Gå til innhold

Lg oled med telia box. Switcher ut og inn av hdr?


Anbefalte innlegg

For noen uker siden begynte TVen å hoppe ut og inn av hdr. Mens programmet går blir plutselig skjermen svart i et par sekunder og så kommer det hdr symbol øverst i høyre hjørne. Hva skjer? Er det noen oppdatering som har gjort dette, er det noen innstillinger jeg må endre? Veldig irriterende. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.telia.no/kundeservice/tv/support-tv/telia-box/problem-ved-android-11-oppdatering/

 

Dårlig fargegjengivelse på sendinger

Telia box støtter HDR video som gir bedre fargedynamikk i bildene. Men ikke alle TVer håndterer dette like bra. Hvis du opplever blasse bilder eller annen unaturlig fargegjengivelse kan du prøve å:

  1. Gå til Innstillinger (tannhjulet nederst i HJEM-menyen)
  2. Velg Enhetsinnstillinger
  3. Velg HDMI
  4. Velg Utvidet dynamisk område
  5. Velg alternativet ‘Tilpass til innhold’
Lenke til kommentar

Har LG Oled som er ca 5 år gml, koblet til Apple TV kun (trådløst oppsett med Altibox appen  på AppleTV så jeg slipper å forholde meg til fysisk kabling fra Altibox dekoderen)  Den hopper inn og ut av HDR på youtube kun når reklamen vises.  Ganske genialt det blir 1 sek reklame så svart 1-2 sek  og hopper ut og reklamen magisk ferdig...

Antar det er en bug i Youtube appen (på Apple TV) da dette startet for en god stund tilbake (og ikke skjedde tidligere) og har ikke tenkt fortelle Youtube om den :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
On 3/27/2023 at 9:34 PM, Viking1 said:

Er det noen som har erfaringer med bruk av HDMI Splitter mot Telia box ?
Jeg ønsker å kjøre p to TV'er samtidig, men er usikker på om dette vil forringe bilde/lyd. Jeg er avhengig av full HDR og Atmos/Dolby.

Med mindre du har en eller annen aktiv splitter er sjansen for å få dette til å fungere nær 0 grunnet kravene til signalkvalitet for slikt innhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...