Gå til innhold

Hva vil skje med bruktbilprisene over nyttår?


RaymondK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (1 time siden):

Jeg skrev bilens liv. 

Hadde ikke vært like stor mangel på ressurser om folk hadde brukt gjenstandene til de ikke fungerer lengre, istedet for å bytte de ut når det kommer noe nytt. 

Ja hadde jo vært kjempe fint om alle brukte bilen livet ut, kunne vi fratatt 80% av befolkningen muligheten for å kjøpe bil..

At folk kjøper noe nytt hele tiden er faktisk det som bidrar til at samfunnet økonomisk sett går rundt og at vi har så mange jobber som vi har. 

Det finnes vel få grupper som betaler mer skatt i Norge enn den som kjøper ny bil. De blir flådd for skatt. Elbil kjøpere er enn sålenge ikke i den gruppen, men det er et spørsmål om tid før regjeringen skal rane dem for avgifter og tenker jeg.

Nybil kjøpere fortjener ikke annet enn en stor takk, for at de både bidrar til at andre får kjøpt billig bil og de tar den største støyten av økonomisk og skattemessig tap.

Endret av MrL
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva synes folk nå som Tesla har kutta prisen. Det kommer jo garantert til å påvirke prisen på brukte Teslaer særlig Y og S modellene synes jeg. Men jeg er mest spend om det kommer det til å påvirke prisen på f.eks. en brukt  e-tron og. Hvis ikke, kommer flere til å gå helst til innkjøp av en Tesla enn e-tron tenker jeg selv. 

Har lyst å skaffe meg en brukt e-tron 55, men de er jo både dyrere og i tillegg har mindre rekkevide enn Tesla Y. Men jeg personlig synes at Tesla er ikke like finn som e-tron verken inn eller utvendig. 

Lenke til kommentar
Paccoo skrev (På 13.1.2023 den 15.45):

Tesla kutter prisene, hva skjer nå med alle di brukte fossilbilene som står rundt omkring på alle landets bilforhandlere? Det begynner å bli rimelig mange av dem. 

Bilen min som jeg kjøpte for et halvt år siden har steget 20 000kr i pris ser jeg, en annen jeg kjøpte for hele 10 år siden er priset nøyaktig det samme.

Lenke til kommentar
halaa skrev (12 timer siden):

Hva synes folk nå som Tesla har kutta prisen. Det kommer jo garantert til å påvirke prisen på brukte Teslaer særlig Y og S modellene synes jeg. Men jeg er mest spend om det kommer det til å påvirke prisen på f.eks. en brukt  e-tron og. Hvis ikke, kommer flere til å gå helst til innkjøp av en Tesla enn e-tron tenker jeg selv. 

Har lyst å skaffe meg en brukt e-tron 55, men de er jo både dyrere og i tillegg har mindre rekkevide enn Tesla Y. Men jeg personlig synes at Tesla er ikke like finn som e-tron verken inn eller utvendig. 

Du kan PRUTE i dagens bruktmarked. 

Lenke til kommentar
14 hours ago, Musefella said:

Bilen min som jeg kjøpte for et halvt år siden har steget 20 000kr i pris ser jeg, en annen jeg kjøpte for hele 10 år siden er priset nøyaktig det samme.

Åsen type bil er det du har? En anna ting, ser at det ligger Tesla Y 2023 modell rund 560 tusen kr. på finn. Lurer på om det er den nye prisen etter priskutt? Eller hva kostet en tesla Y for et par måneder siden/før priskutt? 

Lenke til kommentar
31 minutes ago, halaa said:

Åsen type bil er det du har? En anna ting, ser at det ligger Tesla Y 2023 modell rund 560 tusen kr. på finn. Lurer på om det er den nye prisen etter priskutt? Eller hva kostet en tesla Y for et par måneder siden/før priskutt? 

Priskuttet på Long Range var på 90 tusen kroner. I tillegg må man betale vektavgift på 17 tusen kroner etter nyttår. Pluss at alt ekstrautstyr over 500 tusen blir ilagt moms på 25 %. Så for en bil speccet til 500 tusen er prisforskjellen på ca 73 tusen kroner ned etter priskuttet 13. januar sammenlignet med i fjor. Jeg har alltid vært litt fascinert over det rushet og euforien når flere tusen biler pumpes ut på en måned og folk blir grepet av panikk og fomo. Det er alltid mange som blir brent i slike situasjoner når de skal kjøpe mer enn de trenger eller at de kjøper 2-3 biler som de skal tjene penger på flipping.

Lenke til kommentar
halaa skrev (På 20.1.2023 den 15.36):

Åsen type bil er det du har? En anna ting, ser at det ligger Tesla Y 2023 modell rund 560 tusen kr. på finn. Lurer på om det er den nye prisen etter priskutt? Eller hva kostet en tesla Y for et par måneder siden/før priskutt? 

Det er en 2004 modell pajero 3,2 did gls som jeg betalte 98000 for 12 år siden faktisk, ikke 10 som jeg sa tidligere.

 

De ligger rundt 100 000 ser jeg for de som ikke er opprustet og ikke har gått 300000~

Endret av Musefella
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...