Gå til innhold

Man kan til tider ikke nå person med ICE


Anbefalte innlegg

Hei. 
Min mor har ICE men hun er veldig plaget med at hun til tider er "opptatt" selv om hun ikke har rørt mobilen når vedkommende som prøver å ringe har ringt. Samme skjer med SMS meldinger. Disse kommer plutselig noen timer etter når de ble sendt. Ofte etter at man har igjen fått kontakt. 
Hun har en Huawei smart telefon. Dette er noe vi opplever som plagsomt. Det skjer mellom meg og henne. Men jeg har ingen problemer med andre. 
Så jeg lurer på om det er hos ICE Problemet ligger. Jeg har Telenor pr. d.d men hadde samme problemet under Telia. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har til tider skjedd meg også, med ice. Både SMS og anrop har inniblant ikke virket. De som ringer blir da fortalt at telefonen er utenfor dekningsområde. Og hver gang jeg kontakter kundeservice er det samme gamle regla om at telefonen min ikke støtter VoLTE. Ikke faen at feilen ligger hos ice liksom. Til slutt klarer jeg å overbevise dem om å gjøre sjekker, også går det litt tid før problemet er borte. Helt til neste gang det skjer ......... Grusomt grusomt irriterende.

Lenke til kommentar
daruu skrev (28 minutter siden):

Skjer det når hun er et bestemt sted påkoblet wifi?

Har hatt noen rare problemer med ice mobil abbo og wifi på Telenor trådløst bredbånd - virker med en gang man skrur av WiFi.

Hun bruker fast abonnement. ikke noe over IP osv. Jeg bruker alltid mobilt nett når jeg ringer. Ikke sjekket trådløst. Da skulle det ikke vært det samme hos Telia. Hvis Telenor hadde problemer. 
@nightowl Meldingen jeg får er den samme som om man skulle ringt en som faktisk er opptatt. Vi bruker ikke VoLTE. kun mobilnett. 

Lenke til kommentar
[email protected] skrev (8 minutter siden):

Hun bruker fast abonnement. ikke noe over IP osv. Jeg bruker alltid mobilt nett når jeg ringer. Ikke sjekket trådløst. Da skulle det ikke vært det samme hos Telia. Hvis Telenor hadde problemer. 
@nightowl Meldingen jeg får er den samme som om man skulle ringt en som faktisk er opptatt. Vi bruker ikke VoLTE. kun mobilnett. 

Jeg heller bruker ikke VoLTE. Det er det vanlige mobilnettet som har vært problemet, helt til ice finner på å ta en omstart av utstyr eller hva pokker de gjør ..

Lenke til kommentar

VoLTE er mobilnett. Det er tale over 4G. Hvis hun ikke har telefon som støtter det så går ice over på Telia for samtale over 2G. Uansett verdt å oppgradere til en nyere telefon som støtter tale over 4G, da talekvaliteten er betraktelig bedre med VoLTE. 

Om under 2 år begynner slukkingen av 2G i Norge. 

Endret av Komplett ubrukelig
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (På 19.1.2023 den 20.28):

VoLTE er mobilnett. Det er tale over 4G. Hvis hun ikke har telefon som støtter det så går ice over på Telia for samtale over 2G. Uansett verdt å oppgradere til en nyere telefon som støtter tale over 4G, da talekvaliteten er betraktelig bedre med VoLTE. 

Om under 2 år begynner slukkingen av 2G i Norge. 

I følge info om P10 mate så har den det.

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem før jeg byttet fra ice. Noen som ringte meg (fra andre operatører enn ice) sa at de innimellom fikk melding om at mobilen var slått av eller utenfor dekning. Av og til kunne jeg høre et kort ring på min telefon når dette skjedde, andre ganger ikke. Byttet fra ice til operatør som bruker telenors nett, aldri mer problemer (samme telefon hele tiden).

Lenke til kommentar

Modern har hatt et lignende problem i ny leilighet i 8 år nå. Hun har vært innom 3 mobiler (Samsung, Xperia og nå OnePlus) samt Telenor, Telia og ICE uten at problemet forsvant. Første gangen noen ringer så får de bare opptatt, andre gangen kommer de gjennom (hvis hun ikke har fått SMS om telefonsvar og rukket å ringe de tilbake først) uten problemer. Skjedde uansett om hun hadde WiFi aktivert eller ei, og å låse til 3G (når det eksisterte) hjalp ikke, ei heller å låse til 4G. Noen ganger er du bare shit out of luck

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
ali q skrev (18 timer siden):

Modern har hatt et lignende problem i ny leilighet i 8 år nå. Hun har vært innom 3 mobiler (Samsung, Xperia og nå OnePlus) samt Telenor, Telia og ICE uten at problemet forsvant. Første gangen noen ringer så får de bare opptatt, andre gangen kommer de gjennom (hvis hun ikke har fått SMS om telefonsvar og rukket å ringe de tilbake først) uten problemer. Skjedde uansett om hun hadde WiFi aktivert eller ei, og å låse til 3G (når det eksisterte) hjalp ikke, ei heller å låse til 4G. Noen ganger er du bare shit out of luck

Kan det være Ikke forstyrr/Do not disturb
Ikke forstyrr tillater ofte forsøk nr to fra samme nummer innenfor et kort tidsrom, 2-5 minutter.
Er altfor ofte en gjenganger i kundeservice at Ikke forstyrr er aktivert ved et uhell (eller, jeg har aldri rørt det valget før).

Lenke til kommentar
nightowl skrev (På 19.1.2023 den 18.30):

Dette har til tider skjedd meg også, med ice. Både SMS og anrop har inniblant ikke virket. De som ringer blir da fortalt at telefonen er utenfor dekningsområde. Og hver gang jeg kontakter kundeservice er det samme gamle regla om at telefonen min ikke støtter VoLTE. Ikke faen at feilen ligger hos ice liksom. Til slutt klarer jeg å overbevise dem om å gjøre sjekker, også går det litt tid før problemet er borte. Helt til neste gang det skjer ......... Grusomt grusomt irriterende.

Nøyaktig det samme har skjedd mange ganger med meg også, men vært stabilt (tror jeg) ganske lenge nå. Vanskelig å vite hva som ikke kommer fram, om det ikke blir etterspurt.

Lenke til kommentar
Normix skrev (På 26.1.2023 den 13.22):

Nøyaktig det samme har skjedd mange ganger med meg også, men vært stabilt (tror jeg) ganske lenge nå. Vanskelig å vite hva som ikke kommer fram, om det ikke blir etterspurt.

Ja det virker som om det går i perioder. noen ganger kan det skje flere ganger i uka, for så være helt fint en good stund, før det plutselig er tilbake igjen. 

Lenke til kommentar
stayPlsDontGo skrev (På 24.1.2023 den 13.52):

Kan det være Ikke forstyrr/Do not disturb
Ikke forstyrr tillater ofte forsøk nr to fra samme nummer innenfor et kort tidsrom, 2-5 minutter.
Er altfor ofte en gjenganger i kundeservice at Ikke forstyrr er aktivert ved et uhell (eller, jeg har aldri rørt det valget før).

Nei, for den som ringer får første gangen et opptattsignal.......... Ikke forstyrr forhindrer ikke at samtalen faktisk går gjennom, kun hvorvidt samtalen blir varslet......... Med opptattsignal så mener jeg altså: AT DET IKKE RINGER I DET HELE TATT.

Endret av ali q
Lenke til kommentar
ali q skrev (10 minutter siden):

Nei, for den som ringer får første gangen et opptattsignal.......... Ikke forstyrr forhindrer ikke at samtalen faktisk går gjennom, kun hvorvidt samtalen blir varslet......... Med opptattsignal så mener jeg altså: AT DET IKKE RINGER I DET HELE TATT.

Kanskje noe trøbbel med selve nummeret i en database et sted da siden verken nye mobiler og operatører hjelper.  Ville skaffet nytt nummer og beholdt det gamle som kontantkort på dual sim mobil.

Endret av Komplett ubrukelig
Lenke til kommentar
Komplett ubrukelig skrev (14 timer siden):

Wifi tale da?  Om ikke det hjelper, flymodus + wifi tale 

Som sagt, WiFi-tale på eller av forbedrer ikke ting.. Flymodus er uaktuelt.. Hun er 56-modell.. Skrus flymodus på så vil hun ikke en gang klare å ringe nødnummer hvis hun faller på en mange gåturer..

Etter 9 år i den leiligheten så har hun tragisk nok lært seg å leve med det, og vennene hennes vet at opptatt/mobilsvar første gangen ikke betyr at hun faktisk er opptatt, og at hun ringer de igjen når hun ser SMS med tapt anrop/talemelding.

Endret av ali q
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...