Gå til innhold

Hvordan opprettholde den onde populasjonen og bringe den videre


Anbefalte innlegg

Onde mennesker er hans tjenere, og de gjør tjenester for ånden. Men ånden ønsker bare seksuelle tjenester, han ønsker ikke så mye av andre typer voldelige tjenester for da går samfunnet under. Men problemet ånden har med disse onde tjenere er at de er voldelige over hele linja. Og for å mette disse blodtørstige skapningene er ånden nødt til å skape noe i samfunnet som de kan livnære seg på.

Hvordan får ånden det til å livnære hans blodtørstige tjenere uten at de utøver unødvendig vold i samfunnet, det rette spørsmålet er hvordan temmer han sine egne blodtørstige tjenere for å unngå at de utøver vold og blir tatt og utstøtt fra samfunnet?

For å opprettholde så mange av hans onde tjenere som mulig i samfunnet så er han nødt til å ha en strategi for å temme de, slik at de ikke gjør noe dumt og blir oppdaget og utstøtt, da mister han jo en av sine tjenere, så det er i åndens interesse å temme sine egne onde tjenere slik at de ikke går over grensene.

En måte ånden kan gjøre dette på er å skape en krig, når hans blodtørstige tjenere ser og leser om krigen og ser bilder av den i nyhetene, da får de en slags "metthetsfølelse" og får mindre behov for å være voldelig resten av dagen. Dette er en måte ånden kan mette sine blodige tjenere.

Men årsaken til at han metter dem er jo fordi at de ikke skal gjøre unødvendig dumme ting å bli utstøtt og tatt for det, for da mister han jo tjenere. Så ånden "mater" sine onde tjenere med "mat" slik at de ikke gjør disse dumme tingene selv.

Det eneste ånden vil ha fra sine onde tjenere er seksuelle tjenester og resten vil han ikke ha så mye av, strategien er jo å mette disse slik at de holder seg i ro.

Jeg lurer på, hvis du kanskje er en av de som føler deg mettet når du leser om onde hendinger i nyhetene, kanskje du leser om en krig eller leser om noe ondt som skjer og du føler at det metter deg, kan det være at du også er en av hans tjenere da.

Hvordan skal ånden mette sine tjenere for å temme de og for at de skal holde seg skjult fra samfunnet og ikke gjøre noe dumt som gjør at de blir tatt? Er mitt spørsmål.

De onde tjenere er som frø i samfunnet, det er de som bringer de onde genene videre og sørger for at den onde populasjonen opprettholdes og ikke mistes, men mens de sitter der ute og venter og gjør ingenting så er jo ånden nødt til å mette de sånn at de ikke gjør noe dumt, ikke klarer å sitte i ro.

Med en veldig stor ond populasjon så fungerer det akkurat som i dyreparken, du er nødt til å mate løvene slik at de ikke hopper over gjerdet og begynner å spise menneskene som er der, det er veldig lønnsomt for ånden å kaste mat inn til løvene for da sover de resten av dagen. Alt ånden vil ha av de er genene.

Hva mener du er den mest effektive strategien han bruker for å klare dette?

Endret av JunkPotato
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

I dette Kosmos finnes det flere demoner, som du kaller "ånden". Strategien dems er forskjellig, avhengig av ofrenes egenskaper. Noen ganger kopierer dem hverandres strategi ettersom de gode lærer seg å forsvare seg. Litt som i et dataspill.

Denne ånden du refererer til er sikkert han Satan Sjøl?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Mye sprøtt for tiden..

Så en del intervju med eksorsister (pluss en psykiater og en journalist) for en stund siden. De advarer om en økning i henvendelser. Det blir også nevnt at yoga kan være inngangsport til kontakt og besettelse. Grusomme beskrivelser, så her er det nok på sin plass med advarsel om sterk kost.

 

CS Lewis' bok The Screwtape Letters er også verdt å nevne. 

Lenke til kommentar
7 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Det blir også nevnt at yoga kan være inngangsport til kontakt og besettelse. Grusomme beskrivelser, så her er det nok på sin plass med advarsel om sterk kost.

CS Lewis' bok The Screwtape Letters er også verdt å nevne. 

Den boken har jeg faktisk lest, helt ok.
Men vil du forklare meg hvorfor jeg bør være redd for besettelse gjennom yoga?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
JunkPotato skrev (På 29.11.2022 den 5.11):

Hvordan får ånden det til å livnære hans blodtørstige tjenere uten at de utøver unødvendig vold i samfunnet, det rette spørsmålet er hvordan temmer han sine egne blodtørstige tjenere for å unngå at de utøver vold og blir tatt og utstøtt fra samfunnet?

Du har avslørt de onde planene mine. Det er egentlig ganske enkelt. Jeg gir dem godteri mot at de finner på faenskap. Det funker kule.

Kan jeg by deg på en djevelsk god sjokolade?

-k

Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (17 minutter siden):

Den boken har jeg faktisk lest, helt ok.
Men vil du forklare meg hvorfor jeg bør være redd for besettelse gjennom yoga?

Hva spør du om? Hvorfor du bør være redd for besettelse? Eller hvorfor akkurat yoga? 

Jeg kan egentlig ingenting om yoga, og har egentlig tatt det som mer uskyldig "mind/body-trening", men jeg visste at det også fantes knytninger til spirituelle øvelser og positurer. Derfor viste jeg heller bare til erfarne og profesjonelle. Det er for lenge siden jeg så disse til at jeg kan plukke ut nøyaktig hvor det nevnes yoga, men video nr 3 gir "mye info på kort tid" mener jeg.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Fustasjeopphengsforkobling said:

Hva spør du om? Hvorfor du bør være redd for besettelse? Eller hvorfor akkurat yoga? 

Jeg kan egentlig ingenting om yoga, og har egentlig tatt det som mer uskyldig "mind/body-trening", men jeg visste at det også fantes knytninger til spirituelle øvelser og positurer. Derfor viste jeg heller bare til erfarne og profesjonelle. Det er for lenge siden jeg så disse til at jeg kan plukke ut nøyaktig hvor det nevnes yoga, men video nr 3 gir "mye info på kort tid" mener jeg.

Det finnes en tilknyttning til spiritualitet som utøver praktiseres i ulik grad/ingen grad, men hvorfor er dette farlig eller øker sjangsen for besettelse?
Jeg spør om hvorfor akkurat yoga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Atib Azzad skrev (10 minutter siden):

Det finnes en tilknyttning til spiritualitet som utøver praktiseres i ulik grad/ingen grad, men hvorfor er dette farlig eller øker sjangsen for besettelse?
Jeg spør om hvorfor akkurat yoga.

Jeg kan dessverre ikke svare mer enn det nevnte på det spørsmålet. Jeg bare husker det nevnt i intervjuene.

Jeg var egentlig mer interessert i hvordan de diagnostiserer besettelse, og selve fenomenet og ritualet for eksorsisme, men altså; yoga ble også nevnt.

Endret av Fustasjeopphengsforkobling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...