Gå til innhold

VW ID3 ladeluke lar seg ikke åpne - frosset?


DrOnline

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Hadde dette problemet et par ganger med e-golfen også. Bare middels imponert av at samme design later være brukt i ID3. Trykker inn luka, den komprimeres som forventet, men spretter ikke opp. Er -7 her nå. Fungerte fint tidligere denne uka.

Jeg leste i manualen at det er en liten snur man kan trekke i, gjemt bak et panel i bagasjerommet. Jeg fant denne snora (det er to der, men den andre er visst til nødvesen for å åpne dører elns), og jeg dro i den, men den rikker ikke. Dessuten tror jeg at den er til å frigjøre ladekabellåsen, ikke luka. Noen som kan bekrefte det?

Så... noen som har tips? Jeg tenkte jeg kunne trykke den inn og kjapt dra ut luka med en plaststekespade, men det fungerte ikke.

Det er meldt mildere vær i morgen, og jeg kommer meg til jobb og tilbake, så jeg tenker jeg skal prøve igjen da, men det er pokker så irriterende, uansett. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DrOnline skrev (17 timer siden):

Prøvde ikke noen av de tingene, selv om har tro på begge deler. Vann i pose ja, som det ble påpekt.

Som meldt ble det mildvær i dag da, så da jeg låste opp bilen i morgen spratt luka oppe av seg selv. Jeg burde nok flekke litt med tørkepapir inni låsemekanisken.

Tørk ut all vann og skit som har samlet seg der, og smør alle bevegelige deler med silikonspray.

Varmt vann i pose bør virke hvis den fryser fast igjen.

Lenke til kommentar

Test også snoren når det er mildt, så ser du om den åpner luken også, noe den burte. Den var ikke der på eGolfen, så måtte innom Møller en gang da den hadde kilt seg fast, og ikke på grunn av frost.

Ha en liten fille eller noe liggende i bilen som man tørker av før man lukker på vinteren, så vil det hjelpe litt. Synd de ikke har skjønt at det bør være varmerundt den. Måtte kjøre en del ganger med luken oppe på eGolfen, da jeg ikke fikk lukket den igjen på grunn av frost. Heldigvis så er den ikke front montert, slik jeg har sett en del Kia eSoul biler har kjørt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Vet tråden er noen måneder gammel, men opplevede selv det samme problemet med min VW Id4. 

Prøvde både med hårføner og pose med varmt vann uten at det hjalp.

Ringte Møller Bil, der jeg kjøpte bilen og fikk snakket med en mekaniker. Han hadde selv hatt samme problem flere ganger med en

e-Golf som han hadde tidligere. Tipset hans var å helle på ei bøtte med varmt vann ( så varmt man får det fra springen). 

Dette hjalp i mitt tilfelle. 

Det er ikke ladeluka som fryser, men låsetappen på innsiden. Det er minimal fare for at det skal komme vann inn i ladekontakten siden gummipakningen på innsiden av luka vil beskytte mot dette.

 

Lenke til kommentar

Var borti samme problemet på en Ford sitt tanklokk engang. Virker som at slike metoder for å låse av lokk generelt ikke fungerer.

I forden sitt tilfelle ble hele mekanismen byttet 3 ganger på garanti uten at det hjalp noe og tilsluitt bare fjærnet av eieren så tanklokket var åpent hele tiden. Var så lei av å stå som en fjott utenfor bensintasjonen og ikke få tanket fordi lokket ikke gikk opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (På 18.2.2023 den 11.30):

Var borti samme problemet på en Ford sitt tanklokk engang. Virker som at slike metoder for å låse av lokk generelt ikke fungerer.

I forden sitt tilfelle ble hele mekanismen byttet 3 ganger på garanti uten at det hjalp noe og tilsluitt bare fjærnet av eieren så tanklokket var åpent hele tiden. Var så lei av å stå som en fjott utenfor bensintasjonen og ikke få tanket fordi lokket ikke gikk opp.

Hva slags Ford var dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...