Gå til innhold

Dette grepet er det berre å hylle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Må være noe seriøst feil med anmelders setup. Jeg kjører spillet i 5120x1440 med 12900K, 32GB ram og RTX 4090. Alle settings på max ink. alle Raytracing påslått med DLSS/FSR avslått. Jeg har mellom 70-150fps litt avhengig av hvor man er så klart. Kanskje mer også, men kun testet litt.

Lenke til kommentar
38 minutes ago, DigImp said:

Må være noe seriøst feil med anmelders setup. Jeg kjører spillet i 5120x1440 med 12900K, 32GB ram og RTX 4090. Alle settings på max ink. alle Raytracing påslått med DLSS/FSR avslått. Jeg har mellom 70-150fps litt avhengig av hvor man er så klart. Kanskje mer også, men kun testet litt.

Ein veit jo aldri med spel som nett er kome ut, og ser det er fleire som melder om ein del trøbbel med yting. Det kan hende eg har fått same trøbbel her. Men eg har testa 4090en på ein anna PC (nettopp fordi det var så voldsom reduksjon med RT) med omtrent same resultat, då med ein 12900k, ikkje 13900k.

Resultata med dei andre innstillingane verkar logiske jf. resultata i den gamle versjonen. Men det verkar som utviklaren har bomma på optimaliseringa. Flaskehalsen i 1080p er veldig rar.

Me skal uansett teste opp ein ny testbenk i løpet av desember, så eg kan alltids reinstallere Witcher då og køyre nye testar og eventuelt oppdatere artikkelen. Benchmarkruta vår går for øvrig gjennom Heirarch Square, som er kanskje det mest krevande området i heile spelet. 4K krev òg ein del meir enn 5120x1440. 

Endret av iR' BR34K
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en med 1080 Ti så oppleves dette som en oppgradering som resulterer i en nedgradering. Jeg må eksperimentere mer med innstillingene, men så langt både ser og kjører det dårligere ut enn før på min rigg. Mye av "stemningen" virker også borte. Ting oppleves også veldig glatt og smooth teksturmessig noe som også oppleves kunstig og som en nedgradering ettersom det fjerner detaljer. Farger virker også mer kalde nå. Det er gjort litt interessante grep hvor ting kanskje kan oppleves mer realistisk, men dette er en fantasy verden hvor en del av magien forsvinner om det skal se ut som det gjør utenfor vinduet mitt. Merkelig nok opplevde jeg også å bli motion sick ganske raskt, dette til tross for at det første jeg gjorde var å skru av motion blur.

Som nevnt, det må eksperimenteres mer, men førsteinntrykket på en med en eldre rigg hvor spillet var helt fantastisk FØR oppgraderingen, så er førsteinntrykket en direkte skuffelse. Håper det går seg til.

Er dog lite optimistisk ettersom bare det å se på før/etterbildene i denne artikkelen så syntes jeg også at det er en unaturlig nedgradering selv om artikkelforfatter er av motsatt oppfatning (det er lov det altså).

Endret av Marfu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
iR' BR34K skrev:
38 minutes ago, DigImp said:

Må være noe seriøst feil med anmelders setup. Jeg kjører spillet i 5120x1440 med 12900K, 32GB ram og RTX 4090. Alle settings på max ink. alle Raytracing påslått med DLSS/FSR avslått. Jeg har mellom 70-150fps litt avhengig av hvor man er så klart. Kanskje mer også, men kun testet litt.

Ein veit jo aldri med spel som nett er kome ut, og ser det er fleire som melder om ein del trøbbel med yting. Det kan hende eg har fått same trøbbel her. Men eg har testa 4090en på ein anna PC (nettopp fordi det var så voldsom reduksjon med RT) med omtrent same resultat, då med ein 12900k, ikkje 13900k.

Resultata med dei andre innstillingane verkar logiske jf. resultata i den gamle versjonen. Men det verkar som utviklaren har bomma på optimaliseringa. Flaskehalsen i 1080p er veldig rar.

Me skal uansett teste opp ein ny testbenk i løpet av desember, så eg kan alltids reinstallere Witcher då og køyre nye testar og eventuelt oppdatere artikkelen. Benchmarkruta vår går for øvrig gjennom Heirarch Square, som er kanskje det mest krevande området i heile spelet. 4K krev òg ein del meir enn 5120x1440. 

Største forskjellen på oss er at du kjører DDR5. Men i 1080p yter disse kortene svært dårlig. Man må kaste en del krutt på de for å få solid ytelse :)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg hadde i utgangspunktet veldig lyst til å spille igjennom spillet med RT på, men om jeg velger å spille dette igjen så blir det uten RT og muligens å nedgradere til 3.2 da jeg får over 50% reduksjon i ytelse som rett og slett er en for stor ulempe. RT er kjempe fint men det er fremdeles ekstremt krevende. Håper CDPR klarer å optimalisere det enda litt mer. Jeg har også problemer med at spillet rett og slett krasjer så håper de får fikset dette og. 

Ser fram til oppdateringer fra CDPR. Jeg har ikke dårlig tid så om dette tar tid får jeg heller kose meg med andre spill. 

Marfu skrev (5 timer siden):

For en med 1080 Ti så oppleves dette som en oppgradering som resulterer i en nedgradering. Jeg må eksperimentere mer med innstillingene, men så langt både ser og kjører det dårligere ut enn før på min rigg. Mye av "stemningen" virker også borte. Ting oppleves også veldig glatt og smooth teksturmessig noe som også oppleves kunstig og som en nedgradering ettersom det fjerner detaljer. Farger virker også mer kalde nå. Det er gjort litt interessante grep hvor ting kanskje kan oppleves mer realistisk, men dette er en fantasy verden hvor en del av magien forsvinner om det skal se ut som det gjør utenfor vinduet mitt. Merkelig nok opplevde jeg også å bli motion sick ganske raskt, dette til tross for at det første jeg gjorde var å skru av motion blur.

Som nevnt, det må eksperimenteres mer, men førsteinntrykket på en med en eldre rigg hvor spillet var helt fantastisk FØR oppgraderingen, så er førsteinntrykket en direkte skuffelse. Håper det går seg til.

Er dog lite optimistisk ettersom bare det å se på før/etterbildene i denne artikkelen så syntes jeg også at det er en unaturlig nedgradering selv om artikkelforfatter er av motsatt oppfatning (det er lov det altså).

Dersom du har problemer med spillet og rett og slett ikke liker oppdateringen så kan du gå tilbake til 3.2 ved å gå til steam/GOG og velge properties på spillet og trykke på beta og velge classic. 

Jallarotta skrev (2 timer siden):

Bortsett fra refleksjonen i vannet så ser jeg overhode ikke noen forskjell. Smått skarpere tekstur bare, men det er minimalt!

Det er veldig mye som du kanskje ikke har lagt merke til.. Raytracing er en veldig subtil endring som du egentlig ikke ligger så mye merke til med mindre du er gjort obs på hvordan du ser forskjell. Prøv å slå på/av det. Teksturene er også mye mer detaljerte. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Tåka said:
18 hours ago, Jallarotta said:

Bortsett fra refleksjonen i vannet så ser jeg overhode ikke noen forskjell. Smått skarpere tekstur bare, men det er minimalt!

Samma her ser ikke noe forskjell i det hele tatt.

Husker vi hadde denne diskusjonen for en haug år siden med Deluxe Edition av 1'ern og 2'ern. :D den dør aldri med TW.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

 

Tåka skrev (På 15.12.2022 den 14.11):
Jallarotta skrev (På 14.12.2022 den 19.50):

Bortsett fra refleksjonen i vannet så ser jeg overhode ikke noen forskjell. Smått skarpere tekstur bare, men det er minimalt!

Samma her ser ikke noe forskjell i det hele tatt.

Da bør du sjekke igjen. :) Ikke glem at W3 kom ut i 2015, og du blir kanskje lurt av minnet ditt.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...