Gå til innhold

iPhone til 2 åringer


Anbefalte innlegg

Denne kvinnen ga sin 2-åring en iPhone i julekalendergave.

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/toaringen-fikk-iphone-i-julekalenderen-helt-forkastelig/15327228/

En ung kvinne ved navn Julianne Nygård ga sin 2-åring en iPhone i julekalendergave. Ikke det at jeg bryr meg så jævlig, men jeg syntes det var noe spesielt. Hva faen skal en 2-åring med en iPhone. Ungen skjønner vel ikke engang hva det er for noe. Hva tenker dere om dette?

Er menneskeheten i ferd med å bli dummere? Det er ihvertfall lett å tenke den tanken når man leser om stupiditet på dette nivået. Ser enkelte som har møtt denne kvinnen kaller henne oppegående, men hvorfor gir hun da slike gaver som forteller folk det motsatte?

Folk ble oppmerksom på dette stuntet da hun hadde lagt ut en skrytesnap av gaven hun ga til 2-åringen. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva det er og prisen på det spiller forsåvidt ikke noen rolle, bortsett fra at det i seg selv er idiotisk tenkt, men jeg tenker at en unge ikke har noe nytte av den annet enn å lekeringe og pusle med den. Det er uansvarlig på grunn av at det er elektronikk, og at den kanskje kan ha biter og deler som ikke er egnet for et barn å leke med, hvis den blir demontert eller ødelagt.

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (10 minutter siden):

Hva det er og prisen på det spiller forsåvidt ikke noen rolle, bortsett fra at det i seg selv er idiotisk tenkt, men jeg tenker at en unge ikke har noe nytte av den annet enn å lekeringe og pusle med den. Det er uansvarlig på grunn av at det er elektronikk, og at den kanskje kan ha biter og deler som ikke er egnet for et barn å leke med, hvis den blir demontert eller ødelagt.

Men vi kan ikke avvise at denne kvinnen faktisk ikke er av de skarpeste knivene i skuffen. Hun er visstnok gift med en pilot også. Hvis piloten er enig i gavevalget, så vil jeg ha varsel når han er ute å flyr. Tror ikke jeg vil sitte på med flyet han flyr 😅

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Kul_Djevel said:

Men vi kan ikke avvise at denne kvinnen faktisk ikke er av de skarpeste knivene i skuffen. Hun er visstnok gift med en pilot også. Hvis piloten er enig i gavevalget, så vil jeg ha varsel når han er ute å flyr. Tror ikke jeg vil sitte på med flyet han flyr 😅

Synes det er tåpelig av henne å kjøpe en så dyr mobil til hennes barn ja.
Men kanskje enda tåpeligere at folk bruker tid på nett for å diskutere dette (meg inkludert).

Å lage slike kommentarer om mannen hennes basert på hennes gavevalg synes jeg kanskje er det mest tåpeligste da 😊.

Lenke til kommentar
SweetDollarTee skrev (4 minutter siden):

Synes det er tåpelig av henne å kjøpe en så dyr mobil til hennes barn ja.
Men kanskje enda tåpeligere at folk bruker tid på nett for å diskutere dette (meg inkludert).

Å lage slike kommentarer om mannen hennes basert på hennes gavevalg synes jeg kanskje er det mest tåpeligste da 😊.

Mye som fremstår som tåpelig for deg da antar jeg 😅 Må jeg virkelig understreke at kommentaren om hennes mann kun var ment humoristisk. Trodde denne emojien 😅 faktisk understreket det.

Jeg synes ikke dette er så tåpelig å diskutere. Å påpeke svakheter og stupiditet ved menneskeheten kan da være nyttig

Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (18 timer siden):

Vi må nesten tenne et lys for denne familien. De fikk jo en stor strømregning i Oktober og hevder de må snu på hver krone:

https://www.seher.no/kjendis/et-sjokk/77461498

Men å gi en iPhone 14 til 2 åringen går bra.

 

Kan opprette en spleis. 

Nei, hva skal man si... barn ned i 2 årsalderen bruker vel allerede nettbrett og får låne mors telefon, så det å gi en slik duppedings i gave kan jo være "forståelig", men da snakker vi om å arve en gammal en, og låne den til toåringen slik at man slipper grøt og buser på sin egen.. Når man går til innkjøp av en ny Iphone til en 2 åring, for så å legge det ut på en konto som er levebrødet deres, høres mer ut som en måte å skaffe seg oppmerksomhet på, eller vise frem sin rikdom. 

Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (19 timer siden):

Jeg tror ihvertfall at inntoget av sosiale medier har gjort folk dummere. 

Da må du for det første definere hva dum er. Lav IQ? Eller noe mer subjektivt? Bare fordi folk gjør ting som man ikke liker betyr ikke at de er dumme.

Det er også lett å glemme at Internett har gjort at man får alt som skjer i hele verden rett i trynet.

Før internett ville du ikke hørt om disse tingene engang, og da er det jo lett å tenke at disse dumme tingene ikke skjedde. Men det gjorde de. Nå er forskjellen at alle får høre om det, og en positiv ting er at alle kan presse de folkene til å endre oppførselen.

Det er veldig lett å tenke at ting er verre nå enn før, men det er bare fordi man var ignorant (pga mangel på informasjon).

Angående sakens kjerne så liker jeg ingen av de omtalte eller det de gjorde, men det er vanskelig å dømme IQ ut av noe som er mer usmakelig enn noe annet.

Endret av Comma Chameleon
Typo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (1 time siden):

Da må du for det første definere hva dum er. Lav IQ? Eller noe mer subjektivt? Bare fordi folk gjør ting som man ikke liker betyr ikke at de er dumme.

Det er også lett å glemme at Internett har gjort at man får alt som skjer i hele verden rett i trynet.

Før internett ville du ikke hørt om disse tingene engang, og da er det jo lett å tenke at disse dumme tingene ikke skjedde. Men det gjorde de. Nå er forskjellen at alle får høre om det, og en positiv ting er at alle kan presse de folkene til å endre oppførselen.

Det er veldig lett å tenke at ting er verre nå enn før, men det er bare fordi man var ignorant (pga mangel på informasjon).

Angående sakens kjerne så liker jeg ingen av de omtalte eller det de gjorde, men det er vanskelig å dømme IQ ut av noe som er mer usmakelig enn noe annet.

Vel all forskning tyder på at menneskeheten blir dummere. Du kan jo lese om hvordan nordmenn har blitt dummre:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/nordmenn-blir-dummere/9575751/

Så kan man diskutere årsakene til det. Jeg tror ikke sosiale medier gjør folk smartere. Snarere tvert imot.

Før internett så leste jo folk bøker i det minste.

Lenke til kommentar
Kul_Djevel skrev (3 timer siden):

Vel all forskning tyder på at menneskeheten blir dummere. Du kan jo lese om hvordan nordmenn har blitt dummre:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/nordmenn-blir-dummere/9575751/

Så kan man diskutere årsakene til det. Jeg tror ikke sosiale medier gjør folk smartere. Snarere tvert imot.

Før internett så leste jo folk bøker i det minste.

Det er interessant, ikke et godt tegn det nei. Virker dog som trenden før startet før internett tok av. Det kan jo også peke mer på dårlig utdanning og/eller en holdningsendring i samfunnet som gjør at de ikke verdsetter utdanning og realfag for eksempel.

Jeg tror ikke sosiale medier er skylden i det, men jeg tror heller ikke at Facebook og TikTok hjelper. Det er både dumme og smarte folk på sosiale medier, og jeg tror de er dum/smart av andre ting som ikke har med sosiale medier å gjøre.

Det å lese en bok er ikke nødvendigvis bedre enn å lese artikler på nett, høre på lydbøker, se YouTube-videoer, høre på podcaster. Det kommer alt an på hvilken type innhold man velger, ikke formen det kommer i. Jeg vil påstå man får mer av å se på  Vsauce på youtube enn å lese en eller annen krim-bok. Og lydbøker er jo populært, kanskje mer enn å lese vanlige bøker (uten at jeg har statistikk på det).

Jeg bruker en del tid på nett, kanskje man kan kalle diskusjon.no og reddit for sosiale medier, men mesteparten av tiden jeg bruker på slike steder bruker på å lære noe nytt eller oppå nye perspektiver. Ikke bare memes og doomscrolling som mer typiske SoMe inneholder (som for så vidt Reddit også kan ha en del av).

Jeg tror jeg skylder på dårlig oppdragelse som ikke gjør barn nysgjerrig på å lære og ikke gjør de flinke til å lære. Og så kan sikkert skoler og lærere også få litt av skylden hvis de gjør en dårlig jobb med å inspirere elevene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...