Gå til innhold

Det usedvanlige vinterværet rundt om på Kloden.


Anbefalte innlegg

Windfarmer skrev (5 timer siden):

OK, gi meg en kilde som beretter at CO2 nivået i atmosfæren i 1940 var på 380 ppm, mens når de vitenskapelige målingene startet på slutten av 1950 - tallet, hadde nivået sunket til under 320 ppm. Videre kan vi basert på Vostokprøvene slå fast at Co2 nivået i de siste 400.000 år har variert omtrent slik;

1280px-Vostok_Petit_data.svg.png

Så i de siste 400.000 årene har CO2 nivået variert mellom ca. 280 ppm og ca. 185 ppm, deretter begynner menneskene å brenne fossile kilder og det øker til - i følge deg - til 380 ppm i 1940 for så i 1960 å falle til 320 ppm. Og etter at vi får pålitelige prøver stiger det veldig støtt og jevnt til i dag ca. 418 ppm.

Hvor sprø skal man være for ikke å innse at dette er patent tøv, hvor ble det av (380 minus 320) de 60 ppm som forsvant fra 1940 til 1960? 

 

 

På grunn av de naturlige svingningene i temperatur 🙂

Hvor lenge skal folk være opphengt i svadaen som kommer fra de godt betalte "klimaforskerne" rundt omkring ?
Jeg trodde faktisk dette var avslørt som svindel for lenge siden og noe kun noen få langt på venstresiden fortsatt trodde på. Men det er vel der du hører hjemme da 🙂

 

Endret av Frank Olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Frank Olsen skrev (22 minutter siden):

På grunn av de naturlige svingningene i temperatur 🙂

Hvor lenge skal folk være opphengt i svadaen som kommer fra de godt betalte "klimaforskerne" rundt omkring ?
Jeg trodde faktisk dette var avslørt som svindel for lenge siden og noe kun noen få langt på venstresiden fortsatt trodde på. Men det er vel der du hører hjemme da 🙂

 

Hør her lille venn, disse "godt betalte klimaforskerne" er stort sett en myte som dere Klimarealister har forsøkt å etablere i flere tiår, og der dere har mislykkes totalt. Spør heller hva Ole Humlum har fått betalt for å skrive disse crackpotartiklene for det såkalte Global Warming Policy Fondation - også kjent som GWPF:

The State of the Climate in 2021 (thegwpf.org)

Dette drittorganet oppgir ikke en gang hvor de få pengene fra, mens ni av ti forskningsartikler i anstendige journaler har full åpenhet om denne type spørsmål.

Sorry Frank Olsen, du er totalt indoktrinert og vil sitte igjen som et stykke kanonføde, av omtrent samme verdi som russiske straffanger som har blitt sendt ut for å kjempe i Bakhmut mot amnesti etter seks måneder.

Exxon Mobil har oppgitt dette tøvet, Shell har oppgitt dette tøvet, Statoil har gitt opp dette tøvet og til og med Saudi Aramco er i ferd med å oppgi dette tøvet. 

Der er ikke mer penger å hente for å støtte dette tøvet.

Det eneste som gjenstår er at Frank Olsen og et par andre på denne strengen snart må innse at de har blitt ført bak lyset og har blitt lurt. Ikke forvent noen sympati eller støtteerklæringer fra Shell eller Saudi Aramco. Dere har vært kanonføde og nyttige idioter, ikke forvent noen hjelp eller sympati.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
Frank Olsen skrev (3 timer siden):

Hvor lenge skal folk være opphengt i svadaen som kommer fra de godt betalte "klimaforskerne" rundt omkring ?

Å hvem skal man høre på da? Rørlegger Tore og snekker Bjarne?

Eller de med mange års utdanning og forskning innenfor relevant tema?

Nei, jeg tror du skal bruke god gammeldags bondevett: La rørleggeren gjøre rørleggerarbeid og snekkeren snekkerarbeid, ikke motsatt.

Er du syk, håper jeg for all del du oppsøker lege og ikke botaniker.

Både rørlegger, snekker og lege tar seg betalt for den jobben de gjør.

For noen år siden var jeg hos en tannlege som sa helt ærlig: Hull er gull

Det samme gjelder for de som forsker på tema rundt klima.

Selv om overstående tar seg betalt for jobben de gjør, betyr ikke det at man er uærlige.

Både lege og tannlege tar seg grovt godt betalt, pga. deres lange utdanning. For ikke snakke om spesialister. Med din tankegang skal vi ikke stole på de som utfører operasjoner og transplantasjoner.

"Om det finnes ytterst få leger eller spesialister som mener man kan behandle tykktarmbetennelse med grønnsåpe, så skjønner de fleste at dette er tull.

Med din tilnærming, så skal vi stole på de ytters få, og vi ville endt med å behandle de med tykktarmbetennelse med grønnsåpe"

Gi meg en eneste grunn til at man skal stole på hjemme/amatørforskere innen klima kontra forskere med relevant utdanning og mange års forskning innen samme tema, med konsensus.

 

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...