Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Blir våt tung snø lettere etter frost (snømåking / bruk av snøfreser)


Anbefalte innlegg

Hvis man i mildvær ikke blir ferdig med snømåkingen fordi det er så tung og kram snø og utsetter et par dager da det slår om til minusgrader , blir da "tung-snøen" lettere å jobbe med bokstavelig talt eller blir den like tung og vanskelig eller verre?

LAGT TIL I ETTERTID ❄️:
Skulle kanskje ha tatt med at jeg kom hjem etter å vært 7 dager bortreist og at veien jeg måker er nesten 100 meter grusvei og at det ble litt for mye å ta på de tre timene jeg var i stand til å jobbe da jeg var ganske utkjørt da jeg kom hjem.

Endret av infoerbra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
infoerbra skrev (6 minutter siden):

Hvis man i mildvær ikke blir ferdig med snømåkingen fordi det er så tung og kram snø og utsetter et par dager da det slår om til minusgrader , blir da "tung-snøen" lettere å jobbe med bokstavelig talt eller blir den like tung og vanskelig eller verre?

Best å få bort snøen før den fryser. Evt blir tråkket/overkjørt mye mens det er mildt. Så kommer kulda og lager en issåle som du faktisk kan bli plaget med en hel vinter.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm
infoerbra skrev (18 minutter siden):

Hvis man i mildvær ikke blir ferdig med snømåkingen fordi det er så tung og kram snø og utsetter et par dager da det slår om til minusgrader , blir da "tung-snøen" lettere å jobbe med bokstavelig talt eller blir den like tung og vanskelig eller verre?

Snøen vil komprimere mer når du utsetter og vanskeligere å skrape/fjerne.

Om du ønsker asfalt på vinteren, fjern all snø med en gang, det er lettere for da slipper du å skrape komprimert is.

Kan du leve med is, strø sand på isen.

Enkleste er å strø isen, med mindre man har behov for isfri asfalt.

Endret av Slettet-7QKwQIfm
Lenke til kommentar
52 minutes ago, Labelle said:

Så kommer kulda og lager en issåle som du faktisk kan bli plaget med en hel vinter.

Nei det er bare kosearbeid. Bare vent når snøhaugen har gjennomgått flere sykluser med plussgrader/minusgrader samtidig som mengden vokser, med det resultat at det ligger mange lag med is-såler under hverandre. Da - når du skal måke denne for hand, da vet du hva tungt arbeid er 😵

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...