekkel følelse innvendig fordi jeg føler at jeg har mista henne..

Anonymous poster hash: 6b34d...597

Vi mannfolk, vel de aller fleste av oss trenger en kvinnfolk å dele livet med. Problemet er ofte at vi ikke klarer å prioritere riktig, noe du har et godt eksempel på over. Hvis du tror at du kan slå opp med henne flere ganger vel da er det kanskje på tide å ta seg en titt i speilet.

Endret av Gjest Baardsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da ser du kanskje også at hun har et reaksjonsmønster p.g.a det du gjorde, og du kan begynne å forsone deg med det hun har gjort også ?

Ikke lag et forhold på nytt uten at du er klar for det og at dere snakker ordentlig ut om ting.

Prøver du å dytte over ansvaret over på henne har du allerede tapt.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet med at hun har hatt sex etter at du slo opp. Hvis du virkelig vil ha henne og hun er en dame som er bra for deg, så burde ikke dette telle 0,1% engang, det er nå min mening. Svelg whatever stolthet eller hva det er som hvisker dette i øret på deg og gå og fiks dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Sjørøver skrev (59 minutter siden):

Du har svaret ditt her. Om du ikke kan forsone deg med det vil det aldri fungere. Forstår godt at det irriterer deg. Jeg hadde nok aldri akseptert noe sånt. 

Det kontrollbehovet, som jeg opplever dere har, boer dere kjoere en god refleksjon paa og faa et rasjonelt forhold til.

Ellers saa kommer det til aa holde et helvete med dere, resten av livet

Endret av Karltorbj
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest 21b84...4cb

Antageligvis gjorde hun det for å få litt selvfølelse tilbake igjen, eller kanskje også hevde seg ovenfor deg. En eks skulle av en eller annen grunn fortelle meg om hvor mange hun hadde ligget med etter at jeg gjorde det slutt. For min del var det over, og jeg synes det bare var kleint og unødvendig å høre på (i mine øyne ble det bare et patetisk forsøk på et eller annet).

Men jeg har også gjort det samme selv. En eks gjorde slutt, og det føltes veldig fint når jeg plutselig fikk oppmerksomhet fra andre. Føltes også godt for selvfølelsen at eksen og jeg hadde sex noen ganger i samme periode kort tid etter bruddet også (denne delen av forholdet var vel det som fungerte bra).

I sistnevnte eksempel, følte jeg det var urettferdig at hun skulle gjøre det slutt fordi jeg hadde investert så mye i forholdet. Derfor føltes det ekstra godt at andre satte pris på meg.

Jeg forstår både eksen din og jeg forstår at du synes hennes agering er kjip. Men du får ikke gjort noe med det. Tenk evt på at det er prisen du har betalt for å gjøre det slutt i utgangspunktet.

Hilsen mann

Anonymous poster hash: 21b84...4cb

Lenke til kommentar

Du takler det ikkje fordi hun har hatt seg med to andre menst du følelsesmessig ikkje var ferdig med hun.

Ergo innbiller hodet ditt seg at hun fortsatt var "din".

Men det var hun såklart ikkje.

 

Det kan jo også være ett par rebound knull hun har hatt seg pga savnet av deg.

Nei, svelg stoltheten din, og godta at hun har hatt seg, og kanskje suttet på noen andre sin lillemann når hun ikkje var sammen med deg.

Noen rett til å være sint har du ihvertfall ikkje.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest 22d25...5f6
6 hours ago, Guest 6b34d...597 said:

Virker som om dere mener at det kun er jeg som har gjort en feil her? Er det ikke litt merkelig å ligge med 2stk på 2 måned etter et brudd? Og 1 av dem er exen fra tidligere. Kanskje jeg som overreagerer - virker jo som om dere ikke synes hun har gjort noe unormalt. Fra mitt perspektiv så føler jeg ekstremt mye sinne egentlig, men jeg har det veldig godt med henne.

Det er ikke merkelig eller unormalt.  Jeg skjønner ikke helt hvorfor du mener det.  Sinne og sjalusi er følelser som det krever litt å håndtere på en god måte.

Anonymous poster hash: 22d25...5f6

Lenke til kommentar

Rart at ingen viser litt forståelse for TS her.

Nei dama gjorde ikke noe galt, det er klart, men det krever da ikke en rakettforsker til for å skjønne hvordan den situasjonen kan føre til at TS føler på sjalusi og føler seg såret. Det er mye usikkerhet inne i bildet, og det er det mange som hadde kjent på.

Til TS: Det er ikke unaturlige følelser å gå igjennom, men fortid er fortid. Du må finne ut om du vil være med henne og så jobbe med å komme over situasjonen. 

Prat med kjæresten. Kommunikasjon er viktig. Si unnskyld for at du gjorde det slutt og at hun ikke har gjort noe galt. Og så kan du forsøke å si at du likevel føler deg usikker etter at hun har vært med andre. Så kan hun få velge om hun vil berolige deg eller be deg takle det selv. Siden du gjorde det slutt så er hun ikke skyldig deg noe. Tenk hvor jævlig det er å bli dumpet, spesielt etter å ha vært en god kjæreste.

Livet er langt, dette kan du absolutt komme over hvis du virkelig er glad i henne.

Anerkjenn at det er kjipt, men at det er din feil. Fokuser heller på hvor ille hun hadde det, og bruk tiden din på å vise kjærlighet og omsorg til kjæresten. Så kanskje du får det samme tilbake og det vil fjerne usikkerheten din. Og så kommer dere sterkere ut av det. 

Å elske er ikke en følelse, det er et verb. Du må vise det ved handling og ord. 

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...