Gå til innhold

Her er PC-kravene for Hogwarts Legacy


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående den store kontroversen, hvor står dere?

En liten oppsummering(på hvordan det startet ihvertfall), klippet og limt fra internettet:

"What did J.K. Rowling say, exactly?

On June 6, 2020, Rowling retweeted an op-ed piece that discussed “people who menstruate,” apparently taking issue with the fact that the story did not use the word women. “‘People who menstruate.’ I’m sure there used to be a word for those people. Someone help me out. Wumben? Wimpund? Woomud?” she wrote.

That initial tweet garnered a lot of backlash, but the Harry Potter author did not relent and wrote about her views in more detail. “If sex isn’t real, there’s no same-sex attraction. If sex isn’t real, the lived reality of women globally is erased. I know and love trans people, but erasing the concept of sex removes the ability of many to meaningfully discuss their lives. It isn’t hate to speak the truth,” she tweeted. “The idea that women like me, who’ve been empathetic to trans people for decades, feeling kinship because they’re vulnerable in the same way as women—i.e., to male violence—‘hate’ trans people because they think sex is real and has lived consequences—is a nonsense.”

She continued, “I respect every trans person’s right to live any way that feels authentic and comfortable to them. I’d march with you if you were discriminated against on the basis of being trans. At the same time, my life has been shaped by being female. I do not believe it’s hateful to say so.”

Er ikke dette en fjær(ikke det en gang etter min mening) som har blitt til ti høns?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Rogshit skrev (45 minutter siden):

Angående den store kontroversen, hvor står dere?

Å boikotte spillet skader alle andre mer enn det skader Rowling.

Det her er vel det som finnes i Harry Potter-universet som hun er minst involvert i. Det er garantert flere som er trans eller er i mot Rowling som har vært involvert i å lage spillet. Forsøker man å boikotte spillet for å straffe Rowling straffer man også de personene. Det er litt som saken rundt Antonsen nylig. Når man avlyste jule-episoden som var spilt inn så gikk det mer utover alle de andre personene som har vært med å produsere og delta i episoden enn Antonsen selv.

Hva man synes om Rowling burde ikke påvirke spillet. Og det du klipper inn rundt Rowling hører ikke hjemme i tråden her synes jeg. Hva Rowling synes om transpersoner og hva du, jeg eller andre mener om tankene til Rowling er ikke relevant til spillet.

Edit: 

Limefreak skrev (55 minutter siden):

Riktig at minstekravet krever mer lagringsplass enn anbefalt?

Litt rart. Regner med tallene er byttet om eller at et av de er feil. Høyere innstillinger kan jo kreve med ledig plass da teksturene kan være av høyere oppløsning. Samtidig så lastes vel alt ned uansett, slik at man kan har alle tekstur-størrelser uavhengig av innstillingene. 

Kand det være at det er noe shader-kompilering eller utpakking og caching som skjer når man skrur opp på høyere grafikknivå? 

Eller så er det bare at det anbefales å ha litt ekstra ledig plass selv om du strengt tatt kun trenger plassen spillet tar strengt tatt. Er det ikke slik at jo mer full en SSD blir jo tregere kan ting bli?

Edit: Nå er begge 85 GB, så da var den gåten løst

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Rogshit skrev:

Angående den store kontroversen, hvor står dere?

En liten oppsummering(på hvordan det startet ihvertfall), klippet og limt fra internettet:

"What did J.K. Rowling say, exactly?

On June 6, 2020, Rowling retweeted an op-ed piece that discussed “people who menstruate,” apparently taking issue with the fact that the story did not use the word women. “‘People who menstruate.’ I’m sure there used to be a word for those people. Someone help me out. Wumben? Wimpund? Woomud?” she wrote.

That initial tweet garnered a lot of backlash, but the Harry Potter author did not relent and wrote about her views in more detail. “If sex isn’t real, there’s no same-sex attraction. If sex isn’t real, the lived reality of women globally is erased. I know and love trans people, but erasing the concept of sex removes the ability of many to meaningfully discuss their lives. It isn’t hate to speak the truth,” she tweeted. “The idea that women like me, who’ve been empathetic to trans people for decades, feeling kinship because they’re vulnerable in the same way as women—i.e., to male violence—‘hate’ trans people because they think sex is real and has lived consequences—is a nonsense.”

She continued, “I respect every trans person’s right to live any way that feels authentic and comfortable to them. I’d march with you if you were discriminated against on the basis of being trans. At the same time, my life has been shaped by being female. I do not believe it’s hateful to say so.”

Er ikke dette en fjær(ikke det en gang etter min mening) som har blitt til ti høns?

Jeg synes man kan være imponert av et produkt eller en prestasjon uten at man støtter alt ved personen som utfører presentasjonen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg liker forresten at de har delt såpass mye av spillet hittil. Gleder meg til spillet, men føler samtidig jeg har ganske realistiske forventninger. Blir nok ingen GOTY, men tenker det blir et perfekt spill for oss som ønsker å gjenoppleve litt nostalgi med Harry Potter-universet :) .

Og så er det koselig med et lite rollespill, selv om det sikkert kunne vært laget et "Hogwarts: Battle Royale" også

Lenke til kommentar
Rogshit skrev:

Angående den store kontroversen, hvor står dere?

En liten oppsummering(på hvordan det startet ihvertfall), klippet og limt fra internettet:

"What did J.K. Rowling say, exactly?

On June 6, 2020, Rowling retweeted an op-ed piece that discussed “people who menstruate,” apparently taking issue with the fact that the story did not use the word women. “‘People who menstruate.’ I’m sure there used to be a word for those people. Someone help me out. Wumben? Wimpund? Woomud?” she wrote.

That initial tweet garnered a lot of backlash, but the Harry Potter author did not relent and wrote about her views in more detail. “If sex isn’t real, there’s no same-sex attraction. If sex isn’t real, the lived reality of women globally is erased. I know and love trans people, but erasing the concept of sex removes the ability of many to meaningfully discuss their lives. It isn’t hate to speak the truth,” she tweeted. “The idea that women like me, who’ve been empathetic to trans people for decades, feeling kinship because they’re vulnerable in the same way as women—i.e., to male violence—‘hate’ trans people because they think sex is real and has lived consequences—is a nonsense.”

She continued, “I respect every trans person’s right to live any way that feels authentic and comfortable to them. I’d march with you if you were discriminated against on the basis of being trans. At the same time, my life has been shaped by being female. I do not believe it’s hateful to say so.”

Er ikke dette en fjær(ikke det en gang etter min mening) som har blitt til ti høns?

jeg kjøpte iallefall spillet 4uker tidlig noe jeg vanligvis ikke gjør nettopp fordi jeg vet JK vil få noe royalties. Hun har med en gjeng å gjøre som ikke bare krever inkludering og anerkjennelse, men total underkastelse for denne nye "religionen".
  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Rogshit skrev (11 timer siden):

Angående den store kontroversen, hvor står dere?

En liten oppsummering(på hvordan det startet ihvertfall), klippet og limt fra internettet:

"What did J.K. Rowling say, exactly?

On June 6, 2020, Rowling retweeted an op-ed piece that discussed “people who menstruate,” apparently taking issue with the fact that the story did not use the word women. “‘People who menstruate.’ I’m sure there used to be a word for those people. Someone help me out. Wumben? Wimpund? Woomud?” she wrote.

That initial tweet garnered a lot of backlash, but the Harry Potter author did not relent and wrote about her views in more detail. “If sex isn’t real, there’s no same-sex attraction. If sex isn’t real, the lived reality of women globally is erased. I know and love trans people, but erasing the concept of sex removes the ability of many to meaningfully discuss their lives. It isn’t hate to speak the truth,” she tweeted. “The idea that women like me, who’ve been empathetic to trans people for decades, feeling kinship because they’re vulnerable in the same way as women—i.e., to male violence—‘hate’ trans people because they think sex is real and has lived consequences—is a nonsense.”

She continued, “I respect every trans person’s right to live any way that feels authentic and comfortable to them. I’d march with you if you were discriminated against on the basis of being trans. At the same time, my life has been shaped by being female. I do not believe it’s hateful to say so.”

Er ikke dette en fjær(ikke det en gang etter min mening) som har blitt til ti høns?

Tidenes største kontrovers ut av ingen ting. Verden har fanken meg gått helt av skaftet. Rowling forsvarer jo trans personers rettigheter så det holder. Selvfølgelig har hun rett i hva man sier. Når man begynner å bestride de mest basale biologiske prinsipper, så har man enten alvorlig misforstått noe eller har en vrangforestilling. Alle skal få lov til å leve ut sin identitet og har rett på forståelse og respekt, men man kan ikke kreve, forlange eller forvente at resten av verdens befolkning skal mene det samme. 

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Olethros skrev:
Rogshit skrev (46 minutter siden):

Er ikke dette en fjær(ikke det en gang etter min mening) som har blitt til ti høns fjærkre som legger egg?

Fiksa det for deg. Kan ikke være for forsiktig i disse dager, vet du.

Jeg kommer fra en generasjon hvor vi ikke hadde tid til å sitte på ræva hele dagen og føle seg krenket . Jeg tror dagens generasjon lider av kjedsomhet , verfall endel mennesker .
  • Liker 6
Lenke til kommentar

De av kan søke på internett kan finne mange lengere dekninger av hva som er skrevet og sagt, både for og imot. Det er mer enn et tweet, det er (etter min mening) en strøm av ytringer med misinformasjon, essays og pengegaver/støtte til TERF-organisasjoner. Hvis man tror at dette ikke har gjort reell skade på enkeltindivider så kan jeg oppfordre dere til å gjøre et lite dypdykk i hva Rowlings har foretatt seg de siste årene.

 

En person som har er så stort talerør som Rowlings har reell makt, det får konsekvenser utover ytringene. Det er ikke "bare krenk". Det er heller ikke mange andre virkemidler igjen enn boikott. 

 

//T

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pokker... Dette spillet har jeg sett frem til også slapp de info idag om at spillet kommer med det forbanna Denuvo programet...

Jaja... Da blir det 0 kjøp på meg da jeg har hatt 2 andre spill med den dritten og det har ikke vært noe annet en problemer for meg.

Synd....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ikke hatt en GPC(gaming PC) på lenge nå, så alltid artig å hoppe innom disse artikelen for å få en pekepinne på hva jeg kanskje burde skaffe en dag. Men når folk sier de punger ut 50 lapper for en ny PC og ikke en gang har med VR, så blir jeg litt "OI DA"(for å skrive det mildt). Backlogen min er for stor nå uansett.

Så er det også alltid moro å hoppe innom en Harry Potter/Rowling artikkel... For no barnehage det kan føre til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...