Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kastrere seg selv eller på annen måte bli aseksuell?


Gjest 50859...191

Anbefalte innlegg

Gjest 50859...191

TLDR; uten å gå rundt grøten: Jeg er en 31 år gammel mann. Er det mulig å gjøre meg selv aseksuell? Fjerne alle former for seksuelle drifter? Jeg vet jo man gjør det med f.eks. katter i form av kastrering, så finnes samme mulighet for mennesker? Og hva vil et slikt inngrep evt. innebære?

Hvorfor vil deg dette, lurer du kanskje på? Vel, jeg er en av disse nye, single mennene som det snakkes om semi-regelmessig i media. De som har alt på stell, men som likevel ikke klarer å finne seg partner. Og jeg er lei. For all del, jeg har det generelt sett bra. Har en god jobb jeg trives i, god økonomi og eier både hus og bil. Det materialistiske er det ingen ting å si på. Men jeg er ensom. Og jeg har, som de fleste andre, seksuelle behov som forblir uoppfylt. Så de siste årene har jeg fundert mer og mer på hvorvidt det er mulig å bli kvitt sine seksuelle behov. Jeg har det egentlig ganske bra når jeg ikke er kåt, hvis dere skjønner. 

Når det kommer til flørting, sjekking og de greiene der, så har jeg rett og slett ikke de "sosiale funksjonene" for å tiltrekke meg en partner tror jeg. Noe kan nok læres, men kombinert med fulltids-jobb og en del sosial angst er dette noe jeg ikke har energi eller overskudd til. Har forsøkt nett/app-dating i halvannet år nå, men har enda ikke vært på én eneste date IRL, og ender alltid opp med å bli ghostet av de få som jeg har kommet i prat med. 

Så realiteten er egentlig enkel: I stedet for å bruke mer ressurser og psykisk energi på noe jeg tydeligvis ikke klarer, så vil jeg heller bare bli kvitt hele dette behovet. Jeg tror jeg ville fått det mye bedre om jeg ikke hadde hatt noen seksuelle behov eller følelser. Det er tross alt dette som trekker ned livskvaliteten min, og jeg klarer ikke å se for meg at jeg kommer til å orke å leve i mange år videre i denne situasjonen.

Jeg er overbevist om at noen andre her inne også har vært inne på tanken, kanskje undersøkt det nærmere, eller til og med gjennomført en kastraksjon. Så hvilken tanker og eventuelle erfaringer har dere?

Anonymous poster hash: 50859...191

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Temmelig drøy tanke det der. Har ikke vært borti den problemstillingen der før. Er det ikke da slik at du ender opp med å bli en evnukk?

Har du ingen planer om å få deg en familie og barn og hvem er det som skal arve deg når du dør? Omtrent alle kan finne seg en dame, det at man ikke får bero på en misforståelse. Du får oppsøke et eller annet kristent miljø og si at du ønsker å være fruktbar eller noe. 

Lenke til kommentar

Kastrering virker nå litt vel drøyt. Tenker det er bedre du heller aksepterer å måtte være alene, da vil du nok få det mye bedre med deg selv. Det er ikke noe galt i at du ikke finner en partner potensielt, men det er nok heller noe sosiale medier har fått deg til å tro er galt. Du har klart deg helt til nå uten, og klarer deg fint 30 år + år til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med de over om at det er en drøy tanke og at TS bør legge fra seg ideen om at kjemiske- eller kirurgiske inngrep er løsningen. Slik jeg har forstått det påvirker ikke sterilisering sexlyst uansett. Forsøk heller å falle til ro med situasjonen du er i (om du virkelig har resignert og tenker at det ikke finnes noen der ute for deg). Folk har levd i sølibat i århundrer uten andre hjelpemidler enn viljekraft og eventuelt troen på åndelig bistand og har hatt helt fine liv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, RRhoads said:

Når man er villig til å kastrere seg fordi man ikke lykkes på sjekkern, er det ikke bare at man ikke klarer å snakke med kvinner. Da har man psykiske lidelser, og disse ser kvinner på som røde flagg. 

 

Jeg anbefaler at du tar tak i det egentlige peoblemet gjennom terapi. 

Dette er et godt poeng. Når man tenker kastrering er løsningen da er det noe som har gått galt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 50859...191 skrev (6 timer siden):

*snip*

Anonymous poster hash: 50859...191

Kanskje du har vært for desperat, i møte med det motsatte kjønn? Dette er ingen anklagelse altså, bare et spørsmål du selv må tenke over. Det er også viktig å ikke sikte for høyt. Og man må være åpen og kommunikativ om hva man er ute etter. Blir man avvist må man se seg om etter noen andre, helt til man treffer riktig person. Det er ingen grunn til å ta det personlig og gi opp, bare fordi man ikke er kompatibel med hvert eneste kvinnemenneske der ute .. Vær heller glad du ble avvist idag, så du slipper å oppleve et smertefullt og eventuelt dyrt brudd senere.

Nettdating er ikke for alle. Og det er noe preget av trynefaktor og det faktum at kvinner ofte kan velge og vrake i beilere. (Og da blir de gjerne også mer picky.) Her må man ta seg godt ut, ha litt sjarm og kunne ordlegge seg godt, for å ha en real sjanse.

Sosial angst bekjempes best ved å sosialisere mye og ofte. Hvis du ikke har en hobby eller aktivitet utenfor jobb, hvor du treffer andre folk, så bør du skaffe deg dette. Før du aner ordet av det har du truffet noen. Bare ikke vær utålmodig. Gi faen i det aktive partnersøket en stund og la ting skje av seg selv. Len deg tilbake og nyt tilværelsen! (For alt det du vet har du skrikerunger du må håndtere innen noen år, hvor du vil savne singellivet noe jævlig .. "careful what you wish for" ..)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest 50859...191 skrev (9 timer siden):

 

Jeg er overbevist om at noen andre her inne også har vært inne på tanken, kanskje undersøkt det nærmere, eller til og med gjennomført en kastraksjon. Så hvilken tanker og eventuelle erfaringer har dere?

Anonymous poster hash: 50859...191

Denne «løsningen» virker svært lite gjennomtenkt.  Akkurat som mange andre unge med forskrudde drømmer om å kjøpe seg ut av manglende selvrespekt/selvbilde/naturgitte forutsetninger.

Kastrering er irreversibelt og har mange bivirkninger ut over det seksuelle.  Ønsker du å bli feit, giddeløs og sløv ??

Bruk heller livet på noe du trives med og gi litt f### i andres forventninger….

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Inspector skrev (7 timer siden):

Kastrering er irreversibelt og har mange bivirkninger ut over det seksuelle.

Hvorfor bry seg med fysisk kastrering da det finnes godt fungerende kjemiske løsninger? Det finnes altså behandling for å få 'utstyret' til å parkere fullstendig, noe du garantert kan få hjelp til hos fastlege / psykiater.. 
🙂  

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Woff skrev (22 minutter siden):

De fleste har vel lest om denne formen i forbindelse med pedofile og jeg kan skrive under på at det fungerer ja!

Nei det er akkurat det det ikke gjør. Det har vist seg at slike folk forsetter fordi det ikke har effekt om de slutter å bruke det. 

Men nå er ikke dette en diskusjon om det temaet overhode så tenker man ikke skal dra dette opp her.

TS jeg tror det beste du kan gjøre er å ta kontakt med din fastlege og snakke om hva du føler og at han da kan henvise deg videre til DPS. Disse tankene du går rundt med om kastrering fordi du ikke får deg dame er virkelig noe du må jobbe med. Det å kastrere seg har som flere har vært inne på konsekvenser som du ikke vil kunne reversere, da spesielt om det gjøres fysisk. Men selv da vil ikke sexlysten forsvinne. Du vil få de trangene om du kastrerer deg fysisk. Men om du gjøre det med medikamenter så vil det bare vare fram til du slutter å bruke det. 

Om du vil være sølibat så er det jo ditt valg. 

Lenke til kommentar
Gjest 50859...191 skrev (17 timer siden):

Det materialistiske er det ingen ting å si på. Men jeg er ensom. Og jeg har, som de fleste andre, seksuelle behov som forblir uoppfylt. Så de siste årene har jeg fundert mer og mer på hvorvidt det er mulig å bli kvitt sine seksuelle behov. Jeg har det egentlig ganske bra når jeg ikke er kåt, hvis dere skjønner. 

Kan ikke si jeg skjønner nei, er du kåt så napp lauken, er du ensom så hjelper det neppe å kappe av rognpåsan, ensomhet er ensomhet og kåthet er kåthet det ene fikser ikke det andre. 

  

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Gjest 5ef70...2cc

Det er mulig at sexkjøp blir lovlig i Norge en gang i fremtiden, så ikke mist motet. Du kan evt ta deg en tur til Amsterdam eller Asia, da får du behovet dekket. 😊 Dette ordner seg skal du se. 

Anonymous poster hash: 5ef70...2cc

Lenke til kommentar
Woff skrev (2 timer siden):

Hvorfor bry seg med fysisk kastrering da det finnes godt fungerende kjemiske løsninger? Det finnes altså behandling for å få 'utstyret' til å parkere fullstendig, noe du garantert kan få hjelp til hos fastlege / psykiater.. 
🙂  

Å "parkere" utstyret vil bare gjøre alt verre, da er man i samme situasjon men da fungerer ikke utstyret en gang, det gjør lite med driftene og de underliggende problemene.

TS, som andre over meg sier, søk hjelp hos legen din. Din situasjon kan ikke løses ved å gå til slike drastiske verk.
Har du vært hos en psykistrater og fått en vurdering? Har du vært utredet for ADS?

Lenke til kommentar

Sterilisering gjør bare at du ikke kan få barn. Kastrering gjør noe med hormonene du produserer. Et typisk problem med kastrerte (hann-)hunder er at de blir overvektig, og de får større risiko for enkelte sykdommer (kreft?). De kan også bli mer føyelig og mindre selvhevdende (som typisk er motivasjonen). Ikke sikkert at du ønsker det for deg selv.

For å få full effekt av kastrering så må man gjøre det før puberteten.

https://www.abcdyr.no/tjenester/sterilisering-og-kastrering

Endret av knutinh
Lenke til kommentar
Gjest 50859...191

TS her. Takk for svar 😊 Jeg er enig i at det er en drøy tanke og ide, og jeg har brukt flere måneder bare på å vurdere om jeg skulle skrive noe her inne. Det er ikke noe jeg hadde hoppet uti uten å tenke meg om 100 ganger først. I første omgang ville jeg bare finne ut om det i det hele tatt er mulig å fjerne alle former for seksuelle drifter.

Uansett, det ser ut til at kastrering ikke vil ha ønsket effekt, og da er det heller ikke noe poeng i å vurdere det videre tror jeg. Tankegangen min har vært at dersom jeg likevel kommer til å være alene resten av livet, så vil mine seksuelle følelser bare gi meg motgang og depresjon. Hvis jeg skal være alene, så har jeg jo ikke noe behov for dem uansett. Derfor tenkte jeg at det enkleste, dersom det er/var mulig, var å kvitte seg med dem og bli "aseksuell". 

Som nevnt har jeg det ganske greit ellers, men jeg har verken de sosiale antennene eller skillsene til å få damer interessert i meg som noe annet enn venner. Og i stedet for å fortsette å prøve og feile, som igjen drar meg ned psykisk, ville det vært ganske befriende om jeg kunne kvitte meg med hele greien. Jeg antar noen skjebner er å være "evig singel", og da kan det jo være greit å slippe å lengte etter noe man likevel ikke får.

Jeg har forøvrig vært i ett forhold tidligere. Det varte i nesten fem år, og det er den eneste perioden i livet mitt der jeg virkelig har følt meg lykkelig. Dessverre fant hun seg en annen bak min rygg. Det er nok mange som vet hvordan det føles...

I forhold til det å søke hjelp hos lege eller psykolog, så er det noe jeg har gjort jevnlig av og på igjennom livet, helt siden videregående. Dessverre har det ikke vært til noe særlig hjelp, men det går jo an å forsøke igjen

Takk for svar anyway 😊

Anonymous poster hash: 50859...191

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...