Gå til innhold

Fitbit erfaringer. Ubrukt aktivitetsklokke defekt og avvist. .


Anbefalte innlegg

zanta skrev (6 timer siden):

Skuffende dårlig fra Fitbit. Jeg har fått 2-3 nye klokker fra dem pga feil de siste årene, og det har ikke tatt lang tid fra jeg sendte inn henvendelsen til ny klokke var på vei.

Håper på hjelp fra Power, når jeg snart tar turen dit. Klokken ble kjøpt på salg og jeg vil gjerne ha lik ny, ikke pengene tilbake. Dumt jeg ikke testet klokken med en gang den ble kjøpt i sommer. Ble revet med at god rabatt. 

Er endelig i gang med trening nå. 

Det finnes vel ikke noe norsk/Skandinavisk avdeling på support hos Fitbit? Sendte ny mail med bilder og videosnutt, noen dager etter første mail. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dobbeltposter nå.. 

Kan man kreve å få tilsvarende vare, eller kun penger tilbake? 

Fitbit support er tydeligvis helt borte nå. Ingen svar på flere henvendelser, kun autosvar om to eller flere dager svartid. Har selvsagt sjekket søppelpost... Null respons på snart en måned er for dårlig. 

Klokken ble kjøpt på tilbud hos Power og er nå ikke lengere i salg i den butikken. Med penger tilbake sitter jeg med noen hundrelapper, ikke nok til annen treningsklokke. Men penger tilbake er selvsagt bedre enn verdiløs klokke.

Ønsker kun å få lik eller tilsvarende klokke som virker. Butikken kan vel ikke kreve at kunden må ta dette rett med firma? - Fitbit som ikke svarer... 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
nomore skrev (5 timer siden):

Du som kunde kan velge hvilken del av salgsleddet du vil forholde deg til. Butikken, importør eller produsent.

Normalt sett vil man komme fortest i mål via produsent dersom det er innenfor garanti, samtidig som det er minst arbeid å gå mot butikk.

Det er garanti, som nevnt, ny klokke med feil ut av eske. Siden produsent sin support ikke er tilstede, så får jeg høre i butikk. Er en liten bit til min Power. 

Spørsmålet er om de kan kun gi penger tilbake. Når vare er kjøpt på salg, får man jo ikke ny for den prisen. 

Lenke til kommentar
plankeby skrev (3 timer siden):

Det er garanti, som nevnt, ny klokke med feil ut av eske.

Du har ikke kjøpt en ny klokke, men en nedpriset outletvare som var åpnet og tatt i bruk av første kjøper, og senere returnert. Like fullt har du reklamasjonsrett mot selger. 

Modellen gikk ut i 2021 (ble erstattet av Charge 5), så det å skaffe en ny er nok vanskelig. Får du kjøpesum tilbake, bør du imo være fornøyd. Du finner pent brukte Charge 4 på finn.no til under 400.

Lenke til kommentar
zanta skrev (2 timer siden):

Du har ikke kjøpt en ny klokke, men en nedpriset outletvare som var åpnet og tatt i bruk av første kjøper, og senere returnert. Like fullt har du reklamasjonsrett mot selger. 

Modellen gikk ut i 2021 (ble erstattet av Charge 5), så det å skaffe en ny er nok vanskelig. Får du kjøpesum tilbake, bør du imo være fornøyd. Du finner pent brukte Charge 4 på finn.no til under 400.

Jeg er vant til at det opplyses at varen er b-vare, demo, utstilling og lignende. Her var det ikke opplyst noe slik hverken på varen eller kvittering. Fordi varen var på salg, betyr ikke det at man skal få en brukt vare. Såkalt Outlet (som jo er trendy å bruke på alle salg og rabatter nå) betyr ikke brukte varer.

Sikkert en intern svikt hos den butikken. Emballasjen fremstod heller ikke åpnet. Trolig gadd ikke første kjøper å gjøre noe med feilen og tok åpent kjøp..

Forstår man kan finne brukt, med den risiko det er med batteri, slitasje osv.

At Fitbit support er helt nede er tragisk, de hadde sikkert kunne byttet den mot identisk. Sendte også video til Fitbit support som viser feilen. Man bør forvente å høre noe fra slik support i løpet av 3-4 uker...

Prisen på klokken må ses i sammenheng med at jeg kjøpte noen langt dyrere varer også... 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar
plankeby skrev (17 minutter siden):

Såkalt Outlet (som jo er trendy å bruke på alle salg og rabatter nå) betyr ikke brukte varer.

Dette sier power.no om outlet: "Spar penger på rest-, demo- og returprodukter". Hvis man kjøper et "rest"-produkt på outlet er det vanligvis ubrukt, men hvis det er demo- eller returprodukt er det jo brukt.

Lenke til kommentar
zanta skrev (På 30.1.2023 den 21.40):

Dette sier power.no om outlet: "Spar penger på rest-, demo- og returprodukter". Hvis man kjøper et "rest"-produkt på outlet er det vanligvis ubrukt, men hvis det er demo- eller returprodukt er det jo brukt.

Ja. Da bør det opplyses at det er brukt vare. Man ser jo hele tiden varer på Outlet i butikk, som ofte er varer som skal ut, grunnet ny modell osv. F. eks. en stabel TVer på Outlet. Outlet har arstattet ordet salg i dag. 

Uansett, en avsporing.... 😊 

Kjøpte en vare på Power før dette her, som var returprodukt. Den varen hadde en feil, lydprodukt med konstant durelyd. Den ble bytter raskt og effektivt i butikk, til ny lik vare (som selvsagt virket fint). Tipper noen bruker åpent kjøp på varer med feil, for å slippe bryderi med service osv. 

Oppdatering, kom en respons fra Fitbit nå etter purringer. Sendte inn video av feilen på nytt, alt i hht Fitbit sine instrukser. Prøver igjen. 

Nå er jo ikke dette noe stort problem. Merker jeg er bedre på å hevde reklamasjon på små ting enn store... Liker ikke å klage... 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...