Gå til innhold

NTNU eller UiB ?


dørmatte

Anbefalte innlegg

dørmatte skrev (På 13.2.2023 den 21.15):

I min op tenkte jeg på informasjonsteknologi og økonomi hos UiB, men jeg har hørt at siving-utdanningene hos UiB er noe å styre unna. NHH's økonomiutdanning er derimot anerkjent som Norges beste.

Jeg må nok bare tilegne mer informasjon om de ulike studiene jeg tenker på. Problemet er bare at dersom jobbmarkedet for fysikere er dårlig, står det selvfølgelig ikke på UiB sin nettside. 

Litt avhengig av hvilken retning/profil du velger på fysikk, så er mitt inntrykk at jobbmarkedet for fysikere er bra. Fysikere er ofte veldig anvendelige. Når det er sagt er jeg selv fysiker, hvilket nødvendigvis medfører en viss bias.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Raspeball skrev (På 14.2.2023 den 22.53):

Litt avhengig av hvilken retning/profil du velger på fysikk, så er mitt inntrykk at jobbmarkedet for fysikere er bra. Fysikere er ofte veldig anvendelige. Når det er sagt er jeg selv fysiker, hvilket nødvendigvis medfører en viss bias.

Hvilken retning innenfor fysikk vil du anbefale? 

Lenke til kommentar
dørmatte skrev (På 16.2.2023 den 23.47):

Hvilken retning innenfor fysikk vil du anbefale? 

Det er kanskje en floskel, men jeg ville gått for den retningen som du selv finner mest givende/interessant/etc.
Det kommer jo også litt an på hva du ønsker å gjøre, og det er jo ikke alltid man har det klart for seg før man begynner å studere. Ser du for deg et liv i akademia? Kontorjobb? Laboratoriearbeid? Det er svært mange muligheter. Selv endte jeg opp med en teoretisk retning, og har jobbet i skoleverket noen år nå. De fleste av mine nærmeste studievenner endte stort sett opp med teoretiske retninger, og har endt opp i alt fra akademia til helsesektoren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...