Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Betalingsløsning for salg fra egen nettside?


Anbefalte innlegg

Dersom jeg ønsker å bygge en nettside for salg av div. produkter til bl.a. kunder i utlandet, hva er da beste betalingsløsningen. På WIX har de en ordning der kunder kan betale med ulike typer kredittkort dersom man registrerer en Stripe-konto. Er det en god løsning eller kan man like gjerne be om betaling via Paypal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste kunder i vår del av verden forventer nok en betalingsløsning ala NETS, hvor man har et grensesnitt de fleste er vant til, kan bruke kort, vipps osv.

Det koster dog en liten formue å kjøpe en slik løsning.
Enkelte av de som tilbyr ferdige nettbutikker har også løsninger mot NETS som er billigere å komme i gang med, men over tid blir det dyrere.

Dersom målet i all hovedsak er å selge til utlandet, så fungerer kortbetaling med Stripe veldig fint, det samme gjør PayPal, som nær sagt alle benytter i land som USA og UK osv.

Begge deler koster en del, med gebyrer, vekslingskurser osv.

Ser også at det er en del utenlandske nettbutikker som benytter Shop Pay, gjennom Shopify, som fungerer greit for kundene, men usikker på hva det koster for nettbutikken?

Klarna tilbyr også betalingsløsninger for nettsider, men ville styrt unna.

Det er selvfølgelig helt uproblematisk å tilby flere alternativ, altså både en løsning som aksepterer kort, i tillegg til PayPal eller lignende.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
On 1/21/2023 at 3:08 AM, Lyncs said:

Dersom jeg ønsker å bygge en nettside for salg av div. produkter til bl.a. kunder i utlandet, hva er da beste betalingsløsningen. På WIX har de en ordning der kunder kan betale med ulike typer kredittkort dersom man registrerer en Stripe-konto. Er det en god løsning eller kan man like gjerne be om betaling via Paypal?

Opprett STRIPE konto, det er den mest problemfrie løsningen du kan komme borti.

Endret av pinkdots
Lenke til kommentar
cacb skrev (På 21.1.2023 den 20.25):

Jeg hadde noen få kroner liggende på en Paypal konto. Plutselig forlangte Paypal kopi av pass mm.,  og sperret tilgangen til kontoen. Mao. de stjal pengene.

Bare send de kopi og du får pengene tilbake? Dette er lover å regler paypal/banker må forholde seg til.

Jeg selger noe software hvor jeg får betalt via PayPal, aldri hatt problemer. Står på en PayPal konto til en rainy day.

Lenke til kommentar

Vær klar over at PayPal godt kan fryse kontoen din ut av det blå hvis du får en betaling med et kredittkort involvert i svindel. Pass i det minste på å ikke ha mye penger stående inne på PayPal-kontoen.

Er noen år siden jeg leste om dette, men tipper de neppe har endret på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Lyncs skrev (På 21.1.2023 den 14.27):

Hvordan da?

Bl.a. når de snek inn denne teksten i User Agreement:

  • If you are a seller and receive funds for transactions that violate the Acceptable Use Policy and said violation is associated with fraud or the sale of goods that are counterfeit or otherwise infringe on intellectual property rights, then in addition to being subject to the above actions you will be liable to PayPal for the amount of PayPal's damages caused by said violation. You acknowledge and agree that $2,500 USD (or equivalent) per violation is presently a reasonable minimum estimate of PayPal's actual damages - including, but not limited to internal administrative costs incurred by PayPal to monitor and track violations, damage to PayPal’s brand and reputation, and penalties imposed upon PayPal by its business partners resulting from said violation associated with fraud or the sale of goods that are counterfeit or otherwise infringe on intellectual property rights - considering all currently existing circumstances, including the relationship of the sum to the range of harm to PayPal that reasonably could be anticipated because, due to the nature of the violation, actual damages would be impractical or extremely difficult to calculate. PayPal may deduct such damages directly from any existing balance in any PayPal account you control.

Ble først lagt inn, fikk dårlig PR, kom med PR svar om at det var gjort med en feil, snek det inn igjen en mnd etterpå og håpet folk hadde glemt det/ikke fikk det med seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...