Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg kjøpte akkurat et brukt 2080Ti AMP, men føler ikke jeg oppnår den FPSen jeg håpte på. Hadde tidligere 2060 GHOST, og selv om alt ser bedre ut nå er FPSen den samme eller lavere enn tidligere. 

Jeg har følgende oppsett og oppnår FPS rundt 95-105 i Warzone nesten uavhengig av settings. Har gjort nødvendige endringer på Nvidia kontrollpanel. Når jeg kjører MSI Afterburner ligger GPU på rundt 70 % og CPU på rundt 80 % utnyttelse, så det skal heller ikke stoppe der selv om jeg vil få en bottleneck på kanskje 10 %. Jeg hadde forventet å ligge på rundt 120-130 fps. 

Noen tips? 

  • Ryzen 7 3700x
  • GeForce RTX 2080Ti AMP
  • Corsair AX860 PSU
  • DDR4 3200MHz 16GB
  • MSI MPG B550 GAMING PLUS Hovedkort
  • AOC 144hz skjerm, 1 MS
Endret av skemar
Legge til info
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Høres litt ut som bottleneck dette her altså.

Du vil jo helst ikke ha en CPU kjørende på 100% da dersom du får noe som er veldig heavy som en eksplosjon eller noe lignende så vil den droppe en del fordi det blir for krevende som igjen vil forårsake stuttering. 

 At du får mellom 95 og 105 fps er jo rimelig greit det da? At du forventer å få over dette tror jeg kanskje er litt ambisiøst. Blir litt overrasket over at du klager på en slik fps og ikke f.eks 60 fps, dette du viser til er jo relativt god fps på et nokså nytt spill (warzone 2). 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Når du har en bottleneck spiller jo det ikke noen rolle om du oppgraderer GPUen, du vil jo ikke få noe høyere FPS når du har det.. Men jeg er ingen ekspert på dette. Kanskje @Nizzen har noen innspill? Vet du er en røver på hardware :)

Håper du finner ut av det TS men om du ikke gjør det så kan du jo slå deg selv på brystet og si at 95 til 105 fps ikke er særlig dårlig. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det er ikke jeg heller, men det kommer vel an på hva som stopper hva? Tidligere stoppet skjermkortet prosessoren å yte fullt, men nå stopper prosessoren skjermkortet å yte fullt. Det jeg mener er at den "grensen" nå skal være flyttet videre oppover, og ikke stoppe på samme plass som tidligere. Men som nevnt, jeg er ingen ekspert. 

Lenke til kommentar
39 minutes ago, cinax said:

Sliter selv med dette. Har 12700k og rtx 4080, har ikke mer enn 100 fps. Har googla meg frem til at man er avhengig av gode ram brikker med god ventetidstiming for å få opp fps i warzone 2. Har selv ddr4 3200mhz brikker, men tydeligvis veldig dårlig ventetidstiming.

Du vil helst ha 4000c14 med 12700k. Tipper du da får nær 200 fps :D I allefall så lenge du ikke er gpu bound.
Hvilke 3200 brikker har du? Har du 3200c14, så kan det fikses lett.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
7 hours ago, skemar said:

Poenget er at 2060 6GB ga akkurat samme FPS, som er et betydelig dårligere kort. En som jeg spiller med har samme GPU som meg, men en i9-9900k. En annen har 2070, hakket dårligere GPU, og i9-9900k. Begge de ligger på 130+ i FPS. 

Altså! 9900K er en vesentlig bedre Gaming cpu enn 3700x, så at de har bedre fps er forventet. 

Egentlig så suger alle Ryzen pre 5k serien balle 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Mumriken said:

Altså! 9900K er en vesentlig bedre Gaming cpu enn 3700x, så at de har bedre fps er forventet. 

Egentlig så suger alle Ryzen pre 5k serien balle 😉

True story :D
Med 9900k fikk jeg 240 fps i Battlefield V mens med MAX tuned 3900x  og max tuned ddr4  fikk jeg 180fps.



 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Nizzen skrev (3 timer siden):

Du vil helst ha 4000c14 med 12700k. Tipper du da får nær 200 fps :D I allefall så lenge du ikke er gpu bound.
Hvilke 3200 brikker har du? Har du 3200c14, så kan det fikses lett.

Har c18 brikker. Noen som kunne ha gitt meg en link til gode brikker jeg kan kjøpe? 😃

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...