Gå til innhold

Chromecast på Samsung tv


Anbefalte innlegg

Prøver å forstå hvordan Chromecast vil fungere på min Samsung QN90A,  er dette riktig oppfattet?

Samsung kjører Tizen, så Android tv og Google tv vil jeg ikke kunne bruke på TVen. Skal jeg streame må jeg gjøre det fra den enkelte app på min mobil (Riks tv, Telia play etc). Fjernkontrollen til Chromecast vil jeg ikke kunne bruke, må styre via mobilen.

Er dette riktig forstått?

Er det noe  mulighet for å streame lokale filer fra en usb disk med chromecast?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
QHamp skrev (8 minutter siden):

Prøver å forstå hvordan Chromecast vil fungere på min Samsung QN90A,  er dette riktig oppfattet?

Samsung kjører Tizen, så Android tv og Google tv vil jeg ikke kunne bruke på TVen. Skal jeg streame må jeg gjøre det fra den enkelte app på min mobil (Riks tv, Telia play etc). Fjernkontrollen til Chromecast vil jeg ikke kunne bruke, må styre via mobilen.

Er dette riktig forstått?

Dersom du kjøper en Chromecast med fjernkontroll så virker denne fullstendig uavhengig av hva slags smart-tv du har.
Så nei, det du sier er ikke riktig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
covah skrev (2 timer siden):

Dersom du kjøper en Chromecast med fjernkontroll så virker denne fullstendig uavhengig av hva slags smart-tv du har.
Så nei, det du sier er ikke riktig.

Akkurat, betyr det at man kan navigere med fjernkontroll innenfor feks rikstv app når an streamer fra mobil? 

 

Lenke til kommentar
Thor. skrev (2 timer siden):

Hvis du vil spille av videoer du selv har lagret lokalt så kanskje du vil vurdere Plex? Du kjører en Plex server på en pc med filmene på, og kjører en Plex app på Tizen-TVen.

Det er sant, men da må jeg vel ha en pc gående og da kan jeg jo like gjerne spille av via hdmi. 

Lenke til kommentar
QHamp skrev (11 timer siden):

Akkurat, betyr det at man kan navigere med fjernkontroll innenfor feks rikstv app når an streamer fra mobil? 

Nei.
Med den nye Chromecast med fjernkontroll trenger man ikke å bruke mobilen i det hele tatt. 
Man installerer apper på Chromecasten direkte (feks. Netflix appen), og bruker fjernkontrollen til å navigerer rundt i disse appene med.

Det er fortsatt mulig å caste fra mobilen dersom man absolutt vil, men det er MYE enklere å bare installere appen på Chromecasten og kjøre det der.  Dersom du caster fra mobilen, kan du ikke bruke fjernkontrollen.  Selv bruker jeg bare casting fra mobil nå dersom jeg skal vise bilder jeg har tatt med mobilen på TV'en.  Til alt annet bruker jeg appene jeg har installert.

Lenke til kommentar
covah skrev (5 timer siden):

Nei.
Med den nye Chromecast med fjernkontroll trenger man ikke å bruke mobilen i det hele tatt. 
Man installerer apper på Chromecasten direkte (feks. Netflix appen), og bruker fjernkontrollen til å navigerer rundt i disse appene med.

Det er fortsatt mulig å caste fra mobilen dersom man absolutt vil, men det er MYE enklere å bare installere appen på Chromecasten og kjøre det der.  Dersom du caster fra mobilen, kan du ikke bruke fjernkontrollen.  Selv bruker jeg bare casting fra mobil nå dersom jeg skal vise bilder jeg har tatt med mobilen på TV'en.  Til alt annet bruker jeg appene jeg har installert.

Takk takk, da skjønner jeg! Da blir det shopping av Chromecast til uka.

Lenke til kommentar
1 hour ago, bbios said:

Låner tråden litt,

Siden Chromecasten er mye mindre enn Apple Tv.

Vet noen her om den nye Chromecasten har Telia TV appen ? Har Samsung tv i dag, bruker Apple TV boksen til å se vanlige kanaler på Telia appen siden den ikke er tilgjengelig på Tizen. 

 

Ja den har Telia Play, de fleste android apper funker som regel på google tv

image.jpg

Lenke til kommentar
1 hour ago, bbios said:

Låner tråden litt,

Siden Chromecasten er mye mindre enn Apple Tv.

Vet noen her om den nye Chromecasten har Telia TV appen ? Har Samsung tv i dag, bruker Apple TV boksen til å se vanlige kanaler på Telia appen siden den ikke er tilgjengelig på Tizen. 

 

Hva er Telia TV appen? Denne appen finnes i hvert fall på Google/Android TV: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.get.play.tv

Du kan søke selv i play store etter apper og se hvilke type enheter de er tilgjengelig for

Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (31 minutter siden):

Ja den har Telia Play, de fleste android apper funker som regel på google tv

Takker :)

Chr1stian skrev (15 minutter siden):

Hva er Telia TV appen? Denne appen finnes i hvert fall på Google/Android TV: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.get.play.tv

Du kan søke selv i play store etter apper og se hvilke type enheter de er tilgjengelig for

Telia Play som onkel_jon skrev.. 

Spør grunnet sist jeg prøvde en Android tv boks (Xiaomi mi box) så var ikke Telia play appen tilgjengelig. 

Lenke til kommentar
QHamp skrev (På 21.1.2023 den 0.22):

Det er sant, men da må jeg vel ha en pc gående og da kan jeg jo like gjerne spille av via hdmi. 

HDMI krever at en er justerer masse instillinger og bruker rett program.

Plex er klar uten å justere noe. 

Jeg ble lei av å justere ting, og fikk ikke 4K til å fungere skikkelig med Potplayer, med Plex så fungerer alt. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...