Gå til innhold

Valg av bosted for småbarnsfamilier


Anbefalte innlegg

Er det noe enkel oversikt over forskjellige kommuner / byer / småbyer/tettsted osv over hva de tilbyr og hvordan folk som bor der syntes om området?

Tenker da både på de mørke sidene og de gode sidene.

Ser man på feks finn.no og "lokalkjente" så er det utelukkende gode opplevelser, men alle vet jo hvem som skriver disse også..

Jeg vil vite alt på godt og vondt egentlig.

Har vært heldig å ha en bekjent i offentlig helse før som fint kunne gi meg de mørke statistikkene om feks rusmisbruk, kriminalitet, skolemiljø.
Men han er nå pensjonist så nå som jeg trenger det har jeg lite å gå på.

Jeg og samboer vurderer å flytte på oss til et helt nytt sted for oss begge, og de lokale facebookgruppene i flere områder vi har sett for oss har lite til ingen aktivitet ettersom det kanskje bor et sted mellom 5-6 tusen mennesker i disse områdene.

 

uansett, takk for svar hvis det finnes noen. Tips og råd tas imot med stor takk.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange kommuner har "levekårsundersøkelse" som lister opp de ulike bydelenes medianinntekt, andel av befolkningen med høyere utdannelse, andel innvandrere, andel mottakere av sosialhjelp og barnevernstiltak osv.

Hvis du søker etter kommunenavn og levekårsundersøkelse kan det godt være du finner noe nyttig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...