Gå til innhold

Remote File Manager. Ala den i TV, Qnap


-=Petter=-

Anbefalte innlegg

@strike_ 

Bare leste inne på sidene dems, og virket veldig innviklet. Mulig det ikke er det altså

Men jeg er en Win type og kan dette kjøres automatisk da maskinen går?

Grunn til spm er at nedlastningene skjer på en PI, og alt lagres på en Win maskin. Den står sjelden på, bare da det trengs. Er det da mulig å sette dette til å starte da maskin våkner, laste det over fra PI, rense etc. Blir vel kanskje nesten som et sync program med litt ekstra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, -=Petter=- said:

@strike_ 

Bare leste inne på sidene dems, og virket veldig innviklet. Mulig det ikke er det altså

Men jeg er en Win type og kan dette kjøres automatisk da maskinen går?

Grunn til spm er at nedlastningene skjer på en PI, og alt lagres på en Win maskin. Den står sjelden på, bare da det trengs. Er det da mulig å sette dette til å starte da maskin våkner, laste det over fra PI, rense etc. Blir vel kanskje nesten som et sync program med litt ekstra

Det ser kansje innviklet ut, men det er ikke det. At win maskinen ikke alltid er på gjør at det blir litt mer innviklet, men ikke umulig. Isåfall kan man jo sette opp en sricpt som vekker opp maskinen og kansje sette i gang disse appene manuelt. Man kan selvfølgelig sette opp en script som starter disse prossessene automatisk når maskinen er på, men det er isåfall noe man må gjøre selv og er ikke en del av appene. Eller appene vil jo sette i gang dette automatisk selv, men hvis maskinen ikke er på vil de jo feile. Disse appene er jo designet for at alt skal skje automatisk, men det forutsetter jo at maskinene er på hele tiden. Og når de ikke er det så skaper jo det litt mer kompleksitet. 

Nå vet jeg ikke hvor ofte du gjør dette, men er det ikke så veldig ofte blir vel dette litt overkill ja. Gjør du det derimot ofte ville jeg sett litt nærmere på det, for det høres ut som ufattelig mye manuell jobb du gjør om du gjør dette ofte. Bare å gjøre det du gjør manuelt på en episode av en serie tar jo fort over minuttet. Endre navn, flytte, slette overflødige filer etc. Og har du mange episoder da så blir det jo fort en del minutter. 

Edit: For ikke å snakke om å søke opp å laste ned alt selv, bare det tar jo flere minutter. *Grøsser ved tanken til å gå tilbake til å gjøre ting manuelt slik som du gjør nå*

Men om du ser nærmere på det så ville jeg kjørt disse appene på PI'en din. Regner med den er på hele tiden? Om du ikke lager noe custsom script og setter de opp helt vanilla så vil de jo feile på å flytte filene over til win maskinen når den ikke er på, og de vil hele tiden prøve å fullføre denne oppgaven helt til de klarer det. Så det vil bli masse errors i loggene, men det er jo mulig å leve med. For å unngå dette må man nesten scripte noe selv. Eller gå over til å ha win maskinen på hele tiden, som løser alle problemer uten noe ekstra jobb ;)

Endret av strike_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...