Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

(bi-xenon d2s) er det fysisk mulig å montere sammen feil?


Mr.M

Anbefalte innlegg

må tenneren (eller ballast som det vel også kalles) stå enten "helt horisontalt eller vertikalt" ?

har denne typen

zucLFh4.png

på høyrelykta la jeg merke til den "stod rett eller i vinkel om man vil, og ble selvsagt slik når jeg fikk den på plass igjen også.

på venstrelykta, fulgte alt med ut når jeg skulle løsne tenneren (altså inkl. låse-ringen under, og pæren) så ble litt forfjamset og glemte legge merke til hvordan posisjon det stod, og måtte fikle litt for å få det fra hverandre. Når jeg setter sammen og alt på plass igjen, ser jeg at tenner står på skrå.

Men lysene virker, så tilsynelatende er alt ok.

så tenner må nødvendigvis ikke sitte helt likt h vs. v ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

altså, for å utdype/presisere hva jeg mener med "posisjon" eller "vinkel",

 - hvis man ser rett inn i lyktene fra baksiden, stod tenneren på høyre lykt eksakt slik som på dette bildet:

9hs3O9s.png

er altså det jeg mente. Kall det gjerne "loddrett"

på venstre lykt derimot, så står tenneren på skrå "klokka 2", for å uttrykke det slik.

Lenke til kommentar

Når "mann i gata" skal bytte xenonpære så går det ofte til det steget at de må spørre om hjelp for å få det sammen igjen. Et hverdagslig spørsmål på et bilverksted.

Disse tennerene skal stå rett og jeg hadde ikke slått meg til ro med at den ene står skeivt selvom alt tilsynelatende fungerer. Det har noe med tvangstanker og kvaliteten på arbeidet å gjøre.

På lik linje som kunden så klarer eller ikke jeg å få dette på plass og jeg må hente speil, lys, og begynne å feilsøke. Innimellom en jobb jeg kan brenne av en time på og noe vi ikke pleier å ta betalt for.

Ved slike forespørsler så er det alltid noe rundt pæreholder som har knekt, blitt bøyd e.l og spørsmålet er om man klarer å redde situasjonen. 

På denne typen pleier en av tappene/vingene på tenner å være knekt av, og denne plastbiten sitter kilt fast i pæreholder sporet.
Når du får fjernet denne plastbiten så får du satt tenneren riktig, og det er nok hold i de 3 resterende festene.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mekker`n skrev (5 timer siden):

Disse tennerene skal stå rett og jeg hadde ikke slått meg til ro med at den ene står skeivt selvom alt tilsynelatende fungerer.

nei, det gnager litt i meg, men tror jeg muligens er på sporet av noe etter å ha funnet/sett denne opplysende video'n, med endel momenter man kanskje ikke er klar over sånn uten videre.

(hopp over første 35 sek. med slitsomme babes)

 

bl.a. at man må påse (på tenner-modulen) at det er spor i den gule ringen nede i, som må korrespondere med ditto spor i den sorte kragen. Vet ikke om det er årsaken til at ene tenner-modulen min står på skrå, men er verdt å undersøke. I følge han guru'en der, er det i alle fall feil slik tenneren står i lykten min, -de skal alltid stå i 90-grader vinkel, som forsåvidt også du sa. Det med ulike typer festeringer er også interessant, men ikke et issue, da jeg ikke har byttet de.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...