Gå til innhold

Malware(?) Får ikke formatert 2 ukjente partisjoner


Anbefalte innlegg

Hallo!  Jeg har klart å bli infisert av noe maleware på pcen min! Jeg er i alle fall ganske sikker på at det er det.

 

Det startet med at pcen plutslig begynte å bruke mye mer krefter en den har gjort tidligere, mange forskjellige prosesser som kjørte som jeg overhodet ikke kjenner til. 

Det var også 3 ulike brukere / kontoer som var lagt til.  Jeg mister etter hvert administrator tilgang. Men de andre ukjente "kontoene" hadde det.  Jeg hadde kun bruker rettigheter.

 

Jeg klarte å få formatert i håp om at det ville fjerne dritten, men til min store overraskelse så hadde jeg plutslig 4 hardisk partisjoner! Jeg har kun hatt 2 tidligere. C og E!

De 2 partisjonene var ikke store var på 100mb(Efi system) og 900 mb ! 

Men jeg får ikke formatert disse 2 små partisjonene eller fjernet de. I alle fall ikke via "Tilbakestilling" i Windows! 

Når jeg klikker på disse to partisjonene i disk behandling så kan jeg ikke velge noe som helst av alternativene. 

Er det noen som har noen gode råd til meg hva jeg kan gjøre her?

Har tenkt muligheten kanskje å installere en ny versjon av Windows som jeg laster inn med en USB, men da må jeg gå til innkjøp av USB og få lånt pc, etc! Så jeg håpet kanskje noen her kunne guide meg til et enkelt og gratis (forhåpentligvis) løsning!

 

Jeg håper jeg har postet denne på riktig sted. 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...