Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hypertensjon etter covid/mrna vaksine


Gjest f0007...0b1

Anbefalte innlegg

Gjest f0007...0b1

I denne tråden ønsker jeg å finne ut om det finnes flere der ute med lignende symptomer etter gjennomgang av covid 19, eller vaksinering mot sykdommen. Jeg har nemlig det siste året vært på utallige sjekker hos legen, og har nå fått påvist høyt blodtrykk. Det som virker rart for meg er at selv om blodtrykket mitt har vært noe forhøyet tidligere, så har det aldri vært så høyt som nå, etter covid 19-sykdom og 3 mrna-vaksiner. Vi snakker økninger på rundt +20 sys og +10 dia enn tidligere. Det som er enda rarere er at blodtrykket ser ut til å fortsette og øke, selv om jeg har lagt om kostholdet og gått ned ca 15kg. Derfor har jeg begynt å lure på om det er en sammenheng mellom cov-sars2 og hypertensjon. Jeg har googlet mye og funnet noen studier som støtter teorien min, men alle studiene sier at det trengs mer forskning rundt dette.

Derfor spør jeg her, er det noen som føler på det samme, og som er like bekymret som meg fordi dere ikke finner noen andre grunner til at blodtrykket øker etter covid 19/vaksinasjon? Egne erfaringer og teorier er også velkomne.

Anonymous poster hash: f0007...0b1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke se bort fra at det er en sammenheng her. (Vi ser jo at enkelte kvinner rapporterer inn permanente menstruasjonforstyrrelser.)

Som «alle andre» antar jeg du har vært igjennom både vaksiner og sykdomsforløp. 

Selv har jeg ikke merket noen endring i blodtrykk, selv etter flere runder med sykdommen. Så ikke bruk meg til å få bekreftet din situasjon. (Men det betyr ikke automatisk at din opplevelse er feil — bare at det ikke er en automatikk som rammer absolutt alle!)

Dersom dette er Covid-relatert eller vaksine-relatert, er det nok en mindre vanlig bivirkning. Ergo vil folk flest ikke kunne bekrefte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

No er ikkje høgt blodtrykk så heilt uvanleg i utgangspunktet, og har å gjere med både arv, miljø/livsstil, alder, kjønn osv. Mi erfaring er dessutan at digitale blodtrykkapparat måler høgare blodtrykk enn "gammaldags" manuell måling. Skal ein kunne svare på spørsmålet ditt må det gjerast ein studie der ein samanliknar ei gruppe som er vaksinerte med ei anna gruppe som ikkje er vaksinerte, for å sjå om det er skilnad på gruppene.

Eg måtte byrje med blodtrykksmedisin lenge før koronaviruset oppstod, har teke 4 dosar koronavaksine og har ikkje merka noko endring i blodtrykk til- eller frå.

Endret av torbjornen
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Hører ikke med blant vaksineskeptikerne. Har tvert i mot hoppet på første og beste mulighet til å få vaksine så hurtig som mulig.

Hadde imidlertid en periode med uforklarlig og påfallende dårlig kondis etter siste boosterdose med mrna. Gikk ikke til legen med det, men etter et par uker så var alle symptomer borte og alt var tilbake som normalt.

Leste i ettertid at man kan risikere en betennelse i hjerteregionen etter mrna vaksine og at symptomene kan være så lite speifikke som en periode med dårligere kondis. (Når det er snakk om et kortvarig forløp som går over.)

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2021/08/06/104-tilfeller-av-betennelse-i-hjertet-etter-koronavaksine/

Om dette kan være koblet til blodtrykk, det kjenner jeg ikke noe til. Forsøkte å google litt om det fantes noen kjent sammenheng mellom mrna og høyt blodtrykk. Fant bare noe info om at det i noen skjeldne tilfeller kunne oppstå høyt blodrykk akutt etter vaksinering. (Fikk alltid beskjed om å sette meg ned for å vente en periode etter vaksinering, man aldri om hvorfor jeg måtte vente.)

https://accp1.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/jcph.2037

Synes at man bør være stort sett positive til vaksineringen, men at man samtidig må forsøke å følge med i det som finnes av risikofaktorer. Det vil jo også være feil å avvise det som finnes av fakta og erfaringer rundt bivirkninger, og at det bør være en balansert åpenhet både rundt fordeler og ulemper.

Ved de første vaksineringene med mrna så merket jeg ingen ting. Etter siste boosterdose så var det en liten periode med påfallende redusjon i fysisk kapasitet, som nå har gått helt over. Det kan jo også skyldes andre faktorer enn vaksinen.

Endret av arne22
Lenke til kommentar
Gjest f0007...0b1

Ja, jeg har vært gjennom både vaksiner og sykdomsforløp. Sykdom og 2 vaksiner i fjor, og 3. dose tidligere i år.

Det skal sies at jeg har vært utsatt for ekstra mye stress det siste året, men det har avtatt nå de siste månedene, uten at blodtrykket har gått noe ned. Tvert imot så ser det ut som det fortsetter å stige, og det har nå nådd et kritisk punkt der legen vil putte meg på medisiner. Men jeg er der at jeg ikke vil behandle symptomer for et eller annet som ikke har med livsstil å gjøre.

Jeg spurte legen om hvilken forklaring han har på at blodtrykket mitt har gått opp etter at jeg begynte å leve sunnere, men det hadde han ikke noe godt svar på sa han. For et halvt års tid siden var blodtrykket mitt på rundt 140, nå har det bikket 160. Det er absolutt ikke normalt. Jeg spurte også legen om det kunne være svulst på nyrene som gjør at kroppen reagerer ved forhøyet adrenalin og bp, men til det sa han at de ikke tester for slike ting med mindre medisinen ikke ser ut til å fungere.

Anonymous poster hash: f0007...0b1

Lenke til kommentar
16 minutes ago, Guest f0007...0b1 said:

Det skal sies at jeg har vært utsatt for ekstra mye stress det siste året, men det har avtatt nå de siste månedene, uten at blodtrykket har gått noe ned. Tvert imot så ser det ut som det fortsetter å stige, og det har nå nådd et kritisk punkt der legen vil putte meg på medisiner. Men jeg er der at jeg ikke vil behandle symptomer for et eller annet som ikke har med livsstil å gjøre.

Høyt blodtrykk er nok litt spesielt. Det er nok i utgangspunktet feil å behandle feil livsstil med medikamenter, i stedet for å korrigere over mot en mer sunn livsstil. Når det gjelder høyt blodtrykk, så er jo ikke dette bare et symptom, men det kan også være en årsak til utvikling av en lang rekke andre alvorlige sykdommer, som for eksempel hjerneslag og hjerteinnfarkt.

Ville ha valgt å bruke medisiner mot høyt blodtrykk for å oppnå en kortvarig effekt, og så også se på livsstilsfatorer for å oppnå en mer langsiktig effekt og en situasjon der man ikke behøver medisiner. Ville ikke ha gått med vedvarende høyt blodtrykk i lengre tid enn nødvendig, selv omdet er vanlig. Det er jo også vanlig og normalt at det oppstår følgesykdommer.

Endret av arne22
Lenke til kommentar

Gener spiller som regel en mye større rolle i dette enn man skulle tro.

En praktisk, ikke vitenskapelig eksempel, er foreldrene mine.

Far har røykt, drukket og vart noe overvektig hele livet til og med 70+. Som lege har han nok erfart også en del stress i arbedsverdagen livet ut.
Han har lavt blodtrykk og det har alltid vært sånn.

Moren har levd sunt, alltid i toppform fysisk, aldri røykt eller rørt noe særlig alkohol, og er 8 år yngre.
Hun har vært på blodtrykk medikamenter siden hun var 45.

Hva vil jeg frem med dette?
Vel, helse og biologi er ikke noe eksakt vitenskap. 
Enkelte ting kan ikke forklares, verken på noe enkelt eller komplisert måte.

Jeg ser ikke hvordan det å holde fokus på mulige eller umulige sammenhenger kan hjelpe deg.
Du lever allerede sunnere, du får god oppfølging, det er bare å fortsette sånn.

Det vil uansett bli umulig å stadfeste noe, når det er et bekreftet faktum at covid19 som virus kan påvirke flere organer, så det blir aldri mulig å isolere virus effekten fra en potensiell vaksine bivirkning

  • Liker 1
Lenke til kommentar
mronym skrev (21 timer siden):

Det vil uansett bli umulig å stadfeste noe, når det er et bekreftet faktum at covid19 som virus kan påvirke flere organer, så det blir aldri mulig å isolere virus effekten fra en potensiell vaksine bivirkning

Nei, det er sant. Om ikke "Gjest" vil søke i mer alternativ retning for å finne detox/avgiftning etter vaksine. Beklager hvis det er helt uaktuelt. 

Det er en del salt i ferdigmat, og salt har tradisjonelt blitt sett på som uheldig for dem som har høyt blodtrykk. 

Furunålste o.l. sies å virke. 

https://www.youtube.com/watch?v=SyNWYiOjwaQ

 

 

Lenke til kommentar
54 minutes ago, Nepa said:

Nei, det er sant. Om ikke "Gjest" vil søke i mer alternativ retning for å finne detox/avgiftning etter vaksine. Beklager hvis det er helt uaktuelt. 

Det er en del salt i ferdigmat, og salt har tradisjonelt blitt sett på som uheldig for dem som har høyt blodtrykk. 

Furunålste o.l. sies å virke. 

https://www.youtube.com/watch?v=SyNWYiOjwaQ

 

 

Detox har nok samme vitenskap med seg som flat earthers, men så sant Norge er et fritt land står det et flust av muligheter for gjest til å kaste både tid og penger på mirakler som tjenere andre ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke lest alle postene, kommer kun med et lite tips i tilfelle du ikke allerede har tenkt på det:

Husk at blodtrykket (BT) reagerer på mange forskjellige ting, og bør tas når du selv føler du er rolig og avslappet (sovet godt, ikke drukket veldig mye coffeinholdige drikker, etc.). Blir du litt stressa når du sitter på kontoret og kjenner blodtrykksmansjetten blåse seg opp? Kjøp deg en BT-maskin og ta trykket hjemme. Du skal sitte avslappet i en stol, vente 3-5 minutter, så ta tre blodtrykk. Dropp den første målingen. Vurder å be om en 24-timers BT-måling fra fastlegen. 

Lykke til 😃

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
On 11/26/2022 at 6:04 PM, Guest f0007...0b1 said:

I denne tråden ønsker jeg å finne ut om det finnes flere der ute med lignende symptomer etter gjennomgang av covid 19, eller vaksinering mot sykdommen. Jeg har nemlig det siste året vært på utallige sjekker hos legen, og har nå fått påvist høyt blodtrykk. Det som virker rart for meg er at selv om blodtrykket mitt har vært noe forhøyet tidligere, så har det aldri vært så høyt som nå, etter covid 19-sykdom og 3 mrna-vaksiner. Vi snakker økninger på rundt +20 sys og +10 dia enn tidligere. Det som er enda rarere er at blodtrykket ser ut til å fortsette og øke, selv om jeg har lagt om kostholdet og gått ned ca 15kg. Derfor har jeg begynt å lure på om det er en sammenheng mellom cov-sars2 og hypertensjon. Jeg har googlet mye og funnet noen studier som støtter teorien min, men alle studiene sier at det trengs mer forskning rundt dette.

Derfor spør jeg her, er det noen som føler på det samme, og som er like bekymret som meg fordi dere ikke finner noen andre grunner til at blodtrykket øker etter covid 19/vaksinasjon? Egne erfaringer og teorier er også velkomne.

Anonymous poster hash: f0007...0b1

Hei. Jeg er ny her, og har ikke sett dette innlegget ditt før nå. Sliter du fortsatt med disse problemene? Hvis ja, så si ifra -- jeg har forsket på "koronafenomenet" og de såkalte "vaksinene" helt siden 2020, sitter på en masse info, og kan muligens gi deg noen svar og hjelpe deg å finne behandling. Mvh

corona_investigation_vaers_database_injection_deaths_injuries_dec_2022.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 11/26/2022 at 6:04 PM, Guest f0007...0b1 said:

I denne tråden ønsker jeg å finne ut om det finnes flere der ute med lignende symptomer etter gjennomgang av covid 19, eller vaksinering mot sykdommen. Jeg har nemlig det siste året vært på utallige sjekker hos legen, og har nå fått påvist høyt blodtrykk. Det som virker rart for meg er at selv om blodtrykket mitt har vært noe forhøyet tidligere, så har det aldri vært så høyt som nå, etter covid 19-sykdom og 3 mrna-vaksiner. Vi snakker økninger på rundt +20 sys og +10 dia enn tidligere. Det som er enda rarere er at blodtrykket ser ut til å fortsette og øke, selv om jeg har lagt om kostholdet og gått ned ca 15kg. Derfor har jeg begynt å lure på om det er en sammenheng mellom cov-sars2 og hypertensjon. Jeg har googlet mye og funnet noen studier som støtter teorien min, men alle studiene sier at det trengs mer forskning rundt dette.

Derfor spør jeg her, er det noen som føler på det samme, og som er like bekymret som meg fordi dere ikke finner noen andre grunner til at blodtrykket øker etter covid 19/vaksinasjon? Egne erfaringer og teorier er også velkomne.

Anonymous poster hash: f0007...0b1

Hei igjen. Jeg skrev et kort svar til deg i går, men har så langt ikke hørt noe. Jeg bare legger inn noen linker og bilder og lign. knyttet til sannheten om de såkalte vaksinene, dvs. de nye transfeksjonsinjeksjonene, som overhodet ikke er vaksiner i klassisk forstand, men virker på en helt annen og potensielt livsfarlig måte. Her er en nylig nyhet vedr. det reelle antallet mRNA-sprøyterelaterte dødsfall i USA:

https://igorchudov.substack.com/p/covid-vaccines-killed-278000-americans

Covid Vaccines Killed 278,000 Americans by the end of 2021, Peer Reviewed Study Finds
This is in line with many other estimates

Igor Chudov
Jan 25

Perfectly in Line with Late 2022 Rasmussen Survey
A recent Rasmussen survey shows that 28% of all adults know someone who died due to Covid vaccines.

Vennligst les dette grundig, siden kunnskapsløshet om hva som egentlig skjer påvirker oss alle, enten man har tatt dosene eller ikke. Har dere sett noe som helst om dette på norske "nyheter"? Neppe. For mye av norske nyheter hører hjemme mellom anførselstegn! 😉

 

 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

En til:

Ioannidis [en meget kjent og respektert forsker ved Stanford]: The median IFR for kids is just 0.0003%
If your kid gets COVID, the risk is 3 in 1 million that your child will die from COVID. And that is likely an over-estimate because today all early treatment protocols are suppressed worldwide.

Steve Kirsch
Oct 20, 2022

https://stevekirsch.substack.com/p/ioannidis-the-median-ifr-for-kids

Dette har vi visst helt siden 2020/2021!! Likevel er millioner av barn og unge verden over blitt injisert med mangelfullt uttestede og potensielt skadelige og dødelige mRNA-preparater!!

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...